porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Informacja prasowa- Port lotniczy Radom i nowy przetarg na wydłużenie pasa startowego

redakcja otrzymała:
Od: Biuro Public Relations <pr na polish-airports.com>
Data: czwartek, 21 lutego 2019
Temat: Ponaglenie o odpowiedzi
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na wieczorna.pl>
DW: Biuro Public Relations <pr na serw. polish-airports.com>


Dzień dobry.

 

Zgodnie z Pana życzeniem przesyłamy informację w treści maila.

 

Z poważaniem

 

Biuro Public Relations(...)

 

 

 

 

Nowy przetarg w innym wariancie, ten sam termin otwarcia

 

 

Ogłoszony przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" przetarg dotyczący przebudowy i wydłużenia drogi startowej na lotnisku Radom-Sadków, zakładał koszt inwestycji ok. 88 mln. PLN i czas budowy – 52 tygodnie. Z uwagi na jakość dokumentacji przejętej z miejskiej spółki, warunki pozostawiały wiele kwestii otwartych, w tym istotne kwestie ryzyk dla wykonawców. 

Pierwsze postępowanie przetargowe zostało unieważnione 31.01.2019 r. z uwagi na fakt, że wartość najkorzystniejszej – jedynej – oferty wyniosła 288 mln PLN. Jej wysokość w dużej mierze wiązała się z wzięciem pod uwagę wszystkich ryzyk po stronie wykonawcy, w szczególności dotyczących uwzględnienia maksymalnego zakresu robót sprowadzających się w praktyce do wybudowania nowej drogi startowej, a nie jej przedłużenia o 500 metrów, jak również kwestii uzyskania nowych pozwoleń.

W trakcie postępowania przetargowego do PPL wpłynęło około 400 pytań, które wymagały wyjaśnienia. Finalnie złożono tylko jedną ofertę, przewyższającą ustalony limit, w efekcie czego, jak wspomniano wyżej, postępowanie zostało unieważnione.

W tej sytuacji Zamawiający rozważał 2 możliwości. W wariancie pierwszym brano pod uwagę powtórzenie przetargu na dokładnie takich samych zasadach, w identycznym kształcie przyjmując, że tym razem wykonawcy będą bazowali na uzyskanych wcześniej odpowiedziach, w szczególności dotyczących projektu budowlanego, jednak przy jednoczesnym wydłużeniu czasu realizacji inwestycji z 52 do 64 tygodni. Wówczas otwarcie kopert nastąpiłoby 27.02.2019 roku.

Zważywszy na wyniki dokładnej analizy dokonanej przez Zamawiającego, opartej w dużej mierze na treści i charakterze zapytań, które wpłynęły w trakcie pierwszego przetargu oraz uwzględniając odpowiedzi na te pytania, a także fakt, że PPL równolegle z postępowaniem na wybór wykonawcy drogi startowej realizował inne prace, takie, jak:

·         Opracowanie dokumentacji technicznej dotyczącej sieci uzbrojenia terenu,

·         Opracowanie mapy do celów projektowych,

·         Opracowanie dokumentacji geotechnicznej i geologiczno-inżynierskiej,

zdecydowano o wyborze wariantu 2, w którym wyniki tych analiz zostaną odzwierciedlone w postaci wprowadzonych zmian do dokumentacji przetargowej, doprecyzowując zakres robót i zwiększając ryzyko związane z procesem inwestycyjnym. Również w tym wariancie wydłużono czas realizacji inwestycji do 64 tygodni.

Istotnym elementem doszczegółowienia dokumentacji przetargowej było doprecyzowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, a także bardziej dogodne dla potencjalnych wykonawców rozłożenie ryzyk realizacyjnych.

Oczywiście, uaktualniona dokumentacja przetargowa będzie zawierała wszelkie wyjaśnienia, jakie Zamawiający udzielił na pytania, które wpłynęły w pierwszym postępowaniu.

Należy podkreślić, iż zarówno wariant pierwszy, jak i wariant drugi powtórzonego postępowania skutkują zakończeniem prac oraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w sierpniu 2020. Jest to zatem termin bezpieczny w stosunku do planowanej daty otwarcia lotniska jaką jest listopad 2020.

W ocenie PPL wariant drugi daje również większe prawdopodobieństwo jego skutecznego zakończenia. Według zaktualizowanego harmonogramu rozpoczęcie kolejnego postępowania przypada na pierwszą połowę marca 2019 r (po zaktualizowaniu dokumentacji przetargowej, jak wyżej opisano), natomiast podpisanie umowy z wykonawcą przewidziane jest na drugą połowę czerwca 2019 r. Zakończenie prac i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, jak wspomniano wcześniej, nastąpi w końcu sierpnia 2020.

 

***

 

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL) jest wiodącym podmiotem lotniczej infrastruktury transportowej w Polsce. W zasobach PPL znajduje się m.in. Lotnisko Chopina w Warszawie, największy  w Polsce i jeden z większych portów lotniczych w Europie Środkowo–Wschodniej. PPL to również podmiot dominujący Grupy Kapitałowej PPL (GK PPL). Przedsiębiorstwo posiada udziały lub akcje kilkunastu spółek.

 

 

 

Dodatkowych informacji udziela: 

 

Biuro Public Relations

e-mail: (..)

 

 

From: Adam Fularz 
Sent: Thursday, February 21, 2019 12:53 PM
To: Biuro Public Relations <pr na serw. polish-airports.com>
Subject: Re: Ponaglenie o odpowiedzi

 

Dziękuję, można to prosić w treści majla?

Pozdrawiam,

 

czw., 21 lut 2019 o 12:55 Biuro Public Relations <pr na polish-airports.com> napisał(a):

Szanowny Panie,

 

w załączeniu przesyłamy informację dotyczącą przetargu na przebudowę i wydłużenia drogi startowej na lotnisku Radom-Sadków. Coś zaś się tyczy sprawy obecnego terminala to uprzejmie informujemy, że w tym momencie za wcześnie jest, by mówić jakie będą jego ostateczne losy.

 

Z poważaniem

Biuro Public Relations

(..)

 

 

 

From: Adam 
Sent: Thursday, February 21, 2019 10:29 AM
To: Biuro Public Relations <pr (na) polish-airports.com>
Subject: Ponaglenie o odpowiedzi

 

-jaki jest stan sprawy przedł. pasa start.
- jakie są plany w sprawie rozbiórki obecnego terminalu? Czy będzie zutylizowany, cy znów sprzedany?

Pozdrawiam

---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: pon., 14 sty 2019 o 14:51
Subject: Fwd: Pytania prasowe
To: Biuro Public Relations <pr na polish-airports.com>





Jak sprawa portu w Radomiu wyglada obecnie? 

Pozdrawiam

W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 Kajetan Orzeł /Lotnislo Radom/ <rzecznik na lotnisko-radom.eu> napisał(a):

PL Radom posiada pozwolenie na budowę z rygorem natychmiastowej wykonalności na przedłużenie drogi startowej oraz budowę płyty postojowej. Zakres inwestycji na radomskim lotnisku zależeć będzie od ewentualnego przyszłego zarządzającego, w związku z tym obecnie nie mogę udzielić informacji na temat kompleksowej rozbudowy portu lotniczego w Radomiu.

 

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na wieczorna.pl]
Sent: Friday, April 6, 2018 10:45 PM
To: Kajetan Orzeł <rzecznik na lotnisko-radom.eu>
Subject: Fwd: Pytania prasowe

 

 


Do: "Port Lotniczy RADOM S.A." <info na lotnisko-radom.eu>

Proszę wyszczególnić jakie działania podjął PL Radom w związku z planami inwestycyjnymi PPL? Na jakim etapie jest przedłuzenie DS? Co z budowa linii kolei z łącznicą w kierunku Warszawy? Czy są jakieś plany lub koncepcje? Czy stary terminal będzie zburzony (co wydaje się mało sensowne) czy tez powstanie nowy gdzies obok?

Pozdrawiam,


 

--

_________________________________________________

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości.
 
Informacje na temat przetwarzania przez nas Pani/Pana danych osobowych znajdują się w polityce prywatności i klauzulach informacyjnych dostępnych na naszych stronach internetowych pod adresem: https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/ochrona-danych-osobowych.html
 
This message, along with attachments, if any, may contain legally protected information and is intended only for the addressee. Any disclosure, copying or use of information by unauthorised persons is prohibited. If you are not addressees of this message or you received it in error, please contact the sender and delete all copies of the message.
 
Information concerning our processing of your personal data are included in the privacy policy and information clauses available on our websites at: https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/ochrona-danych-osobowych.html



--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 05:07. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Informacja prasowa- Port lotniczy Radom i nowy przetarg na wydłużenie pasa startowego

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers