Pytanie o dyskryminację pieszych w dokumentach rządowych. Skarga na wyłączenie z analiz- najszybszych środków podróży w transporcie miejskim: hulajnóg.
do MI
Pytanie o dyskryminację pieszych w dokumentach rządowych. Skarga na wyłączenie z analiz- najszybszych środków podróży w transporcie miejskim: hulajnóg.
Dzień dobry,
w dokumentacji znalazłem że Minister Infrastruktury nie tyle dyskryminuje, co w ogóle pomija ruch pieszy, tymczasem w wielu miejscach nie jest on nawet możliwy- brak jest chodników bo te zostały zlikwidowane pod parkingi. Zlikwidowano wiele dróg ongiś tylko tylko dla pieszych. Kiedyś mogłem przejść pieszo do parku przy ulicy Źródlanej, ale teraz jest to tylko droga samochodowa, ruch pieszy jest tam niemożliwy i niebezpieczny, nie ma chodników, a na dawnej alejce parkowej jest teraz ogromny ruch samochodów.
Nie rozumiem, na jakiej podstawie używają Państw w ogóle terminu "zrównoważony" na określenie swojej strategii (już nieaktualnej z uwagi na zmiany w środkach transportu jakie wykorzystuje ludność)- skoro pomijają Państwo najbardziej ekologiczne formy transportu miejskiego. Czy dostrzegli Państwo hulajnogi wyczynowe? W miastach gdzie hulajnogę wyczynową można zabrać do autobusu, jest to - w połączeniu z autobusem, najszybszy środek transportu, młodzież masowo się nań przesiadła. Nie trzeba parkować, wszędzie da się szybko dojechać, mała waga (moja hulajnoga waży ok. 2,3 kg) powoduje że jest to skrajnie wygodne. Wadą jest cena: wyczynowa skejtparkowa hulajnoga to wydatek ok. 3,5 tysiąca za markowy produkt z tytanową kierownicą.
Przedwczoraj rozmawiałem z mężczyzną który dojeżdża do pracy na hulajnodze elektrycznej, jeździ ona aż do 90 km/h, ale w mieście jest o 10 minut na każde 5 km szybsza od samochodu. Ponadto po okolicy jeżdżą nastolatki na hooverboardach. Na ulicy Dzikiej już dwa razy widziałem że hooverboardem dzieci jeżdżą także po trawnikach czy po grząskim bagienku (wprawny użytkownik może więc pokonywać nierówny teren).
Państwo w swoich strategiach w ogóle tego nie widzą: tzn. pieszych z ich zabawkami.
Str. 26, Transport miejski | W rozdziale brakuje informacji na temat ruchu pieszego, w tym warunków ruchu i wpływu regulacji prawnych. | Pieszo poruszają się wszyscy zaczynający lub kończący podróże w mieście. Jednocześnie ruch pieszy utrudniony jest nie tylko na skutek niskiej jakości infrastruktury, lecz również przepisów, takich jak dozwolone parkowanie na chodnikach) czy brak wymogu automatycznej detekcji pieszych oczekujących na zielone światło. |
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Redakcja transport.org.pl
Ziel. Góra Dol. Ziel. 24a
Posted by Telewizja Opera
on 23:46.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0