dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o powodu regresu technologicznego na linii kolejowej "Zakopianka"

Do MI
via Kancelaria 

Szanowni Państwo,
Dlaczego tyle lat trwa osiągnięcie przedwojennych paraketrów linii kolejowej z Zakopanego do Krakowa? Skąd te trudnosci? Co jest powodem?

Opis:

W 1936 roku słynny pociąg Luxtorpeda z Krakowa do Zakopanego dojechał w ciągu 2 godz. 18 minut. Wprawdzie był to okazjonalny przejazd, ale regularne kursy nie były znacząco dłuższe - trwały ok. 2 godz. 30 minut. Luxtorpeda była niedużym i przez to lekkim pojazdem spalinowym, która mogła rozpędzać się do 115 km/h. Powrót lub niewielka poprawa wyników przedwojennych będzie jednak oznaczać, że w ciągu prawie 90 lat dość powoli rozwijamy nasze technologie w dziedzinie kolei.
 

opr. Adam Fularz

Posted by Telewizja Opera on 03:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o powodu regresu technologicznego na linii kolejowej "Zakopianka"

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery