Pytanie do UMWL o powody współpracy z przewoźnikiem Przewozy Regionalne
Do UMWL
Pytanie do UMWL o powody współpracy z przewoźnikiem Przewozy Regionalne
Szanowni Państwo,
Z jakiego powodu UMWL negocjuje z przewoźnikiem
"Przewozy Regionalne" a na pytania redakcji o wprowadzenie konkurencji- p. Sławomir Kotylak w przesłanym piśmie twierdzi że na kolejne tego typu pytania o konkurencję na sieci kolejowej woj. lubuskiego nie odpowie bo odpowiedzi już udzielił? Woj. wielkopolskie oraz dolnośląskie stworzyły same swoich przewoźników.
Oceniając fakty- zauważam że w woj. lubuskim rządzące obecnie środowiska polityczne podjęły decyzję o likwidacji usług przewozów kolejowych. Przypomnę że jako media oceniamy fakty a faktem jest że w ciągu ostatnich 5 dni - stałem na peronie kilka razy, i obserwowałem naocznie że rozkładowe połączenia często nie odbywały się w ogóle.
Sytuacja ta zdarzyła się również wczoraj- na dworcu w FFO nie było ani porannego, ani popołudniowego połączenia z Zielonej Góry, które nie miały tego dnia miejsca. Również pociąg z Frankfurtu do Zielonej Góry - ani poranny, ani popołudniowy- nie pojechał dnia wczorajszego. Gdy udałem się na przystanek autobusowy w Słubicach dnia wczorajszego, spotkałem tam kobietę która mi opowiadała że woli jechać o godzinę dłużej autobusem niż jeszcze raz naciąć się na pociąg tego przewoźnika, który wg niej jest nader niepeny, a rozkłady są zmieniane nagle i bez zapowiedzi. W czerwcu 209 kobnieta ta czekała 3 czy 4 godziny we Frankfurcie/Odrą z grupą pasażerów, bowiem pociąg z FFO do Rzepina nagle, z dnia na dzień zniknął z rozkładu, bez jakiegokolwiek poinformowania podróżnych o dokonanych zmianach. Wg niej, na stronie przewoźnika brak było informacji że połączenie skasowano.
Prosze o wskazanie powodów dla których UMWL współpracuje z obecnym wykonawcą usług przewozowych. Jak rozumiem fakty- jest to celowe działanie UMWL celem likwidacji usług przewozów pasażerskich na kolejnych liniach kolejowych w woj. lubuskim. Poprzednio linia kolejowa Rzepin- Sulęcin- Ośno- Międzyrzecz była obsługiwana pociągiem tak rzadko, że pasażerowie odeszli całkowicie. Dzisiaj na odcinku od Wędrzyna do Rzepina tory nie są kompletne a linia nie jest przejezdna.
Jak rozumiem działalność UMWL, jej celem jest zamierzone, planowane i celowe odstraszenie resztek podróżnych od korzystania z usług kolei, a także spowodowanie by usługi przewozów koleją były znacznie bardziej deficytowe niż obecnie. Szczególnie mało połączeń kolejowych ma miejsce na trasie do Forst, gdzie regularnie rozkładowe pociągi nie mają miejsca.
Proszę o udokumentowanie przedstawianych odpowiedzi, tak aby można było ocenić ich wiarygodność. Proszę o przedstawienie dowodów potwierdzających tezy jakie zawrą Państwo w odpowiedzi.
Pozdrawiam
pon., 4 lis 2019 o 14:08 Wojciech Majdański <w.majdanski na serw. lubuskie.pl> napisał(a):
Szanowny Panie,W załączniku przesyłam odpowiedź na wiadomości e-mail z dnia 31.10.2019 r.Z poważaniem,
Wojciech Majdański
Główny specjalista
Stanowisko ds. kolejnictwa
Departament Infrastruktury i Komunikacji
Wydział Transportu (..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015 oraz ISO 27001:2013(..)
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 02:48.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0