dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

ULC o porcie lotniczym Zielona Góra- Babimost

Prosimy- dla celu przygotowania artykułu prasowego o rocznicy 40 lat terminalu pasażerskiego w Ziel. Górze i pasażerskiego połączenia Warszawa- Zielona Góra, o opisanie- z perspektywy ULC, jak ULC widzi szanse rynkowe dla najmniejszego polskiego portu lotnicego. Jak ULC zapatruje się na przyszłość na rynku dla tego małego portu lotn.? Czy rzeczywiście port ten obsługuje najmniej pasażerów w kraju?

Odpowiedź:

W odpowiedzi na nadesłane pytanie, informuję, że:

 

Lotnisko Zielona Góra- Babimost obsłużyło w 2016 roku 4616 pasażerów, czyli tylko o 16 pasażerów więcej od lotniska Radom- Sadków, co stanowi drugi najniższy wynik wśród wszystkich lotnisk w ubiegłym roku.

W ostatnich trzech latach liczba obsłużonych pasażerów lotniska Zielona Góra spadała. W 2014 roku o 13%, w 2015 o 4% a w 2016 roku o 17%. Najlepsze okresy, jeśli chodzi o wyniki lotnisko odnotowało w 2002-2003 roku oraz w 2006, kiedy obsłużyło ponad 7 tysięcy pasażerów rocznie.

 

Należy jednak podkreślić, że w porównaniu z wynikami pozostałych portów różnica jest bardzo duża. Z lotniska regularne loty odbywają się od lat tylko na kierunku Zielona Góra-Warszawa-Zielona Góra. Od 2011 roku wykonywane są przez Sprint Air, wcześniej takie połączenie oferował PLL LOT i przez jakiś czas Jet Air.

 

Analizując powyższe można przypuszczać, że szanse rynkowe na rozwój tego de facto najmniejszego polskiego portu lotniczego nie są duże, niemniej jednak wszystko zależy od promocji regionu, dostępności dla biznesu, które to m.in. elementy wpływają na decyzje przewoźników o uruchomieniu połączeń. Należy także mieć na uwadze fakt, że lotnisko to leży w stosunkowo bliskim zasięgu innych polskich lotnisk, a dodatkowo wkrótce zostanie oddane do użytku także nowe lotnisko w Berlinie, w wyniku czego konkurencja dla lotniska Zielona Góra-Babimost będzie coraz silniejsza. Taka sytuacja może przyczynić się do tego, że o rozwój lotniska będzie jeszcze trudniej niż dotychczas.

 

Karina Lisowska

Rzecznik prasowy/ Spokesperson

Dyrektor Biura Prezesa /Director of the President's Office

Urząd Lotnictwa Cywilnego/ Civil Aviation Authority

ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa/ 2 M. Flisa Street, 02-247 Warsaw, Poland

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 01:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for ULC o porcie lotniczym Zielona Góra- Babimost

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery