porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Zarząd woj. lubuskiego informuje iż lotnisko w Żaganiu k. Żar nie będzie prez ten urząd odtworzone

W liście jaki w odpowiedzi na petycję uzyskała redakcja, p. Maciej Król odpowiada iż zarząd woj. lubuskiego stoi na stanowisku iż lotnisko w Żaganiu k. Żar nie będzie prez ten urząd odtworzone i twierdzi że urząd UMWL nie odpowie na dalsze wnioski kierowane do UMWL przez wydawcę o odtworzenie/ naprawę lotniska. 


Od: Maciej Król
Data: 14 maja 2018 10:03
Temat: Fwd: Petycja do Szanowni Państwo Członkowie Zarządu woj. lubuskiego


Szanowny Panie,

w odpowiedzi na Pana e-mail z dnia 19.04.2018r. w sprawie zatrzymania likwidacji największych lotnisk województwa lubuskiego w imieniu Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji przesyłam stanowisko Urzędu Marszałkowskiego WL w niniejszej sprawie.

Szanowny Panie Fularz,

 

W odpowiedzi na Pana e-mail z dnia 19.04.2018r. skierowany do Radnych Sejmiku WL i Członków Zarządu WL w sprawie petycji dotyczącej nieistniejącego powojskowego lotniska w Tomaszowie k. Żagania informuję, że Województwo Lubuskie (WL) nie było stroną w sprawie podjęcia decyzję o likwidacji byłego powojskowego lotniska w Tomaszowie koło Żagania. Decyzję nr XVIII/127/16 z dnia 13.09.2016r. o likwidacji ww. lotniska podjął samorząd i rada gminy Żagań.  W związku z powyższym petycję w sprawie cofnięcia niniejszej decyzji i dalszych działań związanych z odtworzeniem części tego lotniska proszę kierować do samorządu Gminy Żagań.

 

Odnosząc się do Pana akcji społecznej na rzecz zatrzymania likwidacji największych lotnisk WL zaadresowanej do Członków zarządu WL i Radnych Sejmiku WL pragnę przekazać, że:

 

1/ Jak już wielokrotnie pisemnie Panu przekazywano, WL czy też Urząd Marszałkowski WL (UMWL) zgodnie z Ustawą Prawo o Ruchu Drogowym - nie było i nie jest właścicielem WORD Zielona Góra. Tym samym samorząd WL nie ma prawa i nie jest to jego prerogatywą, aby w jakikolwiek sposób wpływać na samoistne i autonomiczne decyzje właścicielskie kierownictwa WORD Zielona Góra w sprawie kupowania lub przejmowania nieruchomości w związku z prowadzeniem własnych zadań statutowych WORD, w tym przypadku również - Ośrodka Doskonalenia Jazdy na części terenu po byłym nieistniejącym już ww. lotnisku.

2/ WL i Sejmik WL w wielokrotnie kierowanej do Pana korespondencji przekazywał informacje o braku ustawowej możliwości zaangażowania się Samorządu WL i UMWL w działania związane z budową lotnisk aeroklubowych i innych, które miałyby służyć prywatnym właścicielom General Aviation (GA).  Jednocześnie ponownie podkreślam, że polskie prawo (z wielu względów) nie dopuszcza  wykonywanie lotów pasażerskich również z lotnisk aeroklubowych czy o ograniczonej certyfikacji w ramach tz. Komercyjnego Sytemu Transportu Małymi Samolotami, a o takich można jedynie rozważać w przypadku odtworzenia części nieistniejącego ww. lotniska.

Na marginesie dodam, że ww. uwagi i wyjaśnienia oraz brak jakiejkolwiek infrastruktury lotniczej o ograniczonej certyfikacji lub tzw. lądowiska w Tomaszowie koło Żagania powoduje, że jakiekolwiek dywagacje i propozycje dotyczące utworzenia przewozów lotniczych z Tomaszowa - w takiej sytuacji - są nie na miejscu i wręcz satyryczne.

3/ Zgodnie ze Strategią Rozwoju Transportu WL oraz Planem Zagospodarowania Przestrzennego WL oraz innymi dokumentami strategicznymi dotyczącymi obszaru oddziaływania Polski zachodniej - nie przewiduje się i nie planuje się jakichkolwiek działań WL w zakresie odtworzenia ww. lotniska.  Opinia w tej sprawie została m.in.  już Panu przekazana pismem z Sejmiku WL i w wielokrotnej korespondencji z UMWL oraz Spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost (Spółka).

4/ W związku z powyższymi wyjaśnieniami i informacjami, naszym zdaniem - Pana żądanie o doposażenie ww. nieruchomości, która nie jest czynnym lotniskiem w pomoce nawigacyjne jest nieuzasadnione, dalece niegospodarne i niewłaściwie zaadresowane. Proszę w przyszłości, tylko realne i uzasadnione żądania dotyczące poprawy bezpieczeństwa w ruchu lotniczym kierować bezpośrednio do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w Warszawie.

5/ W zakresie planów biznesowych dla niniejszej nieruchomości po byłym lotnisku w Tomaszowie k. Żagania, WL - jak wspomniano wyżej - nie przewiduje własnych inicjatyw gospodarczych.  Nie planuje się również zmian dokumentów planistycznych czy strategicznych o zasięgu wojewódzkim w celu zmiany przeznaczenia niniejszej nieruchomości pod działalność lotniskową.  Nadmieniam, że na terenie po byłym ww. lotnisku funkcjonują już przedsięwzięcia prywatnego biznesu. Prośby, o poszukiwanie dalszych inwestorów gospodarczych dla tej nieruchomości, proszę kierować do lokalnych władz samorządowych, organizacji gospodarczych lub agencji rozwoju lokalnego.

6/ Petycje o utworzenie na terenie po byłym ww. lotnisku w zakresie działalności aeroklubowej lub szkoleniowej, czy też prywatnej bazy lotnictwa GA proszę kierować bezpośrednio do samorządu gminnego lub do Aeroklubu Polskiego, ośrodków zajmujących się szkoleniem pilotów, czy też do prywatnego biznesu, który jest zainteresowany inwestycjami związanymi z odtworzeniem niniejszego lotniska.

7/ Odwoływanie się i żądanie działań ze strony Samorządu WL o utworzenie lotniska o ograniczonej certyfikacji w Tomaszowie k. Żagania, tak jak wspomniano wyżej oraz we wcześniejszej korespondencji, nie jest statutowym działaniem samorządu wojewódzkiego i nie należy do jego prerogatyw.  Jednocześnie osoby prywatne, organizacje gospodarcze, prywatne firmy czy jednostka samorządu gmino-miejskiego poprzez swoje działania związane z działalnością gospodarczą mogą wypełniać tego typu zadania i prowadzić własne działania i inicjatywy związane z uruchomieniem w tej okolicy własnego lądowiska lub lotniska o ograniczonej certyfikacji. 

 

Podsumowując informuję, że Pana petycja przekazana e-mailem w dniu 19.04.2018r. dotycząca cofnięcia decyzji o likwidacji lotniska w Tomaszowie k. Żagania, odtworzenia i rozbudowy infrastruktury nieistniejącego niniejszego lotniska, uruchomienia stałych połączeń lotniczych do Warszawy lub innych portów lotniczych uważamy za niewłaściwie zaadresowaną.  Ze względu na ww. wyjaśnienia oraz mając na względzie wcześniej przekazane korespondencyjnie Panu informacje i odpowiedzi ze strony Samorządu WL, Sejmiku i UMWL Pana petycję dotyczącą nieistniejącego lotniska w Tomaszowie koło Żagania pozostawiany bez dalszego procedowania.

 

Jednocześnie uważamy i informujemy, że wyjaśnienia, materiały i informacje, które Pan otrzymał z Sejmiku WL, UMWL oraz Spółki w okresie kilkunastu ostatnich miesięcy wyczerpują w całym zakresie tematykę reaktywacji byłego lotniska w Tomaszowie k. Żagania, i tym samym Sejmik WL, UMWL i Spółka nie będą w przyszłości udzielały informacji w tym zakresie Panu oraz organizacjom, agencjom i wydawnictwom z Panem powiązanych.


Z up. Marszałka Województwa

Sławomir Kotylak

Dyrektor DG w UMWL




Pozdrawiam


Maciej K. Król

Prezes Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o.

i Główny Specjalista ds. Lotnictwa UMWL

Departament Infrastruktury i Komunikacji(..)

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 01:21. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Zarząd woj. lubuskiego informuje iż lotnisko w Żaganiu k. Żar nie będzie prez ten urząd odtworzone

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers