UMWP odpowiada na pytanie o koszt pociągokilometra w woj. podkarpackim
Redakcja otrzymała odpowiedź ale w pytaniu chodziło mi o koszt pockm w ruchu pasażerskim. Niemniej otrzymany tekst publikuję:
Od: Leyko Tomasz
Data: środa, 6 lutego 2019
Temat: Pytanie o koszt pociągokilometra w woj. podkarpackim
Do: Adam Fularz <adam.fularzna serw. wieczorna.pl>
Szanowny Panie
Na tak postawione pytanie nie jesteśmy udzielić jednoznacznej odpowiedzi, że względu fakt nie dysponowania danymi w przekroju europejskim, tym bardziej Wielkiej Brytanii, która dysponuje wieloma podległymi krainami w różnych częściach świata.
Odnosząc się do terenu Województwa Podkarpackiego, stawki dostępu 1 pociągokilometra są identyczne dla odpowiedniej kategorii linii jak pozostałych częściach kraju. O szczegóły należy zwrócić się do PKP PLK S.A. narodowego Zarządcy infrastruktury kolejowej w Polsce.
Dla tego typu usług nie są prowadzone postepowania przetargowe. Stawki dostępu dla 1 pociągokilometra są naliczane po zawarciu stosownej umowy w oparciu o regulamin dostępu na podstawie tabel.
TOMASZ LEYKO
rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podkarpackiego
(..)
(..)
From: Adam
Sent: Friday, January 11, 2019 2:59 PM
To: biuroprasowe
Subject: Pytanie o koszt pociągokilometra w woj. podkarpackim
Do UMWP
Do redakcji doniesiono że stawka za pociągokilometr w Panstwa wojewodztwie jest najwyzsza w Europie i wyższa niż w Wielkiej Brytanii. Czy potwierdzają Państwo te ustalenia? Kiedy po raz ostatni ogłaszano przetarg na te usługi przewozowe?
Pozdrawiam
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
(...)
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk