dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UTK odpowiada na pytania o program ochrony monopolu rządowej spółki PKP Intercity


UTK, urząd oskarżany o ochronę monopolu PKP przed innymi konkurentami, odpowiada że tak mu nakazuje prawodawstwo.

---------- List z UTK ---------
Od: Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serw. utk.gov.pl>
Date: pon., 18 lis 2019 o 12:13
Subject: RE: Pytania o program ochrony monopolu rządowej spółki PKP Intercity
To: Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl 


Szanowny Panie Redaktorze,

 

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego jako organ administracji publicznej jest zobowiązany działać na podstawie i w granicach przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

Prezes UTK wykonuje zadania m.in. w zakresie wydawania decyzji o przyznaniu otwartego dostępu na trasach krajowych i międzynarodowych.

Procedurę wydawania takich decyzji ściśle regulują obowiązujące przepisy, a opisana jest tutaj: https://utk.gov.pl/pl/uslugi/przewoznicy/uslugi-dla-przewoznikow/otwarty-dostep.

Pełna, jawna treść decyzji administracyjnych wydawanych przez Prezesa UTK w zakresie otwartego dostępu dostępna jest tutaj: https://dziennikurzedowy.utk.gov.pl/du/tagi/19,otwarty-dostep.html .

 

Z wyrazami szacunku,

Wydział Prasowy
Biuro Prezesa

Urząd Transportu Kolejowego

Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
www.utk.gov.pl
NIP 5262695081 REGON 015481433(...) 


Pytania redakcji:

From: Adam Fularz 
Sent: Tuesday, November 12, 2019 7:43 AM
To: UTK 
Subject: Pytania o program ochrony monopolu rządowej spółki PKP Intercity

 

do UTK

 

Szanowni Państwo,

 

Czy prawdą jest jakoby Prezes UTK prowadził "program ochrony monopolu rządowej spółki PKP Intercity" i niemieckiej firmie Arriva prowadzony przez niego Urząd Transportu Kolejowego nie pozwolił na uruchomienie komercyjnych pociągów na trasach Warszawa – Kraków, Warszawa – Łódź, Warszawa – Poznań czy Wrocław – Poznań – Szczecin?

 

Czy prawdą jest jakoby odmowę konkurowania na w/w trasach ze spółką PKP Intercity urząd uzasadnił tym, że nowe połączenia... „zaburzyłyby regularność obecnych przewozów" oraz spowodowałyby „spadek poziomu dostosowania układu połączeń do oczekiwań i przyzwyczajeń pasażerów"?

 

Czy Prezes UTK zna przepisy prawa karnego, w tym przepisy dotyczące prowadzonych przez Prezesa UTK- praktyk karteli, praktyk monopolistycznych? Czy Prezes UTK jest świadomy odpowiedzialności karnej za celowe utrudnianie konkurencji na rynku transportowym?

 

Pozdrawiam

 

opr. A. Fularz na podstawie ZBS nr 104
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji


Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

 

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



Posted by Telewizja Opera on 03:34. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UTK odpowiada na pytania o program ochrony monopolu rządowej spółki PKP Intercity

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery