dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Śluza w Malczycach kosztowała ok. miliarda

Redakcja otrzymała odpowiedzi MGMiŻŚ

-
Od: mediaMGM
Data: czwartek, 5 lipca 2018
Temat: Sluza w Malczycach
Do: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>


Szanowny Panie Redaktorze,

 

W nawiązaniu do kolejnego przesłanego zapytania prasowego. Poniżej przesyłamy odpowiedź.

 

Finansowanie budowy stopnia wodnego Malczyce w rozbiciu na instytucje finansujące:

Łącznie koszt budowy stopnia wodnego Malczyce w latach 1997-06.2018 to kwota 990 922 065 zł, z czego

·         Budżet Państwa                     22 586 439 zł

·         NFOŚiGW                             735 610 544 zł

·         WFOŚiGW                            2 345 000 zł

·         Program Odra 2006               76 316 453 zł

·         MSWiA                                 154 063 629 zł

Przewidujemy zakończenie budowy stopnia wodnego Malczyce w 2019 r. Do końca budowy przewidujemy finansowanie w latach 2018-2019 w kwocie 122 930 zł (MSWiA) + 150 930 000 zł (NFOŚiGW-pożyczka) =273 860 000 zł z czego wydatkowano w 2018 r.  (01.2018-06.2018) 69 063 629 zł.

 

Polska ratyfikując w marcu 2017 r. Europejskie Porozumienie w sprawie Głównych Śródlądowych Dróg Wodnych o Znaczeniu Międzynarodowym (AGN) zobowiązała się do osiągnięcia na najważniejszych drogach wodnych co najmniej IV klasy żeglowności. Zgodnie z obowiązującymi przepisami należy budować śluzy żeglugowe o minimalnych wymiarach: szerokość - 12 m,  długość - 120 m (do klasy IV zalicza się również śluzy istniejące o długości 85 m) i głębokość na progu dolnym - 3,5 m. Dla porównania wskazane parametry przedstawiają się następująco dla klasy Va: 12 m x 120 m x 4 m, a rozmiar śluzy znacznie wzrasta w przypadku klasy Vb: 12 m x 187 m x 4 m.

 

Dla zobrazowanie obecnej sytuacji warto posłużyć się przykładem Odry skanalizowanej i drogi wodnej rzeki Wisły. Obecnie na głównym szlaku żeglugowym Odry skanalizowanej na 25 stopniach wodnych usytuowane są łącznie 42 śluzy żeglugowe (27 pociągowych i 15 małych). W przypadku 17 stopni wodnych mamy do czynienia z dwoma śluzami, natomiast na 8 zlokalizowana jest tylko jedna śluza. Należy zaznaczyć, że na każdym piętrzeniu (z wyjątkiem Koźla) znajduje się śluza pociągowa o długości zbliżonej do co najmniej 187 m. Spośród wymienionych obiektów jedynie 3 charakteryzują się parametrami eksploatacyjnymi odpowiednimi dla co najmniej IV klasy drogi wodnej: Zwanowice II, Rędzin II i Malczyce. Natomiast na drodze wodnej dolnej Wisły zlokalizowane są 2 śluzy żeglugowe, z których tylko Włocławek jest odpowiednia dla międzynarodowej klasy drogi wodnej. Warto podkreślić, że część ze wskazanych obiektów nie spełnia tylko jednego z trzech parametrów określających minimalny wymiar śluz żeglugowych.

 

Biorąc pod uwagę obecny stan śluz na Odrzańskiej Drodze Wodnej (część posiada nakaz nadzoru budowlanego) przystąpiliśmy do ich stopniowej modernizacji. Obecnie PGW Wody Polskie. w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, na stopniach wodnych: Januszkowice, Krapkowice, Opole i Ujście Nysy zmodernizują śluzy pociągowe oraz rozbudują śluzy małe do parametrów międzynarodowych, tj. szerokość 12 m i długość 187 m. Pracami modernizacyjnymi zostanie objęta również śluza w Brzegu Dolnym.

 

 

Z poważaniem,

 

Zespół Biura


 

 

 

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, June 5, 2018 10:16 AM
To: mediaMGM <media na mgm.gov.pl>
Subject: Sluza w Malczycach

 

Proszę podac parametry śluzy(..).

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

 

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:00. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Śluza w Malczycach kosztowała ok. miliarda

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery