dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja kroków do podjęcia: Strategia dla portu lotniczego Zilina

Strategia dla portu lotniczego Zilina
opr. Adam Fularz

Lotnisko w Zilinie nie ma przyszłości na rynku jeśli nie podejmie natychmiastowych działań na rzecz rozbudowy drogi startowej. Samoloty ATR42 są coraz rzadsze na rynku, który dynamicznie się rozwija korzystając z maszyn wymagających co najmniej 2100 metrów długości pasa startowego.  

1. Zmiana nazwy na Western Beskids- North Slovakia, albo podobnie. Lub Beskid Mountains- North Slovakia Airport, wzorem Poprad-Tatry Airport. Porzucenie nazwy "Zilina". 

2. Zmiana grafiki strony internetowej (domena airport.sk jest w porządku) na "bardziej turystyczną", zmiana nazwy tej strony internetowej i jej opisu na nową nazwę portu. Silnik strony www, układ modułów etc.- są w porzadku, nie ma sensu tego zmieniać. Powinno się dodać informacje turystyczne, głównie w językach niemieckim, angielskim , też polskim jeśli jest możliwość.

3. Przygotowanie kampanii informacyjnej o zmianie nazwy portu i nowej strategii, zorientowanej na rozwój turystyki w regionie.
- założenia:
kampania jest prowadzona przez port lotniczy celem rozwoju turystyki, poprzez pokazanie jak rozbudowa drogi startowej (wydłużenie) może umożliwić pojawienie się w regionie turystów. Pokazanie portu "Poprad- Tatry" jako wzoru do naśladowania. Kampania skupia się na pokaaniu pomysłu rozwoju lotniska jako sposobu/ środka na pozyskanie większej ilości turystów w regionie. 
-Celem kampanii jest rozwój turystyki, a rozbudowa pasa startowego jest tylko środkiem do osiągnięcia celu, a nie celem kampanii
-Przedstawienie lotniska jako "ofiary" zapomnianej przez los, podczas gdy rozbudowano sieć drogową i linie kolejowe. Pokazanie, że tak być nie musi i lotnisko można rozbudować "w możliwie najtańszej wersji minimum".

4. Współpraca z nowym właścicielem ośrodka narciarskiego w Szczyrku, oraz z ośrodkami w Korbielowie, i po stronie Słowacji. W Szczyrku 7 marca 2014 roku słowacka spółka Tatry Mountain Resorts AS ogłosiła, że 5 marca kupiła 97% akcji spółki SON SA, operatora największego kompleksu w okolicy. Słowacki właściciel to szansa na współpracę jako "Beskidy Airport" celem dowozu narciarzy z Warszawy, i z Europy. 

5. Przedłużenie pasa
Aby lotnisko miało jakiekolwiek perspektywy na rynku i szanse konkurencji, minimalna długość drogi startowej to co najmniej 2100 metrów, konieczny jest też jej odpowiedni PCN. Możliwe że lotnisko jest na takiej wysokości nad poziomem morza, że ta wielkość musi być większa.


W okresie braku ruchu lotniczego cały personel lotniska powinien pracować nad aktualizacją i przygotowaniem planów rozbudowy, skompletowaniem pozwoleń, dokumentacji, powinien pracować nad pozyskaniem środków finansowych. Można np. podwyższyć kapitał lotniska i sprzedać nowowyemitowane akcje wyszystkim okolicznym samorządom a nawet firmom i osobom prywatnym, celem sfinansowania inwestycji. 

warianty:
A. Przygotowanie i pozyskanie finansowania dla małej inwestycji- przedłużenie pasa startowego o 200-300 metrów tylko po własnym gruncie spółki, jako pierwszego kroku. 

B. Przygotowanie dużej inwestycji: przedłużenie pasa od razu do 2100 metrów, możliwe że bez jego poserzania na początkowym etapie, zależnie od kosztów. Pozyskanie gruntu pod ewentualne przedłużenie do 2500 metrów.

C. Wariant stopniowego przedłużania: najpierw o 200-300 metrów, później do 1700 metrów, pózniej do 2100 metrów, później do 2450-2500 metrów.

Finansowanie:
1. Z kredytu bankowego: jesli samorządy lub akcjonariusze zgodzą się zwiększyć coroczną dotację na obsługę zadłużenia. Można ustalić okres karencji i spłatę kredytu odsunąć w czasie.
2. Z dotacji od samorządów, rządu centralnego: należy podkreślać że pozwoli to zatrzymać pasażerów lotniczych z północnej Słowacji na słowackich lotniskach. 

6. System nawigacyjny
Pozyskanie i skalibrowanie systemu ILS. System ILS nie musi być nowy, może być używany, z drugiej ręki.

7. Terminal pasażerski
Jak najdłużej użytkować posiadany obecnie terminal, rozbudowywać go możliwie najtaniej, choćby przez dostawianie np. namiotów, aby obsłużyć zwiększony ruch.

8. Połączenia pasażerskie
Pozyskać połączenie pasażerskie co najmniej w piątki wieczorem i w niedziele wieczorem/ poniedziałem rano dla przyjeżdżających/ podróżujących tylko na weekend. Tak przez lata linie Lufthansa obsługiwały lotnisko w  Rostocku. Połączenie to może być na początku tylko sezonowe, np. tylko w wakacje.

9. Dostępność lotniska
Doprowadzić do powstania przystanku kolejowego przy lotnisku, z chodnikiem do lotniska, w perspektywnie kilku lat, najlepiej uruchamiając przystanek wraz z powrotem lotów pasażerskich. Połączenia autobusowe z Żiliny i Trenczyna na każdy lot. Połączenia w sezonie do kurortów narciarskich.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:59. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja kroków do podjęcia: Strategia dla portu lotniczego Zilina

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery