dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o port lotniczy w Mielcu


do 
Zarząd miasta Mielec

Szanowni Państwo, 
Od jakiegoś czasu korespondujemy z władzami miasta Mielec, czy warto dostosować port lotniczy w Mielcu dla tanich linii. Przebudowa wiązałaby się z powiększeniem terminalu pasażerskiego lub budową zupełnie nowego terminalu.

Proponowano zmianę nazwy na port lotniczy Sandomierz w Mielcu. W pobliżu zjanduje się duże miasto Tarnów, gdzie brak jest innego portu lotniczego niż ten w Mielcu.

Proszę o informację, co Państwo sądzą o możliwości użytkowania drugiego portu lotniczego koło Sandomierza jako lotniska czynnego dla pasażerów w porze letniej. Sugestie opublikujemy.

Przyjmował on już samoloty Boeing, a nawet znacznie większe maszyny. Główny pas startowy ma  45 m szerokości i 2500 m długości. Można z niego wykonywać loty niehandlowe i handlowe oraz loty krajowe i międzynarodowe. 

Port ma stosowne licencje, ale tylko do ilości 10 tys. pasażerów rocznie, z uwagi na niewielki terminal. Po przebudowie portu istnieje możl. zwiększenia limitów ruchu pasażerskiego.

W odpowiedzi otrzymałem zanaczony na czerwono fragment tekstu i spieszę zauważyc że ja również sprawdzałem parametry i dopuszczenia tego lotniska pasażerskiego pod kaem wykonywania regularnych operacji rozkładowych statków powietrznych, czyli np. rozkładowch połączeń 'linii "LOT" i tym podobnych na proponowanej linii lotniczej Warszawa - Rzeszów- Sandomierz (Mielec). Zatrudnia ono tyle samo pracowników co port otniczy Epinal we Francji, który kilkunastoma pracownikami obsugiwał loty planowe. W moim mieście także istnieje podobne niewielkie lotnisko pasażerskie Babimost.

Z mojego miasta do Warszawy przez lata podróżowało się z międzyklądowaniem w Poznaniu. Wnoszę że w przypadku Mielca będzie to między-lądowanie w Lublinie czy Rzeszowie. 


Pytanie

Wnoszę pytanie o odniesienie się do propozycji uruchomienia mikro-hubu w Rzeszowie, w ramach testów, na podstawie modyfikacji już istniejącej siatki połączeń.

Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Rzeszowie? Koszty szacuję na kilka mln PLN rocznie. U nas przez kilka czy kilkanaście lat działalności lotniska tak wyglądała obsługa połączeń lotniczych. 

 

Możnaby było niektóre późnowieczorne loty linii lotniczych Lot z Warszawy do Rzeszowa- przedłużyć w wybrane dni na lokalne lotnisko do:

Mielca- jako port lotniczy dla turystycznego Sandomierza.

 

Na tym lotniskach dobudowanoby niewielkie terminale pasażerskie- one obsługiwałyby loty pasażerskie rozkładowe sezonowe do Warszawy przez Rzeszów. 

 

Bilety lotnicze na odcinki z Rzeszowa do lotnisk lokalnych regionu byłyby dotowane przez władze samorządowe i bardzo tanie. Podróżni z innych samolotów do Rzeszowa mogliby z nich tanio skorzystać. System ten funkcjonowałby podobnie jak system wewnątrzkrajowych lotów pasażerskich na Łotwie. Późnowieczorne połączenia skomunikowałyby lotnisko w Rzeszowie z Mielcem i umożliwiałoby lepsze obłożenie ostatnich lotów do Rzeszowa. 

 

Uruchomionoby planowe loty rejsowe pasażerskie w sezonie letnim:

Warszawa- Rzeszów- Mielec lub Sandomierz w zależności od nazwy lotniska w przypadku reaktywacji istniejącej tu kiedyś oferty lotów pasażerskich. 

 

Staranoby się by w perspektywie kilku lat było możliwe przesiąść się w Rzeszowie na loty do Mielca co najmniej trzy razy w tygodniu w godzinach późnowieczornych. 

 

Tak przez lata było możliwe dotrzeć do mojego miasta z Poznania. Samolot przez wiele lat kursował z Zielonej Góry do Poznania (60 km lotu) i potem dopiero leciał w kierunku Warszawy. 

 

Pozdrawiam

Adam Fularz

Redakcja rzeszowska.pl



--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Posted by Telewizja Opera on 12:46. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o port lotniczy w Mielcu

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery