dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedź PKP PLK w sprawie Rabki Zdroju

Redakcja serwisu otrzymała :

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Biedroń Karolina <Karolina.Biedron na s..plk-sa.pl>
Data: piątek, 30 lipca 2021
Temat: RE: odpowiedź w sprawie Rabki Zdroju
Do: Adam (..)


 

Szanowny Panie,

 

w nawiązaniu do przekazanej przez Urząd Miejski w Rabce Zdroju petycji dotyczącej ekspresu regionalnego do Krakowa Biuro Zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przesyła stosowne informacje.

 

Ad 1.

Podniesienie prędkości na odcinku Kraków – Rabka Zdrój wiąże się z koniecznością przeprowadzenia modernizacji na wskazanym odcinku.

Aktualnie na liniach kolejowych łączących Rabkę Zdrój z Krakowem realizowane są następujące zadania inwestycyjne:

• „Prace na liniach kolejowych nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane", termin zakończenia prac planowany jest na 2023 r.;

• „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim" (odcinek Kraków Bonarka – Skawina, który jest praktycznie oddany do użytku jednakże z zastrzeżeniem, że ruch jest prowadzony jednotorowo, co wiąże się z ograniczeniem przepustowości);

• „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej".

 

W związku z powyższym dostępna zdolność przepustowa poszczególnych linii kolejowych, jak też dopuszczalne prędkości pociągów są niższe od dopuszczalnych, co powoduje że nie jest możliwe zasadnicze skrócenie czasu przejazdu.

Ponadto planowana jest również modernizacja całej linii kolejowej nr 104 na odcinku Chabówka – Nowy Sącz.

 

Ad 2.

W rozkładzie jazdy 2020/21 ze stacji Kraków Główny do stacji Zakopane kursuje pociąg przyspieszony nr 33145 LUXTORPEDA przewoźnika Koleje Małopolskie sp. z o.o., który nie zatrzymuje się na każdej stacji. Czas przejazdu tego pociągu ze stacji Kraków Główny do stacji Rabka Zdrój wynosi obecnie około 120 min. Dopóki nie zostaną zakończone wszystkie prace modernizacyjne i nie zostaną pousuwane ograniczenia prędkości czas przejazdu pociągu nie ulegnie znacznej poprawie.

 

Ponadto informujemy, że kwestia uruchomienia i trasowania pociągów zależna jest od woli przewoźnika. W 2021 r. zaplanowana jest kontynuacja prac w ramach ww. projektów, w związku z czym należy liczyć się z koniecznością wprowadzenia komunikacji zastępczej na czas robót.

 

Ad 3.

Linia kolejowa nr 104 na odcinku Chabówka – Nowy Sącz, której modernizacja została zaplanowana od 02.08.2021 r. do 08.12.2023 r. w tej chwili wykorzystywana jest wyłącznie przez skansen w Chabówce dla jazd parowozów tzw. pociągów „Retro". Z uwagi na modernizację linii brak jest zamówień na pociągi pasażerskie zarówno w obecnym rozkładzie jazdy 2020/21 jak i w nowym rozkładzie jazdy 2021/22.

Dodatkowo informujemy, że Skawa nie jest stacją tylko mijanką, na której zgodnie z zasadami prowadzenia ruchu pociągów nie można rozpoczynać i kończyć biegu. Należy mieć na uwadze również fakt, iż w najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie modernizacji linii kolejowej nr 104, w związku z budową połączenia Kraków – Podłęże – Szczyrzyc – Nowy Sącz/Chabówka – Zakopane, co skutkować będzie koniecznością wstrzymania ruchu na tym odcinku.

 

 

 

Z poważaniem

Karolina Biedroń
Naczelnik Wydziału
Wydział ds. skarg i wniosków
Biuro Zarządu
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa(..)

   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 27 114 421 000,00 zł w całości wpłacony

Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich(..)




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 12:06. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedź PKP PLK w sprawie Rabki Zdroju

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery