dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o politykę partii rządzącej w zakresie zlikwidowanych portów lotniczych

Szanowni Państwo, Jaką politykę ma obecny rząd w sprawie zlikwidowanych portów lotniczych? Dla lokalnych wydań prasowych często opisujemy problemy lokalnych polityków nie mogących doprowadzić do odbudowy portów lotniczych w Polsce. 
Czy rząd planuje jakąś specjalną strategię odbudowy portów lotniczych w mniejszych miastach kraju?
Port lotniczy Zielona GóraFOTO: FB portu lotniczego Zielona Góra
Lista zlikwidowanych pasażerskich portów lotniczych jest zadziwiająco długa. Ogromna liczba miast miała ongiś pasażerskie porty lotnicze. Te często istnieją, ale są niedostosowane do obsługi ruchu lotniczego, choćby na tak skromną skalę jak w Radomiu.
Od czasów II wojny światowej zlikwidowano więcej portów, niż ich obecnie istnieje. Zlikwidowano następujące porty lotnicze:
Port lotniczy Jelenia Góra 
Połączenia przed II wojną światową do: Gliwic, Berlina, Wrocławia, Cottbus.
Port lotniczy Gliwice
Połączednia przed II wojną światową do Wrocławia, Berlina, Paryża, Istambułu, Szczecina, Brna, Budapesztu.
Port lotniczy Katowice Muchowiec (Katowice- Centrum)
Połączenia do Brna, Wiednia, Warszawy (od 2 stycznia 1929)- przed II wojną swiatową.
Port Lotniczy Elbląg
Połączenia lotnicze przed II wojną światową do Gdańska, Berlina, Królewca, Olsztyna
Port lotniczy Olsztyn Dajtki (Olsztyn- Centrum)
Połączenia lotnicze przed II wojną światową do Gdańska, Berlina. Po II wojnie światowej do Bydgoszczy i Warszawy.
Port Lotniczy Słupsk
Połączenia lotnicze do Berlina, Gdańska, Królewca, Szczecina przed II wojną światową, po drugiej wojnie światowej, od 1975 roku- loty do Warszawy, Katowic, Wrocławia. Loty do Warszawy działały z przerwami do lat 90-tych.
Port lotniczy Szymany- Mazury
Obsługiwał od 1998 roku loty do Warszawy i miast w Niemczech. Jako jedyny port lotniczy z powyższej listy ma zostać reaktywowany.
Port lotniczy Gubin
Połączenia przed II wojną światową do Szczecina.
Port lotniczy Gdynia
Od kwietnia 1936 połączenia lotnicze do Warszawy. Obecnie w rozbiórce i likwidacji.
Port lotniczy Nysa
Połączenia do Gliwic i Jeleniej Góry przed II wojną światową
Port lotniczy Malbork
Połączenia do Gdańska, Berlina przed II wojną światową
Port Lotniczy Opole
Port obecnie nieczynny, planowano jego reaktywację jako portu pasażerskiego.
Port lotniczy Piła
Port lotniczy powstal w 1913 roku. Brak danych n/t kierunków lotów. Planowano jego reaktywację.
Port lotniczy Koszalin
Działał jako pasażerski port lotniczy od 1965 r. W 1979 obsłużyło 85 853 pasażerów, a w latach 1986-1991 średnio 50-55 tys. pasażerów. Port lotniczy zamknięto w 1991 roku.
Port lotniczy Świnoujście
Przed II wojną światową połączenia do Szczecina, pradopodobnie także Berlina. Obecnie port lotniczy znajduje się po niemieckiej stronie granicy i działa sezonowo. Nie obsługuje lotów do Polski. W przeszłości obsługiwał loty do Warszawy i miast południa Polski.
Port lotniczy Białystok
30 kwietnia 2015 roku obchodzono w Białymstoku rocznicę 70 lat działalności pasażerskiego portu lotniczego. Port lotniczy juz nie działa, pas startowy o wymiarach 1420 na 50 metrów jest już zniszczony. 
Lotniczy Port Pasażerski Białystok zaczął działalośc krótko po II wojnie światowej, bo już 30 kwietnia 1945 roku. Linie lotnicze LOT utworzyły oddział białostocki i zaczęły obsługę połączenia do Warszawy kursującego w poniedziałki, środy i poiątki używając samolotów Douglas DC-3. Lot z Warszawy do Białegostoku trwał 50 minut. Bilety były drogie. Połączenia szybko wstrzymano. 
"Tuż po wojnie utworzono w Białymstoku Oddział Polskich Linii Lotniczych LOT. 30 kwietnia 1945 r. uruchomiono loty rejsowe. Co tydzień w poniedziałki, środy i piątki lądowały u nas Douglasy DC-3. Lot z Białegostoku do Warszawy trwał 50 minut, a bilet kosztował 400 złotych. Ten interes - jako relikt kapitalizmu - szybko zwinięto."
wg http://epbk.pl/forum/index.php?acti...
opr. A. Fularz

w odpowiedzi na Pana pytania, przesłane do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa 9 i 12 grudnia br., informuję, iż rządowe wytyczne rozwoju infrastruktury transportu lotniczego w Polsce,  w tym też ewentualne plany budowy nowych lotnisk czy też wykorzystania istniejących lotnisk, zostaną ujęte w zaktualizowanym Programie rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych.

Decyzja odnośnie budowy lub ponownego otwarcia lotniska dla danego województwa należy do władz samorządowych i zarządzającego danym portem lotniczym. Potencjalna decyzja inwestycyjna powinna uwzględniać nie tylko aspekty społeczne i gospodarcze dla regionu, ale przede wszystkim ekonomiczną wykonalność i samodzielność finansową projektu w długim terminie, opartą na rzetelnym biznesplanie. Dodatkowo inwestycja powinna przebiegać zgodnie z dokumentami strategicznymi państwa w zakresie transportu. Aktualnie obowiązującymi rządowym dokumentami stanowiącym wytyczne rozwoju infrastruktury transportu lotniczego w Polsce są Program rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych oraz Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 r.).

Lotnisko Białystok-Krywlany wpisane jest do rejestru lotnisk cywilnych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, jako lotniska użytku wyłącznego, bez nawierzchni sztucznej. Zarządzającym lotniskami jest Aeroklub Polski. W przypadku lotniska Opole-Kamień Śląski, w 2007 r. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wydał zezwolenie na założenie lotniska (zezwolenie nie oznacza, że lotnisko już funkcjonuje). Wnioskodawcą była spółka Lotnisko Kamień Śląski Sp. z o.o. W związku z tym z pytaniami o przyszłość lotniska w Kamieniu Śląskim należy zwrócić się do wnioskodawcy, który wystąpił o zezwolenie na założenia lotniska. Koszalin-Zegrze Pomorskie jest lądowiskiem, wpisanym do ewidencji lądowisk, prowadzonej przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Lądowisko zostało zgłoszone do ewidencji przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego. MIB nie posiada informacji o aktualnym statusie lotniska Słupsk-Redzikowo. Decyzja o przyszłości tych portów lotniczych znajduje się po stronie zarządzającego lotniskiem, zgłaszającego lądowisko i władz miasta lub władz samorządowych.

Z pozdrowieniami,

Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Posted by Adam Phoo on 07:51. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o politykę partii rządzącej w zakresie zlikwidowanych portów lotniczych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery