dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie do UMWL o powody współpracy z przewoźnikiem Przewozy Regionalne

Do UMWL

Pytanie do UMWL o powody współpracy z przewoźnikiem Przewozy Regionalne

Szanowni Państwo,
Z jakiego powodu UMWL negocjuje z przewoźnikiem
 "Przewozy Regionalne" a na pytania redakcji o wprowadzenie konkurencji- p. Sławomir Kotylak w przesłanym piśmie twierdzi że na kolejne tego typu pytania o konkurencję na sieci kolejowej woj. lubuskiego nie odpowie bo odpowiedzi już udzielił? Woj. wielkopolskie oraz dolnośląskie stworzyły same swoich przewoźników. 

Oceniając fakty- zauważam że w woj. lubuskim rządzące obecnie środowiska polityczne podjęły decyzję o likwidacji usług przewozów kolejowych. Przypomnę że jako media oceniamy fakty a faktem jest że w ciągu ostatnich 5 dni - stałem na peronie kilka razy, i obserwowałem naocznie że rozkładowe połączenia często nie odbywały się w ogóle. 

Sytuacja ta zdarzyła się również wczoraj- na dworcu w FFO nie było ani porannego, ani popołudniowego połączenia z Zielonej Góry, które nie miały tego dnia miejsca. Również pociąg z Frankfurtu do Zielonej Góry - ani poranny, ani popołudniowy- nie pojechał dnia wczorajszego. Gdy udałem się na przystanek autobusowy w Słubicach dnia wczorajszego, spotkałem tam kobietę która mi opowiadała że woli jechać o godzinę dłużej autobusem niż jeszcze raz naciąć się na pociąg tego przewoźnika, który wg niej jest nader niepeny, a rozkłady są zmieniane nagle i bez zapowiedzi. W czerwcu 209 kobnieta ta czekała 3 czy 4 godziny we Frankfurcie/Odrą z grupą pasażerów, bowiem pociąg z FFO do Rzepina nagle, z dnia na dzień zniknął z rozkładu, bez jakiegokolwiek poinformowania podróżnych o dokonanych zmianach. Wg niej, na stronie przewoźnika brak było informacji że połączenie skasowano.

Prosze o wskazanie powodów dla których UMWL współpracuje z obecnym wykonawcą usług przewozowych. Jak rozumiem fakty- jest to celowe działanie UMWL celem likwidacji usług przewozów pasażerskich na kolejnych liniach kolejowych w woj. lubuskim. Poprzednio linia kolejowa Rzepin- Sulęcin- Ośno- Międzyrzecz była obsługiwana pociągiem tak rzadko, że pasażerowie odeszli całkowicie. Dzisiaj na odcinku od Wędrzyna do Rzepina tory nie są kompletne a linia nie jest przejezdna. 

Jak rozumiem działalność UMWL, jej celem jest zamierzone, planowane i celowe odstraszenie resztek podróżnych od korzystania z usług kolei, a także spowodowanie by usługi przewozów koleją były znacznie bardziej deficytowe niż obecnie. Szczególnie mało połączeń kolejowych ma miejsce na trasie do Forst, gdzie regularnie rozkładowe pociągi nie mają miejsca.

Proszę o udokumentowanie przedstawianych odpowiedzi, tak aby można było ocenić ich wiarygodność. Proszę o przedstawienie dowodów potwierdzających tezy jakie zawrą Państwo w odpowiedzi.

Pozdrawiam


pon., 4 lis 2019 o 14:08 Wojciech Majdański <w.majdanski na serw. lubuskie.pl> napisał(a):
Szanowny Panie,

W załączniku przesyłam odpowiedź na wiadomości e-mail z dnia 31.10.2019 r.

Z poważaniem,


Wojciech Majdański

Główny specjalista

Stanowisko ds. kolejnictwa


Departament Infrastruktury i Komunikacji

Wydział Transportu (..)

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze

ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra

www.lubuskie.pl

 

 


Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015 oraz ISO 27001:2013(..)



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 02:48. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie do UMWL o powody współpracy z przewoźnikiem Przewozy Regionalne

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery