dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Rail Baltica po Polsku, czyli w 6 godzin pokonujemy 202 kilometry!

Jak się okazuje, Rail Baltica w swojej polskiej wersji okazała się... niewypałem. Pociągi pasażerskie, przyspieszone, pomijające mniejsze stacje, tą krótką trasę międzynarodową będą pokonywać aż 6 godzin! Rail Baltica okazała się bublem, niewypałem, a pociągi są niewiarygodnie powolne, podobno miejscami zwalniają do 30 km/h.

Mimo wybudowania odcinka torów po stronie litewskiej, zrezydnowano z dostosowania go do wyższych prędkości jazdy. Po polskiej stronie nie wykonano żadnych prac nad budową nowej infrastruktury poza planami na odcinku Białystok- granica litewska. Prawie 300-tysięczny Białystok uzyskał wreszcie połączenie kolejowe z najbliższym większym miastem po stronie litewskiej, ale mało prawdopodobne, by cieszyło się ono jakąś specjalnie dużą popularnością. Ilu chętnych jest do podróży 202 kilometrów w czasie 6 godzin?


Z mediów:

Od 17 czerwca w ofercie Przewozów Regionalnych pojawią się bezpośrednie pociągi z Białegostoku do Kowna. Nowe połączenie będzie realizowane we współpracy z Kolejami Litewskimi, a finansować je będzie Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.

Jeszcze przed wakacjami Przewozy Regionalne wspólnie z Kolejami Litewskimi uruchomią bezpośrednie weekendowe pociągi kursujące na trasie Białystok – Suwałki – Kowno. Połączenie zostało stworzone z myślą o mieszkańcach polsko-litewskiego ogranicza oraz turystach odwiedzających Podlasie i Suwalszczyznę. Pierwszy kurs zaplanowany został na 17 czerwca. Z Białegostoku do Kowna pociągi będą wyjeżdżały o godz.7:43 (w soboty i niedziele) i 15:19 (w piątki, soboty i niedziele). Po drodze będą się zatrzymywały na stacjach: Czarna Białostocka, Sokółka, Dąbrowa Białostocka, Augustów, Suwałki i Trakiszki (stacja w pobliżu Puńska). Do Kowna będą przyjeżdżały o godz.13:35 i 21:35, zatrzymując się po drodze w Mariampolu (Marijampolė) i Kozłowej Rudzie (Kazlų Rūda). W drogę powrotną pociągi będą wyjeżdżały o godz. 9:00 (w poniedziałki, soboty i niedziele) i 16:55 (w soboty i niedziele), a do Białegostoku będą docierały o 13:00 i 21:08. Dzięki wygodnym przesiadkom w Kownie nowe połączenia ułatwią także podróże do Wilna. Najszybsze pociągi pokonują trasę z Kowna do stolicy w niewiele ponad godzinę, a podróż – w zależności od kursu – kosztuje od około 4,5 do 6 euro. Planując wyjazd, warto uwzględnić różnicę między czasem środkowoeuropejskim i czasem wschodnioeuropejskim.

Pasażerowie podróżujący na Litwę będą mogli skorzystać z oferty „Polska – Litwa REGIO-Specjal", w ramach której ceny biletów są znacznie niższe niż w podstawowej taryfie międzynarodowej. Bilet na przejazd całą trasą z Białegostoku do Kowna będzie kosztował 11 euro. Promocyjne ceny biletów będą obowiązywały również między pozostałymi miejscowościami na trasie. Promocja jest atrakcyjna także dla podróżujących z dziećmi. Jedno dziecko do ukończenia 6. roku życia może podróżować za darmo, a pozostałe mogą skorzystać z 50-procentowej ulgi. Bilety w tej ofercie będzie można kupić przez internet oraz w kasach biletowych. Będą one dostępne także u konduktorów. Płatności gotówką na terenie Polski będzie można dokonywać w złotówkach, a na Litwie w euro. Podróżując w relacjach krajowych, będzie można skorzystać z taryfy REGIO i wielu ofert promocyjnych, np. takich jak „Ty i raz, dwa, trzy" (tańsze bilety dla podróżujących w grupach liczących od dwóch do czterech osób).

– Uruchomienie pociągów z Białegostoku do Kowna to bardzo ważny etap w budowaniu dobrych sąsiedzkich relacji. Liczę, że ze względu na konkurencyjne ceny biletów i atrakcyjny czas podróży nowe połączenie spotka się z zainteresowaniem mieszkańców regionu i turystów – mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu – dyrektor generalny Przewozów Regionalnych.

– Ostatni raz podróżni z Polski na Litwę przybyli bezpośrednim pociągiem po torze normalnym w 1939 roku. Po tak długiej przerwie wznowione kolejowe połączenie kolejowe między naszymi krajami jest ważnym krokiem strategicznym dla obu stron. Tym bardziej, że wykorzystujemy europejski tor „Rail Baltici". To ważne porozumienie stworzy dla naszych pasażerów możliwość szybkiego i wygodnego dotarcia pociągiem do Europy – mówi Stasys Dailydka, dyrektor generalny Kolei Litewskich.

Inicjatorem i organizatorem nowego połączenia jest Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Warto podkreślić, że uruchamiane wspólnie z Kolejami Litewskimi pociągi będą kursowały po nowo wybudowanej normalnotorowej trasie kolejowej stanowiącej część „Rail Baltici" – paneuropejskiego korytarza transportowego łączącego Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię.

wg  PR

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 09:18. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Rail Baltica po Polsku, czyli w 6 godzin pokonujemy 202 kilometry!

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery