Wrażenia z podróży autobusami w Czechach
1. Pełno dużych dworców autobusów regionalnych. Dworce po kilkanaście stanowisk i po 4-5 peronów w miastach 20-to czy 30-totysięcznych. Często położone obok dworca kolejowego.
Małe dwuperonowe dworce w wioskach gminnych.
2. Wydzielone pętle z przystankiem na skrzyżowaniach szos regionalnych by umożliwić dogodne przesiadki bez zmuszania podróżnych do spaceru i szukania właściwych przystanków. W Polsce byłyby cztery przystanki, tutaj do skrzyżowania dobudowano pętlę i cały ruch przechodzi przez jeden węzłowy przystanek. Podróżnych nie interesuje, gdzie mają iść się przesiąść. Przykładem jest przystanek Jilmenice Hrabacov krizovka- tą nazwę podaję ze słuchu, oryginalna pisownia może być inna.
3. Integracja kolei i autobusów. Nowe przystanki przy samych peronach kolei na dworcach kolei pasażerskiej - przykład: Jilmenice przy dworcu. Svoboda nad Upou- przystanek przesiadkowy na prywatne szynobusy firmy GW Train.
Oor. Adam Fularz na podstawie obserwacji naocznej
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Posted by Telewizja Opera
on 00:54.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0