porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek o zmianę rotacji subwencjonowanych samolotów na trasie do Warszawy celem obsługi Torunia w sezonie letnim

Wniosek o dokończenie wieloletnich prób uruchomienia lotniska pasażerskiego w Toruniu
-- 
Uruchommy port lotniczy Toruń poprzez włączenie go w sieć regionalnych lotnisk dotowanych!
Akcja społeczna redakcji

do Radnych i władz UM w Toruniu

Szanowni Państwo, 
Przez lata rozbudowano małe lotnisko pod Toruniem, które miało być nawet portem pasażerskim lotów wewnątrzkrajowych z uwagi na możliwą do uzyskania długość pasa (ok. 1400 metrów). Możliwe jest po prostu przełużenie pasa startowego jaki tutaj pobudowano. Jako że aż żal tych pieniędzy które szereg inwestorów tutaj utopiło, wnoszę o wykorzystanie obiektu lotniska w Toruniu jako portu pasażerskiego jedynie sezonowego oraz jako cywinego lotniska typu General Aviation. Powstałoby lotnisko krajowe na wzór tego w Babimoście - z niewielkim ruchem pasażerskim nawet w okresie pandemicznym (loty byłyby dotowane na odcinku Warszawa- Bydgoszcz (międzylądownie)- Toruń (międzylądownie)- Warszawa np. przez kujawsko-pomorski Urząd Marszałkowski). Obecnie loty dotuje się z pominięciem międzylądowania w Toruniu, które w sezonie letnim miałoby ekonomiczny sens. Terenem lotniska zarządza lotniczy zarząd miejscowego aeroklubu. Nie wiadomo czy planuje się zadanie dokończenia budowy lotniska jakie snuto od lat. Nie wiem, jakie są najnowsze plany władz.

Uważam że port lotniczy przy starówce w Toruniu, jeśli będzie wznowiony w tymczasowej formie przystosowania terminalu przy obecnym lotnisku sportowym, ma szansę utrzymać się także w pandemii. W moim mieście jest to możliwe, mimo braku podobnej atrakcyjności turystycznej. Loty organizowanoy prawdopodonie na identycznej zasadzie jak w przypadku mojego miasta: obecną umowę z przewoźnikiem lotniczym uzupełnionoby o zapis mówiący o możliwości wykonywania międzylądowania w Toruniu w przypadku części lotów w okresie letnim na trasie Warszawa- Toruń- Bydgoszcz. 

Od lat prowadzę w Toruniu portal internetowej gazety i niestrudzenie przypominam o pomyśle wskrzeszenia lotniska. Przed laty wynajęto mnie do napisania teksu nt wskrzeszenia innego lotniska. Przeanalizowałem temat i uważam że w pobliżu atracji turystycznej- a taką jest toruńska starówka- jest szansa na utrzymanie się sezonowego portu lotniczego czynnego w sezonie letnim jako port lotniczy zorientowany pod ruch stricte turystyczny do kompleksu turystycznego pobliskiego Starego i Nowego Miasta oraz do okolicy. Jednocześnie nie widzę wielkich szans na port międzynarodowy, nawet jeśli możliwa po rozbudowie długość pasów startowych na to pozwalałaby. 

Uważam że ruch turystyczny w sezonie na starówkę toruńską jest na tyle silny i istotny, że wystarczy na co najmniej 3 rotacje tygodniowo w porze letniej- na przykład w piątki, soboty i niedziele: pod ruch stricte weekendowy. Proponuję aby port ruszył już na majówkę 2022 lub na sezon letni 2022. Przedłuiżonoby pas startowy dla lotów krajowych. Dodanoby radiolatarnię NBD jeśli jeszcze jej nie ma. Ogrodzonoby i dostosowanonoby do roli terminalu pasażerskiego jakiś budynek na lotnisku poprzez ddodanie jakiegoś namiotu. Jako że port lotniczy szykowano tutaj przez kilkanaście lat, zgromadzono szereg rozmaitej infrastruktury. 

Warto te prace i zamierzenia- tymczasowo jedynie dokończyć i wykorzystać pod usługę o charakterze sezonowym. Zrezygnowanoby początkowo z systemu ILS jeśli jeszcze na tym lotnisku go nie zainstalowano. W zasadzie znaczną część prac już wykonano, przez lata siląc się na uruchomienie tutaj lotniska. W przypadku podobnego lotniska pasażerskiego w Nowym Kramsku na ul. Szkolnej 23 przy Babimoście, wg obliczeń redakcji- wpakowano ponad miliard złotych kosztów i dotacji w rozbudowę wiejskiego lotniska do przyjmowania lotów krajowych a nawet boeingów i airbusów. W Toruniu zaś niemal cała infrastruktura pasa istnieje, został on wyspoinowany, konieczne jest jego przedłużene i dostosowanie do funkcji lotniska wewnątrzkrajowego, jakie- w moim mieście działa także w czasie pandemii.

Pozdrawiam,
Adam

Dołączam dokumentację skierowaną do UM:
Apeluję o wydłużenie drogi startowej do 1440 metrów, budowę drogi kołowania i płyty postojowej, przebudowa i modernizacja budynku portu lotniczego. Umożliwi to przyjmowanie samolotów typu ATR 42, ATR 72, Jak-40, C-130 Hercules, BAe 146, Cessna Citation, Falcon 2000, Bombardier BD700 itp.


Z listu do UM:

Lotnisko w Toruniu jest lotniskiem użytku wyłącznego wg klasyfikacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Aby mogło obsługiwać loty pasażerskie, powinno stać się lotniskiem o ograniczonej certyfikacji z dopuszczeniem do obsługi 10 tysięcy pasażerów rocznie, wzorem lotniska w Mielcu koło Tarnowa. Tymczasem ma obecnie inny status prawny i loty pasażerskie nie są mozliwe prawnie.

Nie ma potrzeby budowy nowego pasa startowego czy terminalu odprawy pasażerów- to wszystko już jest. Dla oprawy 33 pasażerów na samolot wystarczy zaadaptować istniejące budynki aeroklubowe, i wydzielić niewielki terminal pasażerski w już istniejących budynkach. Wiele małych portów lotniczych zaczynało właśnie w ten sposób. Istnieje także pas startowy. Przydałyby się także urzędzenia nawigacyjne (DVOR/ DME) które mogłaby zaistalować Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

Polityka władz miasta zaowocowała wieloletnią dyskusją w lokalnych mediach, czy warto jest budować port lotniczy. W tej sprawie zbadano poparcie ludności, które wynosi 80 % ankietowanych. Niestety, mimo znacznego poparcia ludności władze miasta nie zrobiły nic w tym kierunku, natomiast pytana o zdanie rzeczniczka władz miasta odpowaida że lotnisko juz jest... w Bydgoszczy.

Władze miasta Torunia dopłacają do lotniska w innym mieście kwoty, za które mogłoby funkcjonować w Toruniu pełnoprawne, niewielkie lotnisko obsługujące loty pasażerskie. Władze miasta, zamiast rozwijać majątek miasta Toruń, wybrały drogę finansowania portu lotniczego w Bydgoszczy, wbew woli mieszkańców miasta, którym, jak pokazują wyniki badań opinii publicznej, zależy na własnym porcie lotniczym w Toruniu. 

Rzeczniczka miasta tłumaczy że ze względu na to że lotnisko znajduje się w użytkowaniu wieczystym Aeroklubu Pomorskiego, brak jest możliwości prowadzenia inwestycji na tym terenie przez gmine. Jest to nieprawda- władze miasta mogą zawiązać spółkę z Aeroklubem albo wręcz podpisać umowę na podstawie której dokonają niezbednych inwestycji. W taki sposób udało się ożywić podobne powojskowe lotnisko w Zielonej Górze. Także lotnisko w Radomiu nie jest własnością władz miasta, lecz wojska. Także w Białystoku władze miasta nie maja powodów by nie inwestować publicznych środków w lotnisko aeroklubowe, które ma się stać portem pasażerskim. Tylko w Toruniu jest to niemożliwe, i to od dekady.

W ostatnich latach wiele się pozmieniało na polskim rynku lotniczym- na przykład Aoeroklub Polski powołał spółkę która zajmuje się doradztwem samorządom nad przekształcaniem lokalnych lotnisk aeroklubowych w lokalne porty pasażerskie o ograniczonej certyfikacji. Nie ma przeszkód formalnych, prawnych i organizacyjnych aby sezonowe loty pasażerskie z Krakowa do Bydgoszczy- były przekierowane do Torunia. Linia ta jest dotowana ze środków województwa kujawsko - pomorskiego, nie ma więc przeciwwskazań, by 33- miejscowe samoloty Saab kursowały w relacji Toruń- Kraków. 

Istniejąca długośc pasa startowego jest wystarczająca by obsłuzyć takie loty krajowe, a ewentualne przedłużenie pasa startowego nie jest aż tak drogie.

Skoro miasto Toruń stać na dopłaty do lotniska w Bydgoszczy, dlaczego władze miasta nie chcą postawić na własny port lotniczy na bazie lotniska aeroklubowego? Gdyby to lotnisko stało się portem lotniczym o ograniczonej certyfikacji, wówczas mogłoby w sezonie obsługiwać loty pasażerskie Kraków- Toruń, które obecnie są realizowane w relacji Kraków- Bydgoszcz i są i tak dofinansowywane z pieniędzy samorządu województwa.

W Pardubicach - niewielkim czeskim mieście gdzie działa port lotniczy, na terminal pasażerski zaadoptowano stary hangar lotniczy. Jako że lotnisko rozwinęło się i obsługuje 120 tys. pasażerów rocznie, pasażerowie nie mieszczą się i muszą oczekiwać przed terminalem- hangarem. 


środa, 1 lipca 2015
Pytania o port lotniczy w Toruniu
Szanowny Panie,
odpowiadając na Pana pytanie: w Toruniu znajduje się lotnisko
cywilno-sportowe o powierzchni 297 ha. Grunty, na których się
znajduje, należą do gminy i Skarbu Państwa i są w użytkowaniu
wieczystym Aeroklubu Pomorskiego, co powoduje brak możliwości
prowadzenia inwestycji na tym terenie przez gminę.

Należy podkreślić, że w odległości 50 i 150 km od Torunia znajdują się
dwa miasta, w których są międzynarodowe lotniska: Bydgoszcz i Gdańsk.
Do portu w Bydgoszczy można dotrzeć z centrum Torunia w 30 minut.
Lotnisko oferuje regularne połączenia międzynarodowe z Frankfurtem,
Birmingham, Bristolem, Dublinem, Düsseldorfem, Londynem, Liverpoolem a
także krajowe z Warszawą, Łodzią, Poznaniem, Zieloną Górą i Krakowem.
Gmina Miasta Toruń posiada udziały w lotnisku w Bydgoszczy wynoszące
0.05%, co czyni ją jego współwłaścicielem. Miasto uruchomiło
specjalne połączenie autobusowe z Torunia na lotnisko w Bydgoszczy.
Przejazd autobusem dla posiadaczy ważnych na dzień przejazdu biletów
lotniczych jest bezpłatny. Kolejne lotnisko znajduje się 150 km od
Torunia – w Gdańsku i można komfortowo i szybko dotrzeć na nie
autostradą A1.
Z uwagi na bliskość i wielkość tych lotnisk nie ma uzasadnienia
ekonomicznego, aby w Toruniu powstało kolejne podobne lotnisko.

Pozdrawiam,
Aleksandra Iżycka
--
rzecznik prasowy
Prezydenta Miasta Toruniaul. Wały Gen. Sikorskiego 8
87-100 Toruń
-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

"Torunianie chcą latać


Toruń potrzebuje lotniska. Tak powiedziało 80 proc. mieszkańców miasta i regionu przepytanych przez naukowców z UMK. 

Pomysł utworzenia międzynarodowego portu lotniczego w Toruniu cieszy się dużym poparciem społecznym - mówi Rafał Haffer z Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK. Haffer był koordynatorem badania na temat przyszłości lotniska na Bielanach, które trwało trzy tygodnie i zakończyło się dziesięć dni temu. Wczoraj dokonał wstępnych podsumowań. 

Sondaż prowadzony był dwiema drogami - internetową i pocztową. Na pytania dotyczące tego, jak duże jest zapotrzebowanie na usługi lotnicze oraz przyszłości lotniska w Toruniu odpowiedziało łącznie 3658 osób - głównie mieszkańców naszego miasta i regionu oraz kierownictwo 101 lokalnych przedsiębiorstw. Wynik badania jest jednoznaczny: aż 80 proc. respondentów indywidualnych oraz 73 proc. przedstawicieli firm wskazało, że w Toruniu potrzebne jest lotnisko pasażerskie.

Badanie przeprowadzono na zlecenie amerykańsko-irlandzkiego konsorcjum Howard Aviation, które chce rozbudować obiekt na Bielanach. 

Raport z badań koordynowanych przez Haffera wraz ze szczegółowymi wynikami trafi na biurko kierownictwa firmy, prezydenta Torunia Michała Zaleskiego, włodarzy miasta i aeroklubu na przełomie maja i czerwca. Ma odpowiedzieć m.in. na pytania: czy i gdzie lataliśmy w zeszłym roku, czy planujemy podróż lotniczą w najbliższym czasie oraz gdzie chcemy się wybrać statkiem powietrznym. 

- W oparciu o wyniki raportu i szereg dodatkowych analiz przygotowywanych przez firmę konsultingową, inwestor podejmie ostateczne decyzje dotyczące planowanego przedsięwzięcia - mówi Haffer. 

Rozmowy magistratu z Howard Aviation trwają od zeszłego roku. 12 kwietnia br. Zaleski oraz amerykańscy inwestorzy i władze aeroklubu podpisały list intencyjny w sprawie zawiązania spółki, która zmodernizuje i ożywi lotnisko."


Źródło: Gazeta Wyborcza Toruń 


Pytanie do UM z dn. 29 sty 2016

Szanowny Panie, co z planami portu lotniczego w Toruniu? Przypomnę je:

Wg pasazer.com: "Samorządy prześcigają się w koncepcjach reaktywacji lokalnych lotnisk. Kolejnym jest samorząd Torunia i jego projekt reaktywacji lotniska na toruńskich Bielanach.
Niejednokrotnie na łamach naszego portalu poruszaliśmy tematykę przystosowania lotnisk aeroklubowych do obsługi regularnego ruchu pasażerskiego. Nie tak dawno prasa informowała o staraniach władz Koszalina, pisaliśmy także o bardzo ambitnych planach spółki Port Lotniczy Lublin-Niedźwiada. 
Tym razem samorząd Torunia, którego Stare Miasto wpisane jest na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO, postanowił zadbać o zwiększenie międzynarodowego ruchu turystycznego w oparciu o lotnisko aeroklubowe na Bielanach. Władze Torunia przekonują, iż uruchomienie lotniska pochłonie około 30 milionów złotych, a będzie polegało na wydłużeniu istniejącego betonowego pasa startowego o 500 metrów i zbudowaniu budynku dworca lotniczego oraz zainstalowaniu niezbędnych przyrządów nawigacyjnych. Toruńscy samorzadowcy chcą, aby na Bielanach lądowały samoloty regionalnych linii lotniczych, ale także nie wykluczają ruchu przewoźników niskokosztowych większymi maszynami. Atutami toruńskiego portu lotniczego mają być, oprócz zabytkowego starego miasta, także uzdrowiska w Ciechocinku i Inowrocławiu (do których chętnie przyjeżdżają turyści zza Odry), świetna lokalizacja (około 10 minut drogi od centrum miasta), a także ruch generowany przez prężnie rozwijający się Uniwersytet Mikołaja Kopernika.(...)

-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Szanowny Panie,

 

Przypominam, że takie pytanie pojawiło się z Pańskiej strony w ubiegłym roku. Prezydent Torunia Michał Zaleski przesłał do Pana list w tej sprawie 16 listopada 2016 roku. Od tamtej pory nasze stanowisko nie uległo zmianie.

 

 

--

Pozdrawiam serdecznie,

 

Anna Kulbicka-Tondel

Rzecznik Prasowy

Prezydenta Miasta Torunia


Odpowiedzi UM

Szanowny Panie,

 

 

W nawiązaniu do Pańskiego zapytania dotyczącego ewentualnej budowy pasażerskiego portu lotniczego w Toruniu, wyjaśniam: 

W Toruniu znajduje się lotnisko cywilno-sportowe o powierzchni 297 ha. Grunty, na których jest położone należą do gminy i Skarbu Państwa i są w użytkowaniu wieczystym Aeroklubu Pomorskiego. Z tego powodu gmina nie ma możliwości prowadzenia inwestycji na tym terenie.

Warto przypomnieć, że w odległości 50 i 170 km od Torunia znajdują się dwa międzynarodowe lotniska: w Bydgoszczy i Gdańsku.

Port w Bydgoszczy, do którego dojazd z centrum Torunia zajmuje ok. 40 minut, oferuje rejsowe połączenia z Frankfurtem, Düsseldorfem, Birmingham, Glasgow, Dublinem i Londynem, a także czarterowe do m.in. Dubrovnika i Heraklionu. Gmina Miasta Toruń jest współwłaścicielem tego lotniska - posiada 0,05% udziału i uruchomiła specjalne połączenie autobusowe z Torunia na lotnisko w Bydgoszczy. Przejazd autobusem dla posiadaczy ważnych na dzień przejazdu biletów lotniczych jest bezpłatny.

Port w Gdańsku, do którego można komfortowo i szybko - w ok. 90 minut - dotrzeć autostradą A1, oferuje połączenia z lotniskami m.in. we Frankfurcie, Monachium, Berlinie, Brukseli, Mediolanie, Londynie, Sztokholmie, Oslo, Kopenhadze, Warszawie i Krakowie.

Z uwagi na bliskość i wielkość tych lotnisk nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla budowy w Toruniu portu o podobnym charakterze.

 

Pozdrawiam,

Sylwia Derengowska

Referat Informacji

Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji

Urząd Miasta Torunia

Wały gen. Sikorskiego 8

87-100 Toruń


Pytanie w odpowiedzi:
Szanowna Pani, 
Kto stwierdził że nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla budowy w Toruniu portu o podobnym charakterze? Pani? Przypomnę że w Danii, która ma obszar wielkości woj. kujawsko- pomorskiego, działają 33 porty lotnicze. 
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam,
-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Dzień dobry,

Przypomnę to, co napisałam wcześniej: w odległości 50 i 170 km od Torunia, w Bydgoszczy i Gdańsku, znajdują się dwa międzynarodowe lotniska. Dojazd do portu w Bydgoszczy z centrum Torunia zajmuje ok. 40 minut. Gmina Miasta Toruń jest współwłaścicielem tego lotniska - posiada 0,05% udziału i uruchomiła specjalne połączenie autobusowe z Torunia na lotnisko w Bydgoszczy. Przejazd autobusem dla posiadaczy ważnych na dzień przejazdu biletów lotniczych jest bezpłatny. Do lotniska w Gdańsku można w ok. 90 minut  dotrzeć autostradą A1. I właśnie z uwagi na bliskość i wielkość tych lotnisk nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla budowy w Toruniu portu o podobnym charakterze.

Pozdrawiam,

Sylwia Derengowska



--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Posted by Telewizja Opera on 07:42. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek o zmianę rotacji subwencjonowanych samolotów na trasie do Warszawy celem obsługi Torunia w sezonie letnim

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers