dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z portem lotniczym w Arłamowie?

 Na wyspie Uznam miejscowi hotelarze odnoszą duże sukcesy dzięki sprzedaży rezerwacji pokoi hotelowych wraz z dolotem samolotem. Dlaczego polscy hotelarze nie starają się wprowadzić czarterowych połączeń pasażerskich (dostępnych też dla zwykłych podróżnych i turystów) z Warszawy do portu lotniczego koło Arłamowa? Taki model biznesowy sprawdza się na wyspie Uznam, a port w Heringsdorf obsługuje ogromny ruch turystyczny- ok. 44 tysiące pasażerów rocznie. 
Przemyski port lotniczy- jeśli byłby nieco lepiej wyposażony- mógłby działac na podobnej zasadzie jak port w Herlingsdorf. Pasażerowie byliby odprawiani bezpośrednio w recepcji hotelu Arłamów i dowożeni autobusem bezpośrednio do samolotu- wówczas nie byłoby potrzeby budowy terminalu pasażerskiego przy lotnisku. Tak działały niektóre lotniska na świecie, gdy je uruchamiano dla pasażerów.
Przypomnę że arłamowski hotel w przeszłości działał jako hotel dla VIP-ów którzy przybywali transportem lotniczym. Nie rozumiem, dlaczego właściciele hotelu  nie mieliby postarać się uruchomić tego portu lotniczego na nowo, dla ruchu pasażerskiego.
Ponadto sprawą ożywienia portu możnaby zainteresować okoliczne samorządy, i utworzyć- zarządzany przez hotel Arłamów- port lotniczy Przemyśl- Arłamów.
Apeluję o wydłużenie drogi startowej do 1440 metrów, budowę drogi kołowania i płyty postojowej, przebudowa i modernizacja budynku portu lotniczego. Umożliwi to przyjmowanie samolotów typu ATR 42, ATR 72, Jak-40, C-130 Hercules, BAe 146, Cessna Citation, Falcon 2000, Bombardier BD700 itp.

Posted by Telewizja Opera on 02:40. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z portem lotniczym w Arłamowie?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery