Mi zabiera głos ws Grand Paris Express
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami na pytania prasowe redakcji po wizycie na miejscu budowy Grand Paris Express:
---------- Wiadomość Ministerstwa Infrastruktury----------
Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Data: środa, 20 listopada 2019
Temat: PYTANIE DO MI- Grand Paris Express
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
rozwój kolejowych przewozów aglomeracyjnych przewiduje zarówno przyjęta przez Radę Ministrów we wrześniu br., „Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku" (z dokumentem można zapoznać się na stronie MI: https://www.gov.pl/web/
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. (..)
PYTANIE
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, November 06, 2019 10:22 AM
To: media <media na serw mi.gov.pl>
Subject: PYTANIE DO MI- Grand Paris Express
do MI
Szanowni Państwo,
Co MI sądzi o przewozach kolejowych aglomeracyjnych? Czy MI widzi dla siebie jakąś rolę na tym segmencie rynku? W wielu krajach np. w Japonii, przewozy aglomeracyjne mają większy udział w rynku niż motoryzacja indywidualna. W Polsce MI jest bardzo aktywne na polu motoryzacji indywidualnej, ale nie zabiera głosu- na polu transportu kolejowego w aglomeracjach.
W Paryżu powstaje "Grand Paris Express"- gdy byłem na treningu w podparyskim Bagneux, zabłądziłem i trafiłem przez przypadek na ogromny plac budowy tejże linii kolejowej. Co MI sądzi na temat podobnych nowych linii ekspresów podmiejskich w różnych aglomeracjach kraju? W Polsce takie systemy do tej pory likwidowano, jak np. likwidacja placu budowy systemu KRR (Kolej Ruchu Regionalnego) w Zagłębiu/ GOP.
Pozdrawiam
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl