dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Komisja Europejska bada niedozwoloną pomoc publiczną dla przewoźnika o pozycji monopolisty w wielu regionach Polski

Pytanie redakcji:
Czy MI potwierdza że KE wszczęła formalnie postępowanie o niedozwoloną pomoc publiczną dla spółki Przew. Regionalne. http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-394_en.htm …. W 2015r. uzyskała ona 770 mln PLN dokapitalizowania (faktycznie została upaństwowiona). 

Od: Dominik Lebda
Data: 13 lutego 2018 11:58
Temat:  pytanie PR
Do: Adam Fularz 


Przesyłam tekst: 

Kolejny etap działań Komisji Europejskiej Konsekwentnie realizowany od 2016 roku pod nadzorem nowego zarządu ARP plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych przynosi efekty. Przez ostatnie dwa lata – po raz pierwszy w historii działalności PR osiągnęły zyski na poziomie powyżej 50 milionów złotych w każdym z tych lat. Działania prowadzone przez Komisję Europejską wyjaśniające pomoc na restrukturyzację dla Spółki Przewozy Regionalne, weszły w kolejny etap, ale są konsekwencją decyzji podjętych przez polską stronę we wrześniu 2015 roku. 

Od momentu powstania w 2001 r. Przewozy Regionalne miały problemy z płynnością, wynikami finansowymi oraz przekształceniami organizacyjnymi. Do 2015 roku Spółka odnotowywała straty. Były one spowodowane nie tylko nieefektywnym zarządzaniem (rosnące koszty, nieoptymalne wykorzystanie zasobów), ale również uwarunkowaniami historycznymi związanymi z wybranym modelem funkcjonowania Spółki, warunkami świadczenia przez nią usług publicznych (niekorzystnie zawarte umowy, w tym konsekwencje historycznego niedofinansowania Spółki z tego tytułu) i postępująca degradacja taboru. 

We wrześniu 2015 r., Przewozy Regionalne otrzymały od Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. pomoc na restrukturyzację w wysokości 770 303 500 zł na warunkach i w wysokości przewidzianej w planie restrukturyzacji. Było to możliwe dzięki przyznanej przez ówczesne Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju dotacji budżetowej. Pomoc ta była niezbędna do uzyskania kontroli i rozpoczęcia procesu restrukturyzacji. W wyniku konsekwentnie realizowanego pod nadzorem ARP planu restrukturyzacji w ciągu ostatnich dwóch lat Przewozy Regionalne odzyskały rentowność. 

We wrześniu 2016 roku Spółka pozyskała finansowanie komercyjne od banków w ramach wkładu własnego, na łączną kwotę 629 mln złotych, co umożliwiło jej rozpoczęcie realizacji programu modernizacji taboru. Ponadto osiągnięty w 2016 roku wynik finansowy w wysokości 51,2 mln zł był wyższy o 7,9 mln zł od założonego w planie restrukturyzacji, a za 2017 rok Spółka prognozuje wypracowanie jeszcze lepszych wyników. 

Poprawa sytuacji Spółki jest kluczowa nie tylko dla transportu publicznego w Polsce, ale również z punktu widzenia realizacji głównych priorytetów UE dotyczących rozwoju regionów i spójności społeczno – gospodarczej. Obecnie Przewozy Regionalne cieszą się rosnącym zaufaniem zarówno wśród klientów, instytucji finansowych, jak i partnerów biznesowych. W 2017 r. przewoźnik zaprezentował strategię modernizacji taboru. Spółka wprowadziła także nową markę POLREGIO – ma ona pomóc w zbudowaniu silnej, ogólnokrajowej kolei regionalnej, zdolnej konkurować na trudnym rynku przewozów pasażerskich.

Wszczęcie formalnego postępowania w sprawie udzielonej spółce Przewozy Regionalne pomocy publicznej jest typowym w takich przypadkach etapem procedury prowadzonej przez Komisję. Europejską. Plan restrukturyzacji Spółki został notyfikowany do Komisji Europejskiej i do chwili obecnej, w ramach toczącego się postępowania wstępnego, prowadzony był dialog z Komisją Europejską w formie kontaktów bezpośrednich oraz wyjaśnień pisemnych. Dotychczas przekazano Komisji Europejskiej szereg dodatkowych informacji i wyjaśnień dotyczących kwestii budzących jej wątpliwości, co będzie kontynuowane w kolejnym etapie procedury. 

Celem postępowania formalnego będzie wyjaśnienie wszelkich wątpliwości dotyczących sprawy oraz zapewnienie, adekwatnej do poziomu skomplikowania, transparentności. Przykładami analogicznego przebiegu procedury notyfikacji pomocy publicznej w sektorze kolejowym są rozstrzygnięte ostatnio przez Komisję Europejską przypadki pomocy udzielonej kolejowym przewoźnikom: bułgarskiemu (sprawa nr SA.31250) oraz greckiemu (sprawa SA.32544). W toku prowadzonych postępowań Komisja Europejska standardowo zgłosiła wątpliwości dotyczące środków pomocowych i w konsekwencji wszczęła formalne postępowania, ostatecznie zakończone w dniu 16 czerwca 2017 r. pomyślnie dla przewoźników - Komisja wydała pozytywne decyzje uznające udzieloną pomoc za zgodną ze wspólnym rynkiem. Ze względu na rodzaj udzielonej pomocy, ocena KE będzie prowadzona zasadniczo w oparciu o wytyczne dotyczące pomocy na ratowanie i restrukturyzację, ale nie można wykluczyć zastosowania również innych reguł, ze względu na specyficzny charakter działalności Spółki i sektora kolejowego. 

W ramach wszczętego formalnego postępowania KE będzie kontynuowała badanie szczegółowych kwestii związanych z realizacją działań restrukturyzacyjnych naprawą sytuacji finansowej Spółki celem przygotowania jej do konkurowania na rynku. Ponadto badaniem objęte będą kwestie związane z środkami publicznymi otrzymywanymi przez Spółkę w przeszłości oraz sprawa zapewnienia tzw. środków kompensujących (minimalizujących negatywny wpływ pomocy na rynek). Komisja, w ramach wszczętego formalnego postępowania, będzie kontynuowała badanie powyżej wskazanych elementów.


Dominik Lebda
Rzecznik Prasowy

Przewozy Regionalne sp. z o.o.

przesyłam Panu komunikat Spółki Przewozy Regionalne na temat działań Komisji Europejskiej, który wyczerpuje temat.
 

Serdecznie pozdrawiam, 

Dominik Lebda
Rzecznik Prasowy

Przewozy Regionalne sp. z o.o.



www.polregio.pl YouTube Twitter Instagram Facebook



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:34. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Komisja Europejska bada niedozwoloną pomoc publiczną dla przewoźnika o pozycji monopolisty w wielu regionach Polski

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery