dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MGMiŻŚ odpowiada na pytanie o wybrany wariant połączenia z czeską siecią drog wodnych

-
Redakcja otrzymała list z ministerstwa:

Od: mediaMGM <media na serwerze mgm.gov.pl>
Data: środa, 11 lipca 2018
Temat: pytanie o wybrany wariant połączenia z czeską siecią drog wodnych
Do: Adam


Szanowny Panie Redaktorze,

 

Czeskie studium wykonalności Odra-Łaba-Dunaj zostało ukończone. Równocześnie została ukończona analiza transportowa, środowiskowa oraz hydrologiczna – w chwili obecnej całość czeka na odbiór Zleceniodawcy.

W kwestii kanałów lateralnych udzielaliśmy Panu odpowiedzi kilkukrotnie m.in. w dniu 20 czerwca br. 

Z poważaniem,



 



From: Adam
Sent: Wednesday, June 20, 2018 8:18 AM
To: mediaMGM <media na mgm.gov.pl>
Subject: pytanie o wybrany wariant połączenia z czeską siecią drog wodnych

 

Dziękuję za odpowiedź. W materiałach na stronie MGM zauważyłem że proponowany jest wariant skanalizowania rzeki Odry a pominięto wariant kanału żeglugowego bocznego- który przecież jest dużo bardziej odporny na wahania poziomu wody w rzece (z czym mamy do czynienia np. obecnie).

 

Dlaczego nie stosuje się kanałów lateralnych? Przecież to dość standardowe rozwiązanie. Autorzy studium w ogóle pominęli ten wariant i niczym tego nie uzasadnili. To chyba błąd merytoryczy i do tego poważny. Jeden z czeskich badaczy twierdzi że warunki rzeki Odry powopdują że najrozsądniejsze (z powodu wahań poziomu wody) jest właśnie wybranie wariantu kanału żeglugowego bocznego.

 

Czy MGMiŻŚ mogłoby doprowadzić do konfrontacji tych czeskich specjalistów i np. mnie osobiście- z autorami owego studium? Warto wyjaśnić czy mają oni odpowiednie  doświadczenie i wiedzę w tym zakresie, oraz z jakiego powodu, przy tego typu stosunkach wodnych, proponują tak kontrowersyjne rozwiązanie.

Pozdrawiam

 

W dniu 19 czerwca 2018 12:08 użytkownik mediaMGM <media na serwerze mgm.gov.pl> napisał:

Szanowny Panie Redaktorze,

 

Jednym z priorytetów MGMiŻŚ jest osiągniecie międzynarodowej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej (E-30) i włączenie jej w europejską sieć dróg wodnych. W tym celu, zgodnie z „Założeniami do planów, planowana jest m.in. budowa na terytorium Polski odcinka brakującego połączenia Dunaj – Odra – Łaba (DOL).

Prowadzimy intensywną współpracę z Czechami w ramach Grupy Roboczej ds. połączenia DOL. Na potrzeby prac nad Studium wykonalności dla projektu DOL na terenie Republiki Czeskiej zleconym przez Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej m.in. udostępniliśmy materiały dotyczące polskiego odcinka połączenia DOL od granicy państwa do Koźla oraz zorganizowaliśmy konsultacje z jednostkami samorządu terytorialnego, w którym udział wzięli również przedstawiciele: Ministerstwa Transportu Republiki Czeskiej, Wykonawcy Studium, administracji wodnej (KZGW i RZGW Gliwice) oraz Wojewoda Śląski, Wojewoda Opolski i Dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu.

Harmonogram prac oraz potencjalne źródło finansowania zostanie określone w studium modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej, które jest aktualnie opracowywane przez MGMiŻŚ we współpracy z Zarządem Morskich Portów Szczecin-Świnoujście S.A.

 

 

Z poważaniem,

 

Zespół Biura Prasowego
 

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na wieczorna.pl]
Sent: Thursday, May 24, 2018 1:16 PM
To: mediaMGM <media na serwerze mgm.gov.pl>
Subject: pytanie o połączenie z czeską siecią drog wodnych

 

Jak MGM zamierza połączyć sieć polską i czeską?  Czy istnieją projekty czy koncepcje?



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 17:06. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MGMiŻŚ odpowiada na pytanie o wybrany wariant połączenia z czeską siecią drog wodnych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery