Odpowiedzi na pytania prasowe redakcji po wizycie na linii Tczew- Gdańsk
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana z PLK----------
Od: Biedroń Karolina <Karolina.Biedron na s. plk-sa.pl>
Data: piątek, 3 stycznia 2020
Temat: Pytania prasowe redakcji po wizycie na linii Tczew- Gdańsk
Do: "adam.fularz na s. wieczorna.pl" <adam.fularz na wieczorna.pl>
DW: Łazarewicz Małgorzata <Malgorzata.Lazarewicz na s. plk-sa.pl>
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na korespondencję e-mail z dnia 8.12.2019 r. m.in. w sprawie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 260 Biuro Zarządu Centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poniżej przesyła informacje w przedmiotowej sprawie.
1. Dobudowa drugiego toru linii kolejowej nr 260
Zakres rzeczowy modernizacji linii kolejowej nr 9 na odc. Warszawa – Gdynia nie przewidywał budowy drugiego toru linii nr 260. Głównym celem przedmiotowego projektu była modernizacja istniejącej infrastruktury kolejowej i poprawa prędkości i przepustowości trasy Warszawa – Gdańsk. Dobudowa drugiego toru linii nr 260 byłaby zadaniem czasochłonnym i kosztownym z uwagi na konieczność dokonania wywłaszczeń terenów należących do prywatnych właścicieli i samorządów.
2. Łącznica kolejowa ze stacji Gdańsk Śródmieście do stacji Gdańsk Południowy
Stacja Gdańsk Śródmieście na linii kolejowej nr 250 jest zarządzana przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. odpowiedź na pytania o plany rozwojowe dotyczące budowy przedmiotowej łącznicy leżą w kompetencjach ww. podmiotu.
3. Połączenie łącznicą linii kolejowej nr 226 z linią kolejową nr 721
Linia kolejowa nr 721 łączy stację Gdańsk Południowy ze stacją Gdańsk Olszynka w związku z tym linia nr 9 i lina nr 226 są ze sobą połączone. To połączenie nie wpływa na zwiększenie przepustowości na odcinku Tczew – Gdańsk.
4. Częstotliwość kursowania pociągów na odc. Gdańsk Orunia – Gdańsk Główny
Informujemy, że Spółka układa rozkład jazdy pociągów na podstawie wniosków przewoźników kolejowych. W sprawach związanych ze zwiększeniem częstości kursowania pociągów prosimy o zwrócenie się do przewoźników.
Z poważaniem,
Karolina Biedroń
Naczelnik wydziału ds. skarg i wniosków
Biuro Zarządu
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
(..)
Karolina Biedroń
Naczelnik Wydziału
Wydział ds. skarg i wniosków
Biuro Zarządu
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa?..)
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na s. wieczorna.
Sent: Sunday, December 8, 2019 9:54 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na s. plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytania prasowe redakcji po wizycie na linii Tczew- Gdańsk
Do PKP PLK
Szanowni Państwo,
Dlaczego podczas modernizacji torowiska na odcinku Tczew- Gdańsk, nie dodano:
- drugiego toru linii kolejowej nr 260
- łącznicy kolejowej ze stacji Gdańsk Śródmieście do stacji Gdańsk Południowy - ok. 80-100 metrów toru
- dlaczego nie połaczono łącznicą linii kolejowej nr 226 z linią nr 721? Rzekomo taka łącznica ongiś istniała. Utworzyłoby to ciąg dodatkowych torów kolejowych (3. a miejscami 4 tor na odcinku Tczew- Gdańsk).
Czy celowo dokonano tych zaniechań aby na kluczowym w regionie odcinku kolei pozostały tylko dwa tory szlakowe? Czemu zdecydowano o ograniczeniu przepustowości tego odcinka torowiska? Czy celem działalności PKP PLK S.A było ograniczenie zasięgu sieci SKM w Trójmieście do czego przecież doszło w rezultacie działalności spółki w ramach modernizacji tejże linii?
Gdy dzisiaj rano zamierzałem udać się z ulicy Nowiny na dworzec Gdańsk Orunia, lokalna kobieta z tej ulicy odradzała mi wyprawę na dworzec twierdząc że pociągi regionalne kursują do Gdańska raz na dwie godziny. Taką opinię o kolei pasażerskiej ma lokalna ludność a jest to efektem celowych działań spółki PKP PLK. Proszę o odniesienie się do zarzutów celowego zmniejszenia przepustowości szlaku kolejowego.
Przypominam o obowiązku odpowiedzi zgodnie z KPA, jeśli odpowiedzi nie wpłyną lub nie będą kompletne, po upływie 15 dni sprawa trafi do WSA w Gdańsku.
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 20 424 936 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl