dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedź UM Zielona Góra w sprawie drugiego poziomu centrum przesiadkowego

Władze miasta tłumaczą- że buspasy- rozwiązania znane z innych miast tej wielkości- w Zielonej Górze mają  jednak spowolnić autobusy. Wyjaśnienia te zdaniem redakcji należy traktować sceptycznie, analizując je przez pryzmat prosamochodowej polityki władz miasta.
Oto wyjaśnienia UM:


Zielona Góra, 22 stycznia 2020 r.
 
 
Wnioskodawca: Adam Fularz
 
 
Odpowiadając na wniosek z dnia 10 stycznia 2020 r. dotyczący rozważanie wyznaczenia buspasów na jezdni przy Centrum Przesiadkowym oraz przeznaczenia jednej nitki wiaduktu na ulicy Sulechowskiej na buspasy wyjaśniam, że ze względu na bardzo duże natężeniu ruchu samochodów osobowych rozwiązaniem tym zablokujemy możliwość płynnego wjazdu na wiadukt dla innych uczestników ruchu. 

W zatorach drogowych na drogach do wiaduktu, które powstaną zarówno od strony ulicy Wyspiańskiego jak również od strony Centrum Rekreacyjno-Sportowego zostaną zablokowane także autobusy, dla których płynny przejazd przez wiadukt nie zrekompensuje utraconego czasu na wjeździe.

Rozwiązaniem tym nie tylko nie polepszymy prędkości komunikacyjnej dla pojazdów publicznego transportu, ale narazimy pasażerów autobusów na przymusowy postój na drogach dojazdowych wraz z innymi uczestnikami ruchu.


W budżecie Miasta Zielona Góra na 2020 rok nie zabezpieczono środków finansowych na realizację przebudowy Centrum Przesiadkowego  i wyznaczenie buspasów na jezdni przy Centrum. Wniosek opiniujemy negatywnie.

 

Pozdrawiam

Maria Pięta

Departament Prezydenta Miasta

 

Posted by Telewizja Opera on 22:28. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedź UM Zielona Góra w sprawie drugiego poziomu centrum przesiadkowego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery