dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja uruchomienia drugiego lotniska centralnego w innej części Polski

Dot. Drugiego lotniska centralnego

Szanowni Państwo.
Interesuję się gospodarką i uważam że w zachodniej Polsce potrzebny jest port lotniczy z konkurencyjną ofertą. Mieszkając w tym regionie przygranicznym, latamy z Berlina po stronie niemieckiej.

Ostatni raz z portu lotniczego po stronie polskiej w woj. lubuskim leciałem ok. 30 lat temu. Tymczasem owe przygraniczne lotnisko ma znacznie lepsze szanse niż centralny port lotniczy w Polsce Wschodniej. Dlaczego-skoro w Warszawie brak przepustowości a nowego lotniska także brak, nie rozbudować innego państwowego, dziś zapomnianego lotniska o lokalizacji przy granicy Niemiec?

Gdyby przygraniczne lotnisko uczynić hubem przesiadkowym Polskich Linii Lotniczych LOT i reklamować jako Berlin- Frankfurt a.d. Oder to można by przyciągnąć pasażerów Berlina gdzie przeladowuje się mniej więcej tyle cargo i tylu pasażerów co w całej Polsce razem wziętej. Wg mnie jest to atrakcyjny rynek i to bardziej niż Warszawa.

Lotnisko Okęcie zapchane jest już teraz. Drugi hub na lotnisku państwowego PPL przy granicy na Odrze można by relatywnie szybko uruchomić -są np. plany powiększenia terminalu który obecnie jest za ciasny i ma 40 lat, czy też przedłużenia drogi startowej sprzed lat 60-ciu- ale odnawianej relatywnie dobrze utrzymanej. Poszerzenie dróg kołowania znacznie poprawiło by przepustowość lotniska. Powiększenie płaszczyzn postojowych umożliwiło by parkowanie samolotu kodu E.

Szkoda że przygraniczne lotnisko państwowe w Nowym Kramsku k. Babimostu nie służy Niemcom za to my wszyscy od lat latamy z Niemiec. Niniejszy list piszę by to zmienić na odwrót.

Pozdrawiam


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:16. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja uruchomienia drugiego lotniska centralnego w innej części Polski

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery