Skarga Polish News Agency do Prezesa Rady Ministrów dot. kolei
Polish News Agency polishnews.pl
Skarga wydawcy do Prezesa Rady MinistrówDrogi Panie.
Na remonty linii kolejowych ze Śląska do Wrocławia i dalej do granicy Niemiec wydano kilka miliardów PLN. Koło mojego biura przebiegał taki remont i nawet uczciwie wybrano ziemię w jednym bagiennym miejscu gdzie stara linia kolejowa zapadła się w bagnach koło źródełka w okolicy, zamiast tylko posypać zabytkowe podtorze nowym tłuczniem jak to nierzadko ma miejsce.
Tym niemniej- efekt jest żenujący. Jest żenadą. Przed wojną pociąg o nazwie "Latający Ślązak" odcinek z Gliwic do Berlina pokonywał w ok. 4 godziny 30 minut. Obecnie jest to około dwa razy dłużej.
I co z tego że wymieniono szyny? Linię zelektryfikowano? Jaki sens miały te wielomiliardowe inwestycje skoro podróżni muszą jechać dwa razy dłużej? Przed wojną średnia prędkość podróży wynosiła ledwie 128 km/godz.
Panie Premierze, po co te inwestycje? By przywrócić prędkości podróży z roku 1845 na odcinku z Grodziska Maz. czy Pruszkowa do Warszawy? Przecież minęły 174 lata!
Popatrzmy na "twarde" dane:
Pruszków- Warszawa Wiedeńska (dziś- Śródmieście)
1845: 20 minut, 25 minut (przeciwny kierunek) [1]
2019: 25 do 24 minut (w zależn. od połączenia- dane PKP PLK)
[1] M. Chlewski, 130 lat..., s. 83-87.
W roku 2019 potrzebowano dwóch prób by pokonać przedwojenny czas podróży z Opola do Wrocławia. I to był jednokrotny przejazd specjalny a nie rozkładowy, jak przed wojną. Na linii kolejowej Zakopianka nadal nie osiągnięto czasu przejazdu specjalnego "Luxtorpeda" sprzed wojny który osiagał tylko 115 km/h. Podróżni od wielu lat tarasują drogę dla samochodów osobowych a powolnymi dzisiaj pociągami mało kto jeździ.
Żądam wyjaśnienia tego dramatu. Myślałem aby powstała stała komisja niezależna od Ministra Infrastruktury i PKP celem wyjaśnienia przyczyn zapaści względem okresu sprzed kilku dekad.
Rozkład kiedyś
- Berlin – Bytom
- Berlin Charlottenburg – / 19:51
- Berlin Zoolog. Garten – / 19:59
- Berlin Friedrichstraße – / 20:10
- Berlin Schlesischer Bf. – / 20:20
- Breslau Hbf 22:54 / 22:57
- Oppeln Hbf 23:36 / 23:38
- Heydebreck O.S. 23:58/ 00:00
- Gleiwitz Hbf 00:20 / 00:21
- Beuthen O.S. 00:37
- Bytom – Berlin
- Beuthen O.S. – / 05:18
- Gleiwitz Hbf 05.33 / 05:34
- Heydebreck O.S. 05:54 / 05:55
- Oppeln Hbf 06:15 / 06:16
- Breslau Hbf 06:58 / 07:01
- Berlin Schlesischer Bf. 09:54 / –
- Berlin Alexanderplatz 09:42 / –
- Berlin Friedrichstraße 09:51 / –
- Berlin Zoolog. Garten 10:01 / –
- Berlin Charlottenburg 10:08 / –
Rozklad dzisiaj
EC 60457
Fahrtverlauf vom 27.11.19
Bahnhof / Haltestelle | Ankunft | Abfahrt | ||
---|---|---|---|---|
Zeitpunkt der Anfrage: 14:04 Uhr | ||||
Berlin-Charlottenburg | ab 18:22 | |||
Berlin Hbf | ab 18:43 | |||
Berlin Ostbahnhof | ab 18:53 | |||
Frankfurt(Oder) | ab 19:45 | |||
Rzepin | an 20:06 | ab 20:09 | ||
Zielona Gora Gl. | an 20:54 | ab 20:55 | ||
Glogow | an 21:33 | ab 21:34 | ||
Wroclaw Glowny | an 22:53 | ab 22:58 | ||
Opole Glowne | an 23:39 | ab 23:40 | ||
Kedzierzyn Kozle | an 00:29 | ab 00:30 | ||
Raciborz | an 00:56 | ab 01:29 | ||
Gliwice | an 02:20 | ab 02:21 | ||
Zabrze | an 02:29 | ab 02:30 |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Posted by Telewizja Opera
on 06:30.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0