dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wiosek o włączenie samolotów typu STOL do obsługi lotów krajowych w Polsce

Wniosek o uruchomienie lotów krajowych samolotami STOL (np. maszynami typu ATR) poprzez wykorzystanie szeregu lotnisk o krótkich pasach startowych (tzw. STOL- portów)

do Ministra Infrastruktury

Szanowni Państwo,
Jako ekonomista zauważyłem że wiele lotnisk przed II wojną światową miało ruch pasażerski. Szczególnie na terenie dawnego zaboru pruskiego każde większe miasto kiedyś miało stałe rozkładowe połączenia lotnicze.
Połączenia takie można wznowić korzystając z popularnych w innych krajach typów samolotów pasażerskich. Wielu przewoźników wykorzystuje kilkudziesięciomiejscowe maszyny mogące wznieść się z takich lotnisk jak te mające zaledwie 1200 metrów pasa startowego, czasem nawet mniej.

Daje to szansę stworzenia w Polsce sieci biznesowych połączeń obejmujących lotniska:
  1. Katowice Muchowiec (dawne lotnisko pasażerskie w centrum miasta 1200 metrów, skrócony na czas renowacji)
  2. Przemyśl (lotnisko Arłamów, 1300 metrów pasa betonowego)
  3. Suwałki (1320 metrów pasa)
  4. Białystok (1350 metrów pasa)
  5. Dęblin (lotnisko Ułęż, 1300 metrów pasa obecnie w innym wykorzystaniu)
  6. Toruń (lotnisko Bielan, 1269 metrów pasa)
  7. Słupsk (lotnisko Wicko Morskie, 1100 metrów pasa, konieczne przedłużenie)
  8. Krosno (lotnisko miejskie, 1100 metrów pasa z możl. odbudowy do dawnych 1500 metrów .)
  9. Lubin (1000 metrów pasa obecnie, możliwe przedłużenie do ok. 1200 metrów)
  10. Piotrków Trybunalski (możl. przedłużenia z obecnych 968 metrów długości do 1200 metrów pasa)
  11. Giżycko -Kętrzyn (lotnisko ma zniszczony pas betonowy)
  12. Orneta na Mazurach Płn.(czynne tylko 800 metrów pasa betonowego, możliwe odtworzenie dalszej części ze zniszczeń)
  13. Kielce Masłów (1168 metrów długości pasa startowego, który trzeba nieco przedłużyć)
Na tych lokalnych lotniskach dodanoby miniterminale pasażerskie, oraz szereg udogodnień dla podróżnych w lotach krajowych które odbywanoby ok. dwa razy w tygodniu w szczytach przewozowych- np. w poniedziałki rano do Warszawy, ew. Krakowa, Katowic czy dużych miast, w piątki wieczorem loty na lokalne lotniska.

W Polsce linię lotniczą do Radomia na początku jej działalności czeskie linie lotnicze Czech Airlines obsługiwały takim właśnie samolotem ATR. Loty tego typu wymagałyby jakichś dotacji.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
--

Posted by Telewizja Opera on 11:10. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wiosek o włączenie samolotów typu STOL do obsługi lotów krajowych w Polsce

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery