dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Połączenia z Sanoka i Krosna na Słowację mogą ruszyć...

Depesza prasowa

Wydawnictwo Merkuriusz Polski monitoruje stan starań o połączenie kolejowe z Sanoka i Krosna na Słowację. Władze województwa podkarpackiego uruchamiają na tej trasie tylko rzadkie pociągi turystyczne.

Tymczasem ta linia kolejowa zasługuje na codzienne połączenie, albo na połączenie co najmniej 2-3 razy w tygodniu na początek. W okresie wakacyjnym szynobus na tej trasie mógłby jeździć nawet codziennie. 

Znanemu z udzielania rzadkich odpowiedzi na pytania prasowe Tomaszowi Leyko zadaliśmy szereg pytań. Do tej pory odpowiedział na jedno pytanie, dotyczące połączeń na Słowację. 

- jaki jest stan starań o połączenia z Łupkowa na Słowację?

z prasy:
Marszałek Władysław Ortyl podkreślił, że województwo nie ustaje w próbach reaktywacji połączeń transgranicznych. – Chcemy, wydłużyć trasę weekendowego pociągu z Komańczy i Łupkowa na Słowacje, zastanawiamy się jak w przyszłości uruchomić także przewozy na Ukrainę. To ważne, aby Przewozy Regionalne działały w sezonie także w formule turystycznej – powiedział. Co istotne – z informacji, które pozyskał „Rynek Kolejowy” wynika, że rozmowy ze słowackimi partnerami już trwają i realna jest reaktywacja połączeń przez łupkowski tunel jeszcze latem tego roku.

Odpowiada Tomasz Leyko z działu prasowego Urzędu UMWP
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego 
al. Łukasza Cieplińskiego 4 
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17 

W tut. Urzędzie rozpoczęły się prace nad możliwością reaktywacji w/w połączeń. Powyższe działania wpisują się w wyznaczoną przez włodarzy naszego województwa ogólną strategię poprawy oferty przewozowej poprzez jak najszerszy rozwój transportu kolejowego w regionie, gdzie jednym z elementów tej strategii oprócz m.in. „Wojewódzkiego Funduszu Kolejowego”, „Taryfy Podkarpackiej” i prac nad biletem zintegrowanym jest koncepcja nowych połączeń kolejowych, w tym w kierunku Słowacji i Ukrainy. Reasumując powyższe informuję, że Zarząd Województwa Podkarpackiego nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji co do finalnego kształtu oferty przewozowej oraz terminu uruchomienia ww. połączeń kolejowych.

Propozycje czytelników
Jeden z czytelników przesłał propozycję łączenia i rozłączania autobusów szynowych w Zagórzu.
"Moim zdzniem te całoroczne pociągi powinny kursować w rel. Rzeszów-Krościenko/Łupków na szynobusach. W Zagórzu rozłączanie szynobusów, a w Rzeszowie dogodne skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi. 
Wtedy można by było dostać się niemal w całe Bieszczady pociągiem z wielu zakątków Polski z jedną tylko przesiadką w Rzeszowie."
Budowa łącznicy to nie wszystko. Trzeba jeszcze zmodernizować linię, bo teraz w niektórych miejscach pociąg zwalnia do 20-30 km na godzinę.
-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Posted by Telewizja Opera on 05:01. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Połączenia z Sanoka i Krosna na Słowację mogą ruszyć...

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery