dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o dyskryminację pieszych w dokumentach rządowych. Skarga na wyłączenie z analiz- najszybszych środków podróży w transporcie miejskim: hulajnóg.


do MI
Pytanie o dyskryminację pieszych w dokumentach rządowych. Skarga na wyłączenie z analiz- najszybszych środków podróży w transporcie miejskim: hulajnóg. 

Dzień dobry, 
w dokumentacji znalazłem że Minister Infrastruktury nie tyle dyskryminuje, co w ogóle pomija ruch pieszy, tymczasem w wielu miejscach nie jest on nawet możliwy- brak jest chodników bo te zostały zlikwidowane pod parkingi. Zlikwidowano wiele dróg ongiś tylko tylko dla pieszych.  Kiedyś mogłem przejść pieszo do parku przy ulicy Źródlanej, ale teraz jest to tylko droga samochodowa, ruch pieszy jest tam niemożliwy i niebezpieczny, nie ma chodników, a na dawnej alejce parkowej jest teraz ogromny ruch samochodów.

Nie rozumiem, na jakiej podstawie używają Państw w ogóle terminu "zrównoważony" na określenie swojej strategii (już nieaktualnej z uwagi na zmiany w środkach transportu jakie wykorzystuje ludność)- skoro pomijają Państwo najbardziej ekologiczne formy transportu miejskiego. Czy dostrzegli Państwo hulajnogi wyczynowe? W miastach gdzie hulajnogę wyczynową można zabrać do autobusu, jest to - w połączeniu z autobusem, najszybszy środek transportu, młodzież masowo się nań przesiadła. Nie trzeba parkować, wszędzie da się szybko dojechać, mała waga (moja hulajnoga waży ok. 2,3 kg) powoduje że jest to skrajnie wygodne. Wadą jest cena: wyczynowa skejtparkowa hulajnoga to wydatek ok. 3,5 tysiąca za markowy produkt z tytanową kierownicą. 

Przedwczoraj rozmawiałem z mężczyzną który dojeżdża do pracy na hulajnodze elektrycznej, jeździ ona aż do 90 km/h, ale w mieście jest o 10 minut na każde 5 km szybsza od samochodu. Ponadto po okolicy jeżdżą nastolatki na hooverboardach. Na ulicy Dzikiej już dwa razy widziałem że hooverboardem dzieci jeżdżą także po trawnikach czy po grząskim bagienku (wprawny użytkownik może więc pokonywać nierówny teren). 

Państwo w swoich strategiach w ogóle tego nie widzą: tzn. pieszych z ich zabawkami. 
Str. 26, Transport miejskiW rozdziale brakuje informacji na temat ruchu pieszego, w tym warunków ruchu i wpływu regulacji prawnych.Pieszo poruszają się wszyscy zaczynający lub kończący podróże w mieście. Jednocześnie ruch pieszy utrudniony jest nie tylko na skutek niskiej jakości infrastruktury, lecz również przepisów, takich jak dozwolone parkowanie na chodnikach) czy brak wymogu automatycznej detekcji pieszych oczekujących na zielone światło.
-- wg https://zm.org.pl/?a=udp_srt-18c

Pozdrawiam,
Adam Fularz
Ziel. Góra Dol. Ziel. 24a

Posted by Telewizja Opera on 23:46. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o dyskryminację pieszych w dokumentach rządowych. Skarga na wyłączenie z analiz- najszybszych środków podróży w transporcie miejskim: hulajnóg.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery