Petycja do Radnych miasta Rzepin o Regionalne Centrum Przesiadkowe
From: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Date: sob., 23 lut 2019
Subject: Petycja do Radnych miasta o Regionalne Centrum Przesiadkowe
Date: sob., 23 lut 2019
Subject: Petycja do Radnych miasta o Regionalne Centrum Przesiadkowe
Petycja do władz miasta i gminy
Radni Miejscy i Gminni
Urząd Miasta
Wczoraj byłem w Wolsztynie na podpisaniu umowy w sprawie budowy wielkiego regionalnego centrum przesiadkowego. Państwa miasto i region też takiego centrum w mojej opinii potrzebuje. Składam propozycję. Rzepin to znaczna miejscowość, jednak kom. zbiorowa praktycznie nie funkcjonuje już w tym mieście.
Regionalne centrum przesiadkowe
Wnoszę o budowę malutkiego, niewielkiego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Rzepinie w postaci wykorzystania ulicy Dworcowej i pętli przy dworcu bez jej większej przebudowy -dla kursowania autobusów regionalnych (linia do Słubic i inne) i linii w kier. Ośna Lub. które- obecnie w dni robocze kursuje ok. 3 razy dziennie a w dni wolne- raz dziennie.
Postuluję wprowadzenie kom. miejskiej na dworzec kolei z centrum Rzepina- także w dni wolne od pracy. Postuluję by istniało miejskie połączenie autobusowe do dworca kolei- najlepiej bezpłatne- z centrum miasta Rzepin. Może ono kursować ulicami Rynek -Wojska Polskiego- Mickiewicza- Morelowa- Słubicka- Zielona- Dworzec i mieć 4-5 przystanków pośrednich.
Postuluje budowę nowego przystanku kolejowego Rzepin Centrum przy ul. Słubickiej lub Mickiewicza, umozliwiającego dostęp do kolei regionalnej do Kostrzyna, Rzepina i Ziel. Góry.
Przy obecnym dworcu kolei zbudowanoby rodzaj regionalnego centrum przesiadkowego- czyli węzła autobusowo- kolejowego z początkowo tylko jednym przystankiem (z uwagi na niewielki ruch) oraz z wyświetlaczami godzin odjazdów i przyjazdów oraz kompletem rozkładów komunikacji zbiorowej w okolicy. Nie budowanoby nowych budynków ale wykorzystanoby istniejące ulice i parkingi bez ich większej przebudowy.
W sumie gmina zbudowałaby tylko nowoczesną wiatę przystankową, przebudowałaby pobliskie parkingi na pętlę autobusową/ węzeł przesiadkowy oraz dostosowałaby lub postawiła jakiś obiekt przystosowany do roli poczekalni centrum przesiadkowego. Postuluje montaż wyświetlaczy godzin odjazdu i przyjazdu autobusów.
Komunikacja miejska
W przyszłości możnaby wprowadzić linię komunikacji miejskiej w relacji do centrum Rzepina w oparciu o choćby rebranding, zmianę nazwy oferty przewozowej firmy Transhand oraz dodanie kilku dodatkowych kursów dowożących z Rynku na popularne połączenia kolejowe z Rzepina.
Firma Transhand która świadczy usługi na tej trasie 3 razy dziennuie w dni robocze, robi to w wyjątkowo nieprzejrzysty sposób. Obecnie autobusy kursują tylko w dni robocze i bez skoordynowania rozkładu jazdy kom. podmiejskiej z pociągami. Linię miejską kursującą do dworca kolejowego i inne linie komunikacji podmiejskiej i miejskiej a także autobusy szkolne przedłużonoby do owego regionalnego centrum przesiadkowego kolejowo- autobusowego.
Proszę uprzejmie o odniesienie się do treści petycji. Odpowiedź opublikuję.
Pozdrawiam
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 04:04.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0