PKP PLK o dobudowie torów podmiejskich w Krakowie
Szanowny Panie Redaktorze, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują miliardowy projekt inwestycyjny w Krakowie w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Przebiega on zgodnie z harmonogramem. Jego efektem będą sprawne podróże aglomeracyjne i dalekobieżne. Prace budowlane, na tej najważniejszej inwestycji PLK w Krakowie, rozpoczęły się w pierwszej połowie 2017 roku. Modernizowany jest główny szlak kolejowy Krakowskiego Węzła Komunikacyjnego. Intensywne prace budowlane trwają równolegle na niemal dwudziestu kilometrach linii E30 pomiędzy Krakowem a Podłężem.
Harmonogram robót został skonstruowany tak, by maksymalnie długo utrzymywać ruch pociągów na ważnej, newralgicznej dla transportu, linii kolejowej. To bardzo skomplikowane zadanie, wymagające ścisłej koordynacji ze wszystkimi przewoźnikami, a także zarządcami infrastruktury w mieście.
Plan budowy w pierwszej kolejności zakłada wykonanie części estakad kolejowych i obiektów inżynierskich, na których będzie ułożony jeden tor. Pozwoli to przenieść na niego ruch pociągów i zająć się rozbiórkami infrastruktury, po której obecnie poruszają się składy pasażerskie. Następnie zostaną dobudowane i uruchomione kolejne tory.
Dzięki inwestycji - pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pociągi będą się poruszać po czterech torach a pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem - po trzech. W ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice ( Podłęże), PLK przebudują 56 obiektów. To m.in. mosty, wiadukty, przejścia podziemne. Wykonawca rozpoczął już przebudowę 40 obiektów. Rozbudowa wiaduktów kolejowych to istotny element modernizacji linii kolejowej. PLK zaplanowały nowe rozwiązania konstrukcyjne zwiększające bezpieczeństwo i szybkość przejazdu pociągów. Sprawniejszy stanie się system komunikacji drogowej – będą łatwiejsze przejścia i przejazdy pojazdów pod linią kolejową.
W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Nowe przystanki ułatwią komunikację miejską. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.
Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" realizowany jest w ramach Instrumentu „Łącząc Europę" CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020.
Z poważaniem,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.