Wniosek aby w ramach Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej kursowały początkowo "pociągi lotniskowe"
Wnoszę aby w ramach Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej kursowały początkowo "pociągi lotniskowe", które byłyby przedłużone z dworca głównego do stacji Motycz ze zmianą kierunku na stacji Lublin Zemborzyce. Dla ruchu aglomeracyjnego odbudowanoby przystanek na północ od dzielnicy Zemborzyce.- Lublin Zalew.
- Motycz
- Stasin Płn.
- Lublin Wschód
- Lublin Zalew - nowy przystanek, odbudowa
- Lublin Zemborzyce zmiana kierunku
- Lublin Główny
- Lublin Północny
- Świdnik Miasto
- Lublin Airport
ROZKŁAD PKP 13.06.2021-28.08.2021
Przyjazdy
Lublin Główny | Lublin Północny | Świdnik Miasto | Lublin Airport | Dni kursowania |
8:20 | 8:24 | 8:33 | 8:37 | poniedziałek, piątek |
10:10 | 10:14 | 10:24 | 10:27 | wtorek, czwartek, sobota (poza 17.06. i 24.06.) |
16:45 | 16:49 | 16:57 | 17:00 | środa, czwartek, niedziela |
20:10 | 20:14 | 20:22 | 20:25 | codziennie (od 14.06. do 28.08.) |
Odjazdy
Lublin Airport | Świdnik Miasto | Lublin Północny | Lublin Główny | Dni kursowania |
11:04 | 11:07 | 11:18 | 11:23 | poniedziałek, piątek |
12:33 | 12:36 | 12:45 | 12:50 | wtorek, czwartek, sobota (poza 17.06. i 24.06.) |
19:38 | 19:41 | 19:50 | 19:54 | środa, czwartek, niedziela |
22:29 | 22:32 | 22:41 | 22:45 | codziennie (od 14.06. do 28.08.) |


Od: Adam Fularz
Date: czw., 6 sie 2020 o 12:23
Subject: o odbudowę zlikwidowanej Lubelskiej Szybkiej Kolei Miejskiej ze środków "Kolej Plus"
To: <krzysztof.zuk na s.lublin.eu>
Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego świata w sobie zamykający dla informacji pospolitej. Od 3 stycznia 1661.
adres witryny:
Apel edycji "Lubelska.eu" wydawnictwa Merkuriusz Polski!
niedziela, 15 lutego 2015
Szansa na Lubelską Kolej Miejską?
Z Lublina Gł. do stacji Świdnik Miasto lub Świdnik Wschodni kursować by mogła kolej aglomeracyjna (oznaczenie S1) dogęszczająca takt do np. 10 lub 20 minut (tj. 6 pociągów na godzinę w tej relacji). Jednakże, z uwagi na możliwość wprowadzenia połączeń regionalnych dających na odcinku Lublin- Świdnik ruch co 30 minut połączenie takie może być opcjonalne i zależne od popytu i stopnia zapełnienia, lub przepełnienia taboru linii regionalnych. Niemniej, takie dogęszczenie ruchu wydaje się zasadne. W dalszej przyszłości linia mogłaby zostać przedłużona do os. Czuby Południowe, z budową 2-3 nowych przystanków. Wówczas Lublin miałby namiastkę miejskiego transportu szynowego.
Ciekawą propozycją jest odbudowa historycznej bocznicy kolejowej- toru prowadzącego w kierunku północnej części śródmieścia miasta. Byłaby ona przedłużona doobecnego Dworca Autobusowego w Lublinie. Wykorzystanoby dawny przebieg bocznicy kolejowej, do dziś zachowany. Zbudowanoby odcinek nowego toru w śródmieściu. Wówczas mogłaby powstać w Lublinie kolej miejska z prawdziwego zdarzenia. Możliwe, że z czasem mogłaby objąć inne osiedla. Propozycję systemu 3 linii: oznaczonych S1, S2, S3, załączyłem w tekście.
Władze regionu zdecydowały się na budowę linii do portu lotniczego Świdnik. Ale dla rentowności połączeń kolejowych w regionie odbudowa- początkowo "ślepo zakończonej" linii do śródmieścia Lublina wydaje się o wiele bardziej istotna. Wówczas- możliwa jest niemal od razu realizacja szybkiej kolei miejskiej w Lublinie. Bez odbudowy - częściowo przecież istniejącego już w przeszłości- połączenia do północnej części centrum miasta, ten pomysł się może nie powieść.
opr. na podst. Google Maps.
Fot. Plan miasta- archiwalny- z zaznaczonym przebiegiem bocznicy w stronę północnego śródmieścia miasta. To ta bocznica byłaby przedłużona do dworca autobusowego w Lublinie. Byłby to najprawdopodobniej początkowo tylko niezelektryfikowany tor z mijankami zwiększającymi przepustowość tego odcinka do umożliwiającej ruch w takcie co 5 minut w obu kierunkach.
opr. A. Fularz
--
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

