dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kolej na dobrą kolej w woj. podpakrpackim



26 kwietnia CZT wręczyło petycję w sprawie projektu "Kolej na dobrą kolej", podpisaną przez ponad 2700 osób, wicemarszałkowi województwa podkarpackiego, panu Bogdanowi Romaniukowi.

2708 osób (najwięcej ze wszystkich województw) podpisało się w Internecie pod petycją popierającą projekt CZT dla Podkarpacia. Przewiduje on zwiększenie pracy eksploatacyjnej (liczby pociągów) o 46% przy braku zwiększenia dofinansowania do kolei. Jest to możliwe dzięki zwiększeniu liczby kursów w ramach istniejących zasobów taborowych i osobowych. Jak wykazano, do realizacji przedstawionego rozkładu jazdy potrzeba nie więcej, ale mniej taboru. Dzięki temu można byłoby odstawić aż 7 starych składów typu EN57, a niemal wszystkie kursy wykonywane byłyby nowoczesnymi pojazdami. Oszczędności na obsłudze technicznej tych 7 składów oraz redukcji etatów  w wyniku odejść naturalnych sfinansowałyby koszty paliwa i dostępu do torów nowych kursów.
W rezultacie np. na trasie Rzeszów - Jasło - Zagórz pociągi kursowałyby co 2 godziny przez cały dzień (9 par). Na trasie do Tarnobrzega i Stalowej Woli liczba pociągów wzrosłaby z 5 do 9 par, z Przeworska do Stalowej Woli z 4 do 8, z Rzeszowa do Dębicy z 11 do 17, z Rzeszowa do Przemyśla z 16 do 20, z Jarosławia do Horyńca-Zdroju z 1 do 5 par.
Marszałek Romaniuk przyjął petycję, wyraził uznanie za poniesiony trud i obiecał ją rozpatrzyć. Problem w tym, że urząd już od wielu miesięcy analizuje propozycję CZT. Spotkanie z udziałem wnioskodawców, urzędników i kolejarzy z Przewozów Regionalnych oraz PKP Polskich Linii Kolejowych odbyło się 5 lutego. W ciągu tygodnia od tego czasu CZT przesłało skorygowany rozkład jazdy, uwzględniający wszystkie zgłoszone na spotkaniu zastrzeżenia. Do dziś urzędnicy jak twierdzą analizują ten materiał. W tym samym czasie województwo podlaskie zdążyło już wypracować i zamówić rozkład jazdy na bazie koncepcji CZT, podobnie świętokrzyskie, konkretne rozmowy rozpoczęły się też z Przewozami Regionalnymi w województwie łódzkim.
Zamówienia tras pociągów do nowego rozkładu jazdy, jakie w kwietniu w porozumieniu z urzędem marszałkowskim złożyły u zarządcy sieci kolejowej rzeszowskie Przewozy Regionalne, nie uwzględniły postulatów CZT. Teraz jest jeszcze możliwość złożenia nowych zamówień na początku czerwca, w terminie wynikającym z ustawy o transporcie kolejowym. Dlatego bardzo liczymy na działanie marszałka. Do sprawy będziemy wracać.
2700 podpisów to spora książka
2700 podpisów to spora książka  podpisy Podk  Przed urzędem
Przed urzędem
Przed urzędem

Posted by Telewizja Opera on 03:40. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kolej na dobrą kolej w woj. podpakrpackim

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery