dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja- zmiana systemu w połączeniach ostatnich/ późnowieczornych kom. miejskiej Ziel. Góry

do Urzędu Miasta ZG- Pana Prezydenta Miasta

Petycja- zmiana systemu w połączeniach ostatnich/ późnowieczornych


Szanowni Państwo,
Podają Państwo na stronie zakładu MZK informację o likwidacji dwóch linii nocnych:

Z powodu niewielkiej frekwencji autobusy linii nocnych nie będą już obsługiwać Sołectw w Dzielnicy Nowe Miasto. W związku z powyższym likwidacji ulegną linie nocne N4 i N5, a na liniach N1, N2 i N3  korekcie ulegnie rozkład jazdy.

Wczoraj wracałem autobusem 8- ostatnim kursem. Mój kolega żartował że był to "Fokobus" z racji liczby młodych kobiet. Miałem wrażenie że MZK mogłoby zupełnie przebudować "ofertę ostatnich kursów", kursów zjazdowych późnowieczornych. Wczoraj - z tyłu za autobus podjechał kurs autobusu 17- ok. godz. 23 w nocy, ale nie ma profesjonalnego systemu gwarantowanych przesiadek w nocy z linii na linię, jak w innych miastach. Nie skorzystałbym jako pasażer z takiej oferty, nawet jeśli układający rozkłady zaplanował możl. przesiadki na przystanku przy Wojska Polskiego, gdzi eoba autobusy się spotkały.

Tylko jeden korytarz nocnej komunikacji 

Obecnie raczej trudno jest wrócić późnym wieczorem- jest to możliwe chyba tylko w korytarzu linii 8. Koło 22.30- 23: w zasadzie czynny jest tylko ten jeden korytarz transportu zbiorowego w mieście, i później w nocy jest tak samo. Dzieje się tak mimo że jest możliwość zorganizowania punktu przesiadkowego i zapewnienia przesiadek późnym wieczorem, dla ostatnich kursów przed nocą. 

Wniosek o zmiany

Czy możnaby przy okazji zmian w rozkładzie albo w inny sposób:

przemianować ostatnie kursy do zajezdni na linie nocne N

Proponuję szereg linii nocnych typu N17, N20, N25, N27, N30, N44 jako zmianę nazwy ostatniego kursu w rozkładzie. Bezkosztowo po prostu zmienionoby nazwy tych linii, zmienionoby ich relacje, tak by zjeżdżały się w jakimś centralnym punkcie miasta umożliwiając przesiadki.

Wniosek o przystanek przesiadkowy

W większości miast w których bywam lub mieszkałem, autobusy nocne różnych linii zjeżdżają się na jedno miejsce w centrum, by się rozjechać w różne kierunki. Przystanek "Dworzec PKP" nie jest w centrum miasta. Nie nadaje się na przesiadki linii nocnych. Z tego co zauważyłem, popularne destynacje późnowieczorne to centrum miasta, klub Heaven, klub XDemon.

Proponuję przystanek przesiadkowy albo przy klubie XDemon, albo przy klubie Heaven, oraz proponuję wprowadzenie kursów autobusów nocnych w pobliże klubu Heaven, na przykład ulicą Sowińskiego, lub wjazd uliczką pod sam klub. Moim zdaniem MZK nie może lekceważyć użytkowników tego klubu, zwłaszcza że poprawi to bezpieczeństwo na drogach (mniej pijanych i naćpanych osób za kierownicą). 

Proponuję w petycji:

Wprowadzenie inaczej rozmieszczonych przystanków tylko dla autobusów nocnych/ późnowieczornych. 

Wprowadzenie nowego nocnego przystanku- tylko dla autobusów nocnych: 
- przy klubie XDemon, na wysokości ul. Kupieckiej, przy ul. Boh. Westerplatte (autobus stawałby "pod klubem"), ewentualnie przystanku przy ZUS na ul. Kupieckiej, tylko dla nocnych.

Wprowadzenie nowego przystanku przy Heaven, najlepiej- przed klubem.
Proponuję wprowadzenie w nocy kursów na deptak, np. ulicą Kupiecką, pod pomnik Bachusa. W wielu miastach autobusy wjeżdżają w strefę pieszą. Może pobudzi to życie nocne miasta. Obecnie- moim zdaniem jest z tym źle.

Wprowadzenie przystanku na ul. Westerplatte przy klubie "Obiekt" na wys. kina Newa. 

Wprowadzenie- wzorem np. Poznania etc.- systemu "hub and spoke" w komunikacji nocnej. Proponuję miejsce zborne/ punkt przesiadkowy gdzieś w zupełnie nowym miejscu w centrum miasta, może to być nawet rynek, czy strefa piesza, jakieś plac czy przystanek gdzie w nocy zjeżdżałyby się autobusy i rozjeżdżały. W Poznaniu jest to Rondo Kaponiera. Jest to centralny punkt, piasta systemu. 

Proponuję centralną piastę w siatce przewozowej. 

Linie i kursy późnowieczorne

Linie których ostatnie kursy, i być może pierwsze dojazdy na linie, możnaby włączyć do nowego systemu proponowanych połączeń nocnych. 

to jest: 
Linia nr 2: kurs linii nr 2 z godz. 23.04 z Jędrzychowa, 23.17 z ul. Wiśniowej (nie wiem, nie mam propozycji)

Linia nr 17 z os. Leśnego godz. 22.53 - jako N17

Linii nr 20 kurs z Przylepu godz. 23.08- jako N20

Linia nr 25 kurs o 23.16 ze Starego Kisielina ul. św. Floriana - jako N25

Linia nr 27 kurs z Jargoniewic  o godz. 23.09 - jako N27

Linia nr 30 kurs 23.17 z Barcikowic - jako  N30

Linia nr 44 kurs z Jędrzychowa z godz. 22.54 - jako np. N44

Kursy te dojeżdżałyby w jakieś miejsce gwarantowanych przesiadek.

Wniosek o zmiany taryfowe

Proponuję by po godz. 22-giej bilet jednorazowy był ważny przez godzinę i upoważniał do przesiadek. Bez tego system nie ma sensu i nie jest konkurencyjny na rynku. 

Reasumując

Byłbym wdzięczny za dokonane zmiany- moim zdaniem pomoże to spowolnić proces emigracji osób młodych z miasta. Wg mojego kolegi- 90 % jego znajomych wyjechało z miasta.

Władze miasta czy MZK mogą zatrudnić do tego celu firmę konsultingową, która z kursów późnowieczornych i nocnych sklei jakiś zupełnie nowy system, z inaczej rozmieszczonymi przystankami, nie sugerując się w ogóle istniejącym układem sieci autobusowej (często to co jest obecnie, nadaje się do całkowitej zmiany).

Proponuję przeprowadzenie ankiet, zatrudnienie studentów- parlamentu studenckiego, do zebrania uwag studentów, proponuję by projekt został poprzedzony konsultacjami w klubach nocnych etc. Proponuję by zorganizowano ankieterów wśród osób w nocnych klubach w weekendy. Ponadto wydaje się że z kom. miejskiej późną nocą/ bardzo późnymi wieczorami korzysta sporo osób niepełnoletnich, jeżeli nie jest to większość korzystających w niektóre dni (wczoraj takie miałem wrażenie). Być może młodzieżowa rada miasta byłaby pomocna.

Przypomnę że kiedyś kursowały autobusy linii A i B - tylko nocami. Miały zupełnie inne trasy- np. ulicą Ogrodową, czy Sienkiewicza. Działało to przez kilka lat chyba. 

Z poważaniem

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 02:17. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja- zmiana systemu w połączeniach ostatnich/ późnowieczornych kom. miejskiej Ziel. Góry

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery