dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co ze sprawą portu lotniczego w Gorzowie?

Jaka jest opinie władz miasta na propozycję przekazania 10 mln PLN i utworzenia spółki która naprawiłaby port lotniczy Gorzów Wielkopolski i obsługiwała terminal pasażerski?
Liczymy na loty linii Czech Airlines, jak w Radomiu, jest to ok. 200 pasażerów miesięcznie w pierwszym miesiącu działaności, jak w Radomiu. Można też liczyć na dofinansowanie lotów na linii do Warszawy. Dzięki długości pasa 1150 metrów port mołby przyjmować samoloty typu ATR.

Port lotniczy Gorzów mógłby powstać, gdyby przedłużono pas startowy do 1150 metrów, zainstalowano NBD/DVOR, wybudowano malutki terminal. Port lotniczy mógłby wówczas obsługiwać loty krajowe. Obecnie brak jest szans na port lotniczy w Gorzowie bez minimalnych inwestycji na poziomie 10- 15 mln PLN. Należy przedłużyć pas startowy o 350 metrów. Zainstalować oświetlenie i pomoce nawigacyjne. Prace mogą zostać sfinansowane ze środków własnych urzędu miejskiego. Powołanoby miejską spólkę Port lotniczy Gorzów która sfinansowałaby te inwestycje.



GPM.053.65.2015.ESC

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na opracowaną propozycję przebudowy portu lotniczego Lipki Wielkie informuję, iż rzeczywiście wskazane lotnisko obsługuje mały ruch prywatny, jednakże z relacji otrzymanej w Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Szczecinie, rocznie ląduje tu od kilku do kilkunastu samolotów prywatnych oraz okazjonalnie helikoptery HEMS (Lotniczego Pogotowia Ratunkowego).

Uruchomienie rejsowych połączeń pasażerskich wiązałoby się z potężnymi nakładami finansowymi (budowa infrastruktury portu, zatrudnienie obsługi naziemnej, zapewnienie węzła komunikacyjnego, etc.). Zwolennicy budowy lotniska dla Gorzowa, argumentują to przedsięwzięcie potencjałem tkwiącym w ruchu towarowym/cargo jednakże z  doświadczenia Urzędu Miasta we współpracy z inwestorami, argument ten nie wzbudza ich zainteresowania.

Bardzo trudne w realizacji, a w niektórych przypadkach niemożliwe okazuje się też wykorzystanie lotniska w Lipkach w celach sportowych. Powodem jest charakterystyka terenu (leśne położenie lądowiska, ściana wysokich drzew).


Najwłaściwszym wydaje się wykorzystanie lotniska dla potrzeb ratunkowych – otwarcie bazy HEMS (nie mylić z lądowiskiem, które istnieje już na terenie Szpitala Wojewódzkiego przy ul. Dekerta). Innym możliwym przeznaczeniem jest tzw. mały ruch biznesowy. Środowisko Gorzowa od lat lobbuje za wybudowaniem wspomnianej bazy i Lipki Wielkie są jedną z proponowanych, potencjalnych lokalizacji.

Z poważaniem,
Ewa Sadowska-Cieślak

Gorzow przystan

Ewa Sadowska-Cieślak
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Biuro Prasowe
ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.

Posted by Adam Phoo on 02:52. Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co ze sprawą portu lotniczego w Gorzowie?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery