dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP PLK o dobudowie torów podmiejskich w Krakowie


Jak wygląda proces dobudowy torów dla ruchu poc.podmiejskich w Krakowie? 

Odpowiedź:

 Szanowny Panie Redaktorze,  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują miliardowy projekt inwestycyjny w Krakowie w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Przebiega on zgodnie z harmonogramem. Jego efektem będą sprawne podróże aglomeracyjne i dalekobieżne. Prace budowlane, na tej najważniejszej inwestycji PLK w Krakowie, rozpoczęły się w pierwszej połowie 2017 roku. Modernizowany jest główny szlak kolejowy Krakowskiego Węzła Komunikacyjnego. Intensywne prace budowlane trwają równolegle na niemal dwudziestu kilometrach linii E30 pomiędzy Krakowem a Podłężem.

Harmonogram robót został skonstruowany tak, by maksymalnie długo utrzymywać ruch pociągów na ważnej, newralgicznej dla transportu, linii kolejowej. To bardzo skomplikowane zadanie, wymagające ścisłej koordynacji ze wszystkimi przewoźnikami, a także zarządcami infrastruktury w mieście.

Plan budowy w pierwszej kolejności zakłada wykonanie części estakad kolejowych i obiektów inżynierskich, na których będzie ułożony jeden tor. Pozwoli to przenieść na niego ruch pociągów i zająć się rozbiórkami infrastruktury, po której obecnie poruszają się składy pasażerskie. Następnie zostaną dobudowane i uruchomione kolejne tory.

Dzięki inwestycji - pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pociągi będą się poruszać po czterech torach a pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem - po trzech. W ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice ( Podłęże), PLK przebudują 56 obiektów. To m.in. mosty, wiadukty, przejścia podziemne. Wykonawca rozpoczął już przebudowę 40 obiektów. Rozbudowa wiaduktów kolejowych to istotny element modernizacji linii kolejowej. PLK zaplanowały nowe rozwiązania konstrukcyjne zwiększające bezpieczeństwo i szybkość przejazdu pociągów. Sprawniejszy stanie się system komunikacji drogowej – będą łatwiejsze przejścia i przejazdy pojazdów pod linią kolejową.

W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Nowe przystanki ułatwią komunikację miejską. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.

 

Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" realizowany jest w ramach Instrumentu „Łącząc Europę" CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020.

 

Z poważaniem,

Dorota Szalacha

 

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:47. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP PLK o dobudowie torów podmiejskich w Krakowie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery