dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Komunikat prasowy: Oddano do użytku obwodnicę miejscowości Lubin

Komunikat prasowy

Mota-Engil Central Europe: S3 Lubin Północ-Lubin Południe gotowa!

·        Inwestycja w systemie „projektuj buduj"

·        11,3 km nowej dwupasmowej drogi

·        Zwiększenie dostępności komunikacyjnej regionu, poprawa bezpieczeństwa ruchu

·        Skomplikowane prace na terenach szkód górniczych

·        Czas realizacji 30 miesięcy

·        WARTOŚĆ ZLECENIA: 260 903 266 zł brutto 

·        TERMIN REALIZACJI: 26.01.2015 – 15.06.2018

·        ZAMAWIAJĄCY: GDDKiA Oddział Wrocław

·        WYKONAWCA: Mota-Engil Central Europe ; Mota-Engil Engenhariae Construcao S.A.

 

Mota-Engil Central Europe zakończyła budowę 11,3 km odcinka drogi ekspresowe S3 od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe. Wszystkie prace zostały wykonane zgodnie z harmonogramem w ciągu 30 miesięcy.

W ramach zadania firma wybudowała dwa węzły drogowe Lubin Zachód i Lubin Południe oraz wykonała 9 obiektów inżynierskich w technologii żelbetowej. Powstało także 12 dróg dojazdowych dla ruchu lokalnego i łącznic na węzłach. Wybudowana przez wykonawcę trasa omija miasto Lubin od zachodu.

 

Realizacje naszej części inwestycji, ale także całej trasy biegnącej z północy na południe kraju wpłynie na skrócenie czasu podróży i poprawę bezpieczeństwa ruchu. Trudno wyobrazić sobie, że może jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność inwestycyjną regionu, ponieważ Dolny Śląsk jest doskonale rozpoznanym przez biznes terenem i jak mało, który dba o swój rozwój. Na pewno rozwinięcie infrastruktury drogowej w tej części kraju odciąży główne arterie, a to niewątpliwa wartość tej inwestycji – mówi Piotr Bienias, członek zarządu Mota-Engil Central Europe. – Oddawany dzisiaj odcinek S3 to jedna z dwóch prowadzonych przez nas w tym regionie inwestycji. Przed nami już wkrótce kolejne finalizacja inwestycji tym razem S3 Jawor-Bolków – dodaje.

 

Prace na terenach górniczych

Prace prowadzone były na terenach szkód górniczych. Północna część terenu, na którym prowadzono prace przebiega bowiem przez obszar i teren górniczy „Lubin I", na którym usytuowane są Zakłady górnicze „Lubin – Szyby Główne i Wschodnie". Natomiast odcinek, leżący na południe od węzła Lubin Południe przebiega przez rejon występowania złóż niezagospodarowanych, o potencjalnych możliwościach eksploatacji. Prowadzona od 1968 r. na przedmiotowym terenie działalność górnicza oraz związany z nią przemysł przetwórczy, przyczyniły się do szeregu zmian w środowisku naturalnym.

 

Projektanci wraz z wykonawcą mieli zatem za zadanie opracować:

•             sposób zabezpieczenia korpusu drogowego, konstrukcji nawierzchni i obiektów inżynierskich z tytułu występowania szkód górniczych, wraz ze statecznością skarp.

•             pewnym wyzwaniem było także zaprojektowanie i wykonanie sprawnego systemu odwodnienia terenu. Deformacje górnicze powierzchni terenu może bowiem wywoływać zmiany warunków gruntowo-wodnych i zniszczenie systemu odwodnienia powierzchniowego.  To należało uwzględnić z w analizach i rozwiązaniach projektowych.

•             w ich wyniku np. zwiększono minimalne pochylenie systemu odwodnienia na odcinkach przeciwnych pochyleń górniczych.

W związku posadowieniem obiektów inżynierskich na terenie szkód górniczych, podczas projektowania i budowy zastosowano zabezpieczenia konstrukcji adekwatne do kategorii terenu górniczego.

 

Projekt w liczbach:

•             453000 ton - kruszyw

•             1,4 mln m3 - nasypów

•             1660 ton- stali

•             17350 m3- betonu

•             1 mln m3 - wykopów

•             192000 ton - masy bitumicznej

•             240 osób oraz 130 jednostek sprzętowych - średnia mobilizacja w okresie najbardziej wzmożonych prac

•             Tajemnica terminowego osiągania kamieni milowych - profesjonalny i zaangażowany zespół, dobry harmonogram prac z wykorzystaniem maksymalnej ilości frontów

 

Mota-Engil Central Europe jest jedną z największych firm budowlanych w Polsce. Specjalizuje się w budownictwie drogowym i mostowym, kubaturowym, kolejowym, elektroenergetycznym oraz Real Estate. Mota-Engil Central Europe ma w swoim dorobku budowę setek kilometrów autostrad i dróg ekspresowych, kompleksów mieszkaniowych, budynków użyteczności publicznej czy stacji elektroenergetycznych. W swoim portfolio posiada także jeden z nielicznych zrealizowanych w Polsce w formule PPP projektów – podziemny parkingu pod placem Nowy Targ we Wrocławiu.

Jako silna i zdywersyfikowana spółka, jest także liderem w obszarach bezpieczeństwa pracy oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma stale promuje kulturę bezpieczeństwa nie tylko wśród swoich pracowników, ale także u swoich podwykonawców, działając m.in. poprzez Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie, czego dowodem są stałe wyróżnienia Państwowej Inspekcji Pracy.

Mota-Engil Central Europe jest częścią międzynarodowej organizacji Mota-Engil prowadzącej działalność w zakresie budownictwa i zarządzania infrastrukturą. Grupa Mota-Engil, jako lider na portugalskim rynku, posiada ugruntowaną pozycję wśród 30 największych europejskich grup budowlanych. Spółka obecna jest na 3 kontynentach, w 27 krajach, na 3 różnych obszarach geograficznych – w Europie, Afryce i Ameryce Łacińskiej.

 

 (..)

Małgorzata Kaliszewska

Rzecznik prasowy

Kierownik Działu Komunikacji i Relacji Zewnętrznych

(..)


Mota-Engil Central Europe S.A.

Wadowicka 8W

30-415 Kraków

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:13. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Komunikat prasowy: Oddano do użytku obwodnicę miejscowości Lubin

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery