Sprawa kolei obwodowej w Krakowie
Nazwa punktu Rodzaj punktu Kilometraż Pozostałe linie Ekspozytura Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Krakowie Zakład Linii Kolejowych w Krakowie -
Linia rozpoczyna się na stacji Kraków Mydlniki, skąd wyprowadzona jest w układzie kierunkowym. Tor nr 1 wyprowadzony jest wspólnie z torem "dużej" obwodnicy, a po przejściu nad torami linii katowickiej następuje rozgałęzienie na dawnym posterunku odgałęźnym Bronowice - obecnie rozjazd ten jest zdalnie sterowany z Mydlnik. Następnie oba tory dochodzą do linii 133 i przechodzą przez wspólny posterunek odstępowy Kraków Łobzów, za którym odchodzi na północ. Następnie przecina ulicę Łokietka i omija dworzec Kraków Główny Towarowy. Po kilkuset metrach przechodzi pod wiaduktem linii warszawskiej i osiąga stację Kraków Olsza, gdzie następuje odgałęzienie łącznicy do posterunku Przedmieście i toru do elektrociepłowni. Za stacją na Olszy linia skręca na południe, przechodząc wiaduktami ponad ulicą Mogilską oraz Aleją Pokoju. W rejonie drugiego z tych wiaduktów znajdował się niegdyś posterunek odgałęźny Nadwiśle, gdzie odgałęziały się bocznice oraz łącznica do stacji Kraków Grzegórzki, leżącej na rozebranej linii Krakow Wesoła - Kocmyrzów. Niespełna kilometr za dawnym posterunkiem linia osiąga most na Wiśle, a po kolejnym kilometrze - stację Kraków Płaszów.(...)
Przebieg linii kolejowej przez centrum rozwijającego się miasta wymusił budowę wielu skrzyżowań dwupoziomowych w postaci wiaduktów kolejowych i drogowych. Nie wszystkie powstały od razu - do dziś jednopoziomowe pozostają jednak tylko skrzyżowania z ulicami Rydla (planowana budowa wiaduktu w ramach modernizacji magistrali E30), Racławicką (przejście dla pieszych) i Łokietka; wszystkie znajdują się na szlaku Kraków Mydlniki - Kraków Olsza.

