dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z portem lotniczym Gdynia?

- czy nadal planowane jest tam utworzenie lotniska pasażerskiego?
- jaki jest aktualny stan sprawy sądowej z Komisją Europejską?

Jako ekonomista transportu zauważę że Gdynia jest największym miastem w Polsce, oprócz Białegostoku który aktualnie naprawia swoje lotnisko Krywlany do roli niewielkiego portu lotniczego, które nie ma własnego portu lotniczego. Inne miasta tej wielkości mają własne porty lotnicze.

Por. statystyki.

Gdynia 
Gdynia[1] pomorskie 135,14 247 820 1834 Białystok Białystok[1]podlaskie 102,13 295 459 2893 Katowice Katowice[1] śląskie 164,64 301 834 1833 Lublin Lublin[1] lubelskie 147,47 341 722 2317 Bydgoszcz Bydgoszcz[1]kujawsko-pomorskie 175,98 357 652 2032 Szczecin Szczecin[1]zachodniopomorskie 300,55 407 180 1355 Gdańsk Gdańsk[1] pomorskie261,96 461 489 1762 Poznań Poznań[1] wielkopolskie 261,91 545 680 2083Wrocław Wrocław[1] dolnośląskie 292,82 634 487 2167 Łódź Łódź[1] łódzkie293,25 706 004 2408 Kraków Kraków[1] małopolskie 326,85 761 873 2331Warszawa M. st. Warszawa[1] mazowieckie 517,24 1 735 442 3355 

--

Zgodnie z „Programem Rozwoju Sieci Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych”, przyjętym uchwałą Rady Ministrów 8 maja 2007 r., decyzje o lokalizacji nowych lotnisk lub dostosowaniu istniejących do obsługi ruchu komunikacyjnego muszą być uwarunkowane: czasem dostępu do najbliższego lotniska komunikacyjnego, potencjałem ruchu lotniczego w regionie, wskaźnikami makroekonomicznymi. Obowiązkiem zarządzających lotniskami jest rozpoczynanie z odpowiednim wyprzedzeniem działań inwestycyjnych zapewniających odpowiednią do potrzeb przepustowość lotniska (terminale, pole manewrowe, drogi startowe).

8 kwietnia 2014 r. Miasto Gdynia oraz Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo Sp. z o.o. zaskarżyły decyzję Komisji Europejskiej z 11 lutego 2014 r. w sprawie środka nr SA.35388 (13/C) (ex 13/NN i ex 12/N) – Utworzenie portu lotniczego Gdynia-Kosakowo do Sądu UE żądając stwierdzenia jej nieważności. 9 kwietnia 2014 r. Gmina Kosakowo zaskarżyła ww. decyzję żądając stwierdzenia nieważności art. 1 ust. 1 i 2 oraz art. 2 ust. 1, 2, 3 i 4 ww. decyzji.

Rada Ministrów zdecydowała, że zostanie tzw. interwenientem ubocznym w skardze Gdyni na decyzję Komisji Europejskiej w sporze o finansowanie lotniska Gdynia-Kosakowo. Obecnie sprawa jest w toku – trwa korespondencja z Sądem UE, wymiana stosownych opinii i stanowisk stron postępowania. W powyższą sprawę  zaangażowane jest również Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.


Elżbieta Kisil
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Posted by Adam Phoo on 05:02. Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z portem lotniczym Gdynia?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery