dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP Intercity odpowiada na pytania o połączenia przygraniczne



1. Co intercity sądzi o pomyśle przedłużenia kursów pociągu PKP Intercity z Warszawy/Gdyni do Zagórza -aż do Medzilaborce na Słowacji?  To niewielki koszt aby z tej przygranicznej miejscowości pociąg pokonał odcinek graniczny. Umożliwia to mieszkańcom wschodniej części Słowacji podróż nad morze Bałtyk czy w polskie Bieszczady. Pociągi dalekobieżne kiedyś kursowały ta trasą.
 
Przejazdy do stacji Medzilaborce nie są zlecane w ramach umowy PSC (Public Service Contract). Brak również uzasadnienia ekonomicznego, jak również nie były zgłaszane takie potrzeby społeczne, dlatego obecnie PKP Intercity nie planuje wydłużenia relacji.

2) Dlaczego PKP Intercity nie obsługuje pociągów dalekobieżnych lub przynajmniej grup wagonów na trasach międzynarodowych przecinających całą Polskę? Czy są możliwe jakieś zmiany w polityce układania tras pociągów przez PKP Intercity? Dlaczego skazuje się cudzoziemców na liczne przesiadki? Dlaczego bezpośrednie połączenia przez Polskę od granicy do granicy obsługują tylko koleje RŻD?
 
W relacjach międzynarodowych, tranzytem przez Polskę, zainteresowanie powinni wyrazić także koleje których ten temat dotyczy. Na chwilę obecną żadna z kolei sąsiednich nie wykazuje chęci uruchomienia nowych połączeń tranzytowych. Potoki pasażerów w podanych relacjach również nie uzasadniają ekonomicznie uruchomienia takich pociągów. Dobrym przykładem jest tu obwód Kaliningradzki, gdzie pomimo braku połączenia kolejowego, rynek działający wg zasad wolnej konkurencji nie wygenerował bezpośrednich połączeń w podanych przez Pana relacjach.

3) Proszę o informację czy spółka byłaby zainteresowana uruchomić połączenie Warszawa- Kowel linią normalnotorową gdyby poprawić jej stan techniczny?
 
Obecnie jest już realizowane podobne połączenie w relacji Warszawa - Chełm - Warszawa ze skomunikowaniem na pociąg Chełm - Kowel - Chełm.  Taki układ pociągów powstał na podstawie dwustronnych ustaleń pomiędzy PKP Intercity a UZ i ma on na celu zapewnienia szybkiego połączenia. 
 
4) Proszę więc o informację czy połączenie Chełm-Kowel zostanie utrzymane?
 
Połączenie zostało uruchomione niecałe trzy tygodnie temu, tak więc jest jeszcze za wcześnie na takie deklaracje. Obecnie na bieżąco monitorujemy zainteresowanie podróżnych.


Marta Ziemska
p.o. Rzecznika prasowego PKP Intercity S.A.


Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP Intercity odpowiada na pytania o połączenia przygraniczne

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery