PKP PLK odpowiada na pytanie o linię Kraków Gł.- Jaworzno- Szczakowa remontowaną od ok. dekady
Redakcja otrzymała:
Od: Hamarnik Piotr <Piotr.Hamarnik na serw. plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 28 stycznia 2019
Temat: RE: Pytanie linia Kraków Gł.- Jaworzno- Szczakowa
Do: "adam.fularz (..)
Dzień dobry,
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą inwestycje pt. „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb". Projekt podzielony jest na odcinki o różnym stopniu zaawansowania robót budowlanych i będzie w sumie realizowany do końca 2020 roku.
Najbardziej zaawansowane prace budowlane są na odcinku z krakowskich Mydlnik do Krzeszowic. Gotowa jest już stacja w Zabierzowie i przystanki Kraków Mydlniki Wapiennik oraz Rudawa. Kończą się prace torowe na szlaku kolejowym. Obydwa tory zostaną udostępnione dla ruchu pociągów w ciągu najbliższych tygodni.
W III kwartale 2019 roku zakończą się prace torowe na odcinku Kraków Główny Towarowy – Kraków Mydlniki. Otwarty również zostanie nowy przystanek Kraków Bronowice. Z kolei w II połowie 2020 roku zakończą się prace na odcinku z Krzeszowic do Trzebini.
Pozdrawiam,
Pytanie redakcji:
From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na wieczorna.
Sent: Monday, January 14, 2019 12:24 PM
To: Szalacha Dorota <Dorota.Szalacha na serw. plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie linia Kraków Gł.- Jaworzno- Szczakowa
Pytanie: Modernizacja trwa juz bardzo długo, chyba z dekadę, jakie są aktualne plany? Do kiedy ma ona być zakończona?
Pozdrawiam
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk