dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Szybko upadające PKS-y: list do Ministerstwa Infrastruktury

Czy to prawda że MI pragnie przyspieszyć upadek PKS-ów wprowadzając skrajnie kontrowersyjne i ekonomicznie egzotyczne- pakietowanie tras celem monopolizacji tego sektora w formie monopoli terytorialnych które są pakietowane? Jaki to ma mieć efekt? Co MI chce tym osiągnąć? 

Ja oceniam ten efekt pakietowania tras celem monopolizacji rynku jako:
-zniszczenie resztek konkurencji na tym rynku
- redukcja liczby podróżnych w wyniku podniesienia cen biletów na trasach zmonopolizowanych
- jeszcze silniejszy odpływ liczby pasażerów w wyniku wzrostu cen, spadku ilości usług, zmniejszeniu częstotliwości kursów.

Proszę o potwierdzenie czy MI zostało poinformowane że z końcem czerwca w wielu regionach jurysdykcji Rzeczpospolita Polska wstrzymano usługi transportu zbiorowego jednocześnie często nie informując pasażerów. Nie zdjęto rozkładów jazdy i z dnia na dzień albo tylko z kilkudniowym uprzedzeniem wstrzymano połączenia przy czym pasażerowie czekający na przystankach zwykle o tym nie wiedzieli. W efekcie pasażerowie czekali na kursy których nie było. Na przykład opowiadano mi w czerwcu że w Prochowicach k. Wrocławia podróżni czekali na bus do Lubina o godz. 22:30, a ten nie nadjechał. Na znajomego z samochodem musieli czekać na przystanku do 3 rano, i sami musieli iść do pracy na godzinę 6 rano dnia następnego. 

Pojawiła się plotka jakoby komunikacji zbiorowej w ogóle już nie będzie w wielu regionach kraju. W efekcie ci przewoźnicy którzy nadal świadczą usługi- stracili pasażerów bo ci myśleli że komunikacji zbiorowej w ogóle już nie ma i że trwale zlikwidowano całą sieć komunikacji zbiorowej, co w wielui regionach kraju jest zresztą prawdą.

Na weekend byłem w Muchowie koło Jawora. FIrma obsługująca busy do Muchowa zamknęła przewozy z dnia na dzień w czerwcu, porzucając pasażerów z wykupionymi już biletami miesięcznymi - z dnia na dzień- na lodzie. Wokół Warszawy także o likwidacji kursów - wszystkich- poinformowano 2 dni przed ich końcem, jak wokół Mińska Maz. 

Wokół Zielonej Góry jedyne trasy na których ceny są nieco niższe  i przez to potok pasażerów jest większy bo i sama komunikacja zbiorowa jest konkurencyjna cenowo, to te na których jest 2 i więcej przewoźników. Czy MI istotnie planuje likwidację konkurencji na tym rynku celem przyspieszenia likwidacji komunikacji zbiorowej i zniszczenia resztek sieci transportu publicznego?

Aktualne informacje z prasy lokalnej:
Wraz z końcem roku szkolnego PKS Mińsk Mazowiecki zakończył działalność przewozową. Oficjalny komunikat w tej sprawie pojawił się na stronie internetowej 21 czerwca, na dwa dni przed zamknięciem wszystkich linii.
Oficjalna informacja o likwidacji mińskiego PKS została opublikowana 8 marca. Wtedy zarząd PKS informował, że działalność transportowa spółki będzie prowadzona do końca czerwca. Jakie było zdziwienie mieszkańców powiatu, kiedy 21 czerwca zarząd mińskiego PKS opublikował kolejny komunikat. „Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami przekazywanymi przez PKS Mińsk Maz. S.A. w likwidacji, chcielibyśmy poinformować, że od dn. 23 czerwca 2018 r. nie będziemy prowadzić działalności przewozowej. Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy. Jednocześnie informujemy, że jest możliwość ubiegania się o zwrot części kosztów biletów miesięcznych na trasach, na których nie będzie kursów od 23.06 do 31.06.2018 r." – czytamy na stronie mińskiego przewoźnika.
(..)
O braku rozwiązań prawnych mówią też radni Sejmiku i wyraźnie wskazują, że pieniędzy na ratowanie mazowieckich PKS-ów nie ma. – Zgodnie z Planem zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego zadaniem marszałka jest objęcie przewozami użyteczności publicznej głównej sieci transportowej województwa.




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

1 komentarze for Szybko upadające PKS-y: list do Ministerstwa Infrastruktury

  1. Anonimowy

    Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery