dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z linią z Konina do Lichenia Starego? Czy wrócą poc. pasażerskie?

Czytelnik prosił bym napisał o linii 388 Konin - Kazimierz Biskupi i jej roli w alternatywnym połączeniu Zagłębia Konińskiego (i nie tylko) z Bydgoszczą. W pierwotnych założeniach miało być to połączenie Łodzi z Mogilnem (przez Turek, Konin, Orchowo) z odgałęzieniem do Kalisza w Tuliszkowie.

Odpowiedź PKP PLK:

Uprzejmie informuję, że w 2013 r. linia nr 388 została wykreślona  z wykazu linii kolejowych i przekształcona w tor dojazdowy do bocznic od stacji Konin do stacji Pątnów. Nie mamy obecnie informacji o chęci uruchomienia przez przewoźników pociągów pasażerskich na tym odcinku po tym torze. Peron w Licheniu Starym był peronem tymczasowym.  

Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Pytaliśmy m.in. o to:

- czy porozumienie z KWB Konin można odnowić celem stałej obsługi połaczeń Konin- Licheń Stary?
- jak wygląda peron w Liechniu Starym? Czy w ogóle istnieje?

"W czerwcu 1999 roku, z okazji VII Pielgrzymki Jana Pawła II do Polski uruchomiono po torach linii kolejowej 388 iMagistrali Lubstowskiej pociągi osobowe relacji Konin – Licheń Stary, które dowoziły pielgrzymów do Bazyliki Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski. Utworzenie połączenia było możliwe dzięki porozumieniu PKP PLK i KWB Konin[19]."'


Literatura

Robert Michalak. Zarys dziejów kolei żelaznych w Koninie. „Świat Kolei”. 4/2009, s. 13, kwiecień 2009. Łódź: EMI-PRESS. ISSN 1234-5962

Robert Olejnik: Węgla wędrówki po torach (pol.). konin.lm.pl, 2011-06-30. [dostęp 2013-01-08].

Posted by Telewizja Opera on 04:52. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z linią z Konina do Lichenia Starego? Czy wrócą poc. pasażerskie?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery