dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Przedłużenie linii CMK- do Krakowa i dalej od Podłęża w stronę Zakopanego...

W Maroku, kraju północnej Afryki, nie tylko koleją jeździ więcej pasażerów niż w Polsce a pociągu kursują znacznie cześciej, ale też posuwa się budowa systemu kolei duzych prędkości, TGV. Tymczasem w Polsce wstrzymano nawet plan przedłużenia linii CMK, która nie ma parametrów typowych dla składów TGV, ale o wiele niższe, do Krakowa.
Link do strony o postępach budowy kolei dużych prędkości w Maroku:
http://www.tgvmaroc.ma/

Kiedy można liczyć na odgrzanie tych planów i przedłużenie linii CMK-  do Krakowa i dalej od Podłęża w stronę Zakopanego i Nowego Sącza?


Odpowiedź:

Obecnie trwają prace końcowe nad realizacją umów na opracowanie studiów wykonalności przystosowania węzłów: łódzkiego, poznańskiego i wrocławskiego do obsługi Kolei Dużych Prędkości oraz zapewnienia ich intermodalności z innymi środkami transportu. Opracowywane jest wstępne studium wykonalności dla przedłużenia linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław do granicy z Niemcami w kierunku Berlina oraz do granicy z Republiką Czeską w kierunku Pragi.
Jednocześnie informujemy, że dokumentem określającym kierunki wykorzystania środków unijnych na zadania infrastrukturalne w latach 2014–2020 jest Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.). Zawiera on ranking projektów i kolejność w przypisywaniu środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz instrumentu „Łącząc Europę”. Podział tej listy na podstawową i rezerwową w Krajowym Programie Kolejowym do roku 2023 jest efektem dostępnej alokacji środków Unii Europejskiej na lata 2014–2020 oraz możliwych do zaangażowania środków krajowych.
Z tego powodu projekty dotyczące budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz planowane do realizacji w ramach projektu pn. Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja odcinka linii kolejowej Nowy Sącz – Muszyna – granica państwa i Chabówka – Nowy Sącz oraz projektu pn. Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane zostały ujęte na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku.
W przypadku wygospodarowania oszczędności przy realizacji inwestycji z listy podstawowej, realizowane będą projekty z listy rezerwowej – o wyborze projektów decydować będzie stopień ich przygotowania do realizacji oraz całkowita pula dostępnych środków finansowych. Niezależnie od klasyfikacji inwestycji na liście rezerwowej, PKP PLK S.A. prowadzi dla omawianych inwestycji prace przygotowawcze, aby w przypadku uwolnienia środków było możliwe niezwłoczne złożenie wniosku o dofinansowanie i wdrożenie danego projektu do realizacji.

Posted by Adam Phoo on 08:01. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Przedłużenie linii CMK- do Krakowa i dalej od Podłęża w stronę Zakopanego...

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery