dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Do Leska czy Komańczy w weekend autobusem nie dojedziemy, koleją też nie. UMWP odpowiada.

Do Leska czy Komańczy w weekend autobusem nie dojedziemy, koleją też nie- donoszą w sieci Facebook lokalni aktywiści. UMWP odpowiedziało, że nie może nic z tym faktem zrobić z powodu braku ustawy. 

Od: Gorzelak-Nieduży Aleksandra
Data: 21 marca 2018 08:42
Temat: odpowiedż na pytanie prasowe

Panie Redaktorze,

 

Przesyłam Panu odpowiedź, przygotowaną przez pana Zbigniewa Kozaka, p.o. dyrektora Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego.  

 

 

W odpowiedzi na pytanie prasowe informuję, że przytoczone przez Pana artykule dane opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego odnoszące się do łącznej ilości pasażerów korzystających w skali roku z regionalnych połączeń kolejowych na podkarpaciu są prawidłowe.  Tym samym nie zgadza się to z podaną informacją iż  z powyższego transportu korzystało jedynie 4 tys. osób w dobie.  Województwo Podkarpackie realizuje połączenia z sąsiednimi województwami na pięciu, a nie na siedmiu liniach kolejowych. Największa praca przewozowa realizowana jest na liniach:  91 i 68, gdyż tam potoki pasażerskie uzasadniają Województwom sąsiednim współfinansowanie tych połączeń. Natomiast transport autobusowy drogowy „publiczny" jest realizowany na zasadach komercyjnych, zatem przewoźnik podejmuje decyzje o realizacji bądź likwidacji pewnej działalności przewozowej.  Brak a raczej wstrzymanie wdrożenia ustawy o publicznym transporcie drogowym utrudnia podejmowanie interwencyjnych decyzji przez lokalnych organizatorów w tym zakresie.  Przypadek bieszczadzkiego „upadku" transportu autobusowego jest dobrym przykładem, jak nie powinno się dopuszczać do monopolu jednego przewoźnika. Jak wiadomo natura nie lubi próżni i miejsce po „dużym" przewoźniku wypełniło kilku mniejszych, być może bardziej elastycznych do potrzeb tego regionu.

W zakresie pytania o organizacji pracy Urzędu informuję, że UMWP zawsze dostosowuje się   do zmieniających uwarunkowań prawnych,  jeżeli tego będzie wymagało np. wdrożenie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym  będzie wymagało nowej organizacji  zarządzania publicznym transportem zbiorowym na poziomie samorządu Województwa.

 

 

Z poważaniem

 

 

 

Aleksandra Gorzelak-Nieduży

Biuro prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie

al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów,


 

 

 

 




Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 01:03. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Do Leska czy Komańczy w weekend autobusem nie dojedziemy, koleją też nie. UMWP odpowiada.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery