Wniosek ekonomisty w sprawie przebudowy nieczynnego lotniska tymczasowego DOL w regionalny port lotniczy Leszno
Wniosek o dokończenie wieloletnich prób uruchomienia lotniska pasażerskiego w Lesznie, o wygrodzenie fragmentu drogi i o powołanie lotniska tymczasowego.
-- Uruchommy port lotniczy Leszno poprzez włączenie go w sieć regionalnych lotnisk dotowanych!
Akcja społeczna redakcji
do władz i Państwa Radnych miasta Leszno
Szanowni Państwo,
Wydaję gazetę internetową w miescie Leszno pod adresem www.leszczynska.pl, a w okolicy portal www.poznańska.pl
Składam wniosek w sprawie przebudowy nieczynnego lotniska tymczasowego DOL na terenie przedmieść Leszna, obecnie będącego drogą w zarządzie jakiegoś zarządcy sieci drogowej- w regionalny port lotniczy. Na wzór ukształtowania lotniska w mieście Łodzi- poprzez demontaż barier energochłonnych i oznakowania odtworzoby dawne lotnisko tymczasowe w Lesznie. Powstałby pojedynczy pas z pętami nawrotowymi niczym na lotnisku Łódż- Lublinek.
Miałby on dł. 2280 metrów i szerokość 30 metrów, powstałby poprzez naprawę do pierwotnej funkcji i przebudowę oznakowania poziomego (malowania pasów) na istniejącym po dziś dzień odcinku drogowym typu DOL. Zmienionoby zarządcę tego odcinka drogi. Dostawionoby kontenerowy tymczasowy terminal pasażerski. Obsługiwanoby loty krajowe czy biznesowe typu GA (niewielkie lotnisko general aviation).
Port lotniczy trwale wygrodzonoby od sieci drogowej (de facto asfaltobetonowe lotnisko tymczasowe typu DOL stało się drogą), dokonanoby możliwie najmniejszej wycinki krzaków i roślinności niskiej wokół dawnego pasa lotniska tymczasego typu DOL. Zamontowanoby pomoce nawigacyjne: NDB, oświetlenie pasa.
Likwidacja funkcji drogi
Nie ma sensu doblować połączenia Leszna i Rydzyny siecią aż 3 równoległych dróg po budowie obwodnicy. Tylko dwoma z nich kursuje komunikacja miejska. Zupełnie wyłączonoby ruch drogowy na dawnym Drogowym Odcinku Lotniskowym. Lokalny ruch drogowy odbywałby się istniejącą drogą typu obwodnica, trasy autobusów skierowanoby objazdami albo - przepuszczając je przez lotnisko na dawnej drodze, ale w sposób mocno ograniczony: przepuszczając jedynie regularnie kursujące linie komunikacji miejskiej i podmiejskiej, które przejeżdżałyby po prostu po pasie startowym lotniska w czasie braku lotów, a kierowcy mieliby piloty otwierające bramę czy szlaban na trasie po dawnej drodze na powrót zamienionej w - tymczasowy pas startowy.
Dane lotniska typu DOL:
Toponimicznie Nazwa Leszno | DOL Leszno / DOL Rydzna | Miasto Leszno | WP | ICAO– | IATA – |
Dł. 2280 | Szer. 20 | Nawierzchnia Asfaltobeton – pas nieczynny | RWY 13/31 | Profil Nieczynny drogowy odcinek lotniskowy | Współrzędne 51°48′54″N 16°37′26″E | Wys. n.p.m. | 94 |
Pozdrawiam,
Adam
Listy jakie dostałem w sprawie lotniska Leszno:
Oj, brakuje Panu trochę wiedzy w temacie leszczyńskiego lotniska
Wiadomość napisana przez Adam Fularz w dniu 07.12.2017, o godz. 15:39:
-- Pozdrawiam
Łukasz Borowiak
Wiadomość napisana przez Adam Fularz w dniu 07.12.2017, o godz. 15:39:
Szanowny Panie,To prawda, ale władze miasta tez powinny być aintereswane tym aby w pobliżu miasta naprawiono jedyne lotnisko z twardzonym pasem startowym.Przecież spora część biznesmenów lata dziś po Europie własnymi samolotami. Tymczasem najbliższe lotnisko z utwardzonym betonowym pasem jest nieczynne.Pozdrawiam,W dniu 7 grudnia 2017 15:00 użytkownik Wp IMAP napisał:Aktualnie to pytanie do AL.PozdrawiamŁukasz Borowiak
Wiadomość napisana przez Adam Fularz w dniu 07.12.2017, o godz. 08:30:Szanowny Panie,Przypomnę temat portu lotniczego koło Leszna.Wg mnie miasto Leszno mogłaby spróbowac ożywić lotnisko w Gostyniu.Lotniska we Wrocławiu czy w Poznaniu odniosły spory sukces. Lotnisko pomiędzy tymi dwoma portami mogłoby spróbowac wejść na rynek.Pozdrawiam,---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: 7 marca 2016 09:43
Temat: pytania- lotnisko Leszno- Gostyń w Goli
Do: Łukasz Borowiak- Czy UM Leszno zamierza dążyć do obsługi samolotów rozkładowych z portu lotniczego Leszno - Gostyń w Goli? Pas startowy ma wymiary pasa betonowego 1000 na 80 metrów. Możliwe byłoby codzienne połączenie lotnicze do Warszawy. Musiałby powstać terminal pasażerski, pas startowy możnaby przedłużyć do 1440 metrów. Wówczas możliwe byłyby inne połączenia lotnicze, np. do Berlina, Monachium etc.Jako przykład podam:https://de.wikipedia.org/wiki/City-Airport_MannheimW podanym przykładzie z Mannheim pas startowy ma długość 1066 metrów, port obsługuje dwa rejsowe kierunki, loty są dotowane. Typ samolotu używany dla połączeń pasażerskich z lotniska z tak krótkim pasem startowym to Dornier 328.Czy władze Leszna rozważają pozyskanie przewoźników lotniczych do obsługi linii lotniczej Warszawa- Leszno lub Gdańsk- Leszno?Pozdrawiam,--Adam FularzWydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Posted by Telewizja Opera
on 02:04.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0