dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Zanik transportu publicznego w Polsce- kilka wrażeń


Byłem na festiwalu chrześcijan w opactwie w Lubiążu. O ile w poprzednich latach autobusy na trasie Wołów- Lubiąż obsługiwało dwóch przewoźników i kursowały co ok. godzinę w porze dziennej,  o tyle obecnie na przystanku komunikacji publicznej w Lubiążu na ul. Wilmanna nie było już nawet żadnych planów rozkładu jazdy.  Po prostu nie było żadnej informacji czy cokolwiek kursuje i to po obu stronach ulicy.

W Lubiążu chciałem wypłacić pieniądze jak kiedyś. Było to niemożliwe.  Zdemontowany został bankomat -rzekomo z powodu kradzieży- a nawet znikł oddział banku. Z kilku sklepów pozostał jeden. Padł nawet sklep budowlany czy kiosk.

Wczoraj poznałem na treningu freeruningu młodego mieszkańca Lubiąża który za 20 dni się wyprowadza i pomagałem mu informacjami o tym jak się samemu samodzielnie przenieść do gimnazjum po niemieckiej stronie granicy bo sam też kiedyś przeniosłem się z polskiego liceum do gimnazjum po niemieckiej stronie granicy.  

Gdy próbowałem wrócić z tego festiwalu dzisiaj rano, to już nie było popytu na autobus jaki wg napisu na kartce na festiwalu miał pojechać dziś rano o 7:20 czy :30 z Lubiąża do Wołowa choć w poprzednim roku taki kurs jeszcze oferowano. Po prostu ów bus nie przyjechał mimo że go ogłaszano. Pojechaliśmy więc taksówką kilkanaście czy dwadzieścia kilka km do Wołowa na dworzec kolejowy. Tam spojrzałem na tablicę na przystanku komunikacji publicznej.

Z całej ongiś gęstej oferty PKS Wołów pozostał tylko jeden kurs dziennie wokół tego miasta.  Resztę stanowiły kursy tzw. szkolne które nie działają w wakacje.  

Do mojego miasta wróciłem pociągiem pospiesznym. Nie było miejsca siedzącego i był on wypełniony w 150 proc. Za miejsce stojące na dystans 113 km zapłaciłem 32 PLN.  

Z tego co zauważyłem rozpytując różne osoby- transportem publicznym na festiwal nie przybył niemal nikt z ok  8 tysięcy osób go odwiedzających.  Zresztą na poranny autobus do Wołowa po festiwalu czekało raptem kilka osób.  Autobus nie pojawił się o oznaczonej porze.

Podróżni dyskutowali czy aby ów przewoźnik nie zbankrutował... Ja wówczas opowiadałem jak w poprzednie wakacje pojechałem w Bieszczady i PKS akurat zbankrutował ale podróżnych o tym nie poinformowano i czekaliśmy na przystanku bez skutku aż w końcu ludzie zaczęli się rozchodzić w swoje strony.

Opr. Adam Fularz


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Zanik transportu publicznego w Polsce- kilka wrażeń

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery