dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedzi na pytania prasowe redakcji po wizycie na linii Tczew- Gdańsk

Redakcja serwisu otrzymała:

---------- Wiadomość przekazana z PLK----------
Od: Biedroń Karolina <Karolina.Biedron na s. plk-sa.pl>
Data: piątek, 3 stycznia 2020
Temat: Pytania prasowe redakcji po wizycie na linii Tczew- Gdańsk
Do: "adam.fularz na s. wieczorna.pl" <adam.fularz na wieczorna.pl>
DW: Łazarewicz Małgorzata <Malgorzata.Lazarewicz na s. plk-sa.pl>



Szanowny Panie,

 

w odpowiedzi na korespondencję e-mail z dnia 8.12.2019 r. m.in. w sprawie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 260 Biuro Zarządu Centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poniżej przesyła informacje w przedmiotowej sprawie.

 

1.       Dobudowa drugiego toru linii kolejowej nr 260

Zakres rzeczowy modernizacji linii kolejowej nr 9 na odc. Warszawa – Gdynia nie przewidywał budowy drugiego toru linii nr 260. Głównym celem przedmiotowego projektu była modernizacja istniejącej infrastruktury kolejowej i poprawa prędkości i przepustowości trasy Warszawa – Gdańsk. Dobudowa drugiego toru linii nr 260 byłaby zadaniem czasochłonnym i kosztownym z uwagi na konieczność dokonania wywłaszczeń terenów należących do prywatnych właścicieli i samorządów.

 

2.       Łącznica kolejowa ze stacji Gdańsk Śródmieście do stacji Gdańsk Południowy

Stacja Gdańsk Śródmieście na linii kolejowej nr 250 jest zarządzana przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. odpowiedź na pytania o plany rozwojowe dotyczące budowy przedmiotowej łącznicy leżą w kompetencjach ww. podmiotu.

 

3.       Połączenie łącznicą linii kolejowej nr 226 z linią kolejową nr 721

Linia kolejowa nr 721 łączy stację Gdańsk Południowy ze stacją Gdańsk Olszynka w związku z tym linia nr 9 i lina nr 226 są ze sobą połączone. To połączenie nie wpływa na zwiększenie przepustowości na odcinku Tczew – Gdańsk.

 

4.       Częstotliwość kursowania pociągów na odc. Gdańsk Orunia – Gdańsk Główny

Informujemy, że Spółka układa rozkład jazdy pociągów na podstawie wniosków przewoźników kolejowych. W sprawach związanych ze zwiększeniem częstości kursowania pociągów prosimy o zwrócenie się do przewoźników.

 

Z poważaniem,  

Karolina Biedroń

Naczelnik wydziału ds. skarg i wniosków

Biuro Zarządu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

(..)

 

 

 

 

 

Karolina Biedroń
Naczelnik Wydziału
Wydział ds. skarg i wniosków
Biuro Zarządu
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa?..)

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na s. wieczorna.pl]
Sent: Sunday, December 8, 2019 9:54 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na s.  plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytania prasowe redakcji po wizycie na linii Tczew- Gdańsk

 

Do PKP PLK

 

Szanowni Państwo,

 

Dlaczego podczas modernizacji torowiska na odcinku Tczew- Gdańsk, nie dodano:

- drugiego toru linii kolejowej nr 260

- łącznicy kolejowej ze stacji Gdańsk Śródmieście do stacji Gdańsk Południowy - ok. 80-100 metrów toru

- dlaczego nie połaczono łącznicą linii kolejowej nr 226 z linią nr 721? Rzekomo taka łącznica ongiś istniała. Utworzyłoby to ciąg dodatkowych torów kolejowych (3. a miejscami 4 tor na odcinku Tczew- Gdańsk). 

 

Czy celowo dokonano tych zaniechań aby na kluczowym w regionie odcinku kolei pozostały tylko dwa tory szlakowe? Czemu zdecydowano o ograniczeniu przepustowości tego odcinka torowiska? Czy celem działalności PKP PLK S.A było ograniczenie zasięgu sieci SKM w Trójmieście do czego przecież doszło w rezultacie działalności spółki w ramach modernizacji tejże linii? 

 

Gdy dzisiaj rano zamierzałem udać się z ulicy Nowiny na dworzec Gdańsk Orunia, lokalna kobieta z tej ulicy odradzała mi wyprawę na dworzec twierdząc że pociągi regionalne kursują do Gdańska raz na dwie godziny. Taką opinię o kolei pasażerskiej ma lokalna ludność a jest to efektem celowych działań spółki PKP PLK. Proszę o odniesienie się do zarzutów celowego zmniejszenia przepustowości szlaku kolejowego.

 

Przypominam o obowiązku odpowiedzi zgodnie z KPA, jeśli odpowiedzi nie wpłyną lub nie będą kompletne, po upływie 15 dni sprawa trafi do WSA w Gdańsku.

 

Pozdrawiam

Adam Fularz

 

 



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 20 424 936 000,00 w całości wpłacony

Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.



Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail_01.pdf

www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl

Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne


 




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 01:10. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedzi na pytania prasowe redakcji po wizycie na linii Tczew- Gdańsk

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery