Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Katastrofa w sądzie. Błędne koła pekaesów.
From: Z BIEGIEM SZYN
Date: 2018-03-04 20:13 GMT+01:00
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Katastrofa w sądzie. Błędne koła pekaesów.
Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie http://www.zbs.net.pl/ oraz pod bezpośrednim linkiem http://www.zbs.net.pl/zbs94.
W nowym numerze piszemy między innymi:
PIERWSZA DECYZJA RZĄDU PiS O LIKWIDACJI LINII KOLEJOWEJ?
Na przełomie 2015 i 2016 r. rząd PiS zadeklarował, że kończy z wydawaniem decyzji o likwidacji linii kolejowych. Mimo to spółka PKP PLK skierowała wniosek o wydanie decyzji likwidacyjnej dla linii Wolsztyn - Nowa Sól - Żagań, a Ministerstwo Infrastruktury nadało sprawie bieg. - Podjęte zostały działania zmierzające do likwidacji linii - przyznał dwumiesięcznikowi "Z Biegiem Szyn" Szymon Huptyś, rzecznik prasowy ministerstwa.
KOLEJOWY LIKWIDATOR DORADCĄ PREZESA UTK
Gdy w latach 90. Krzysztof Celiński odpowiadał w Ministerstwie Transportu za rozpatrywanie wniosków dotyczących likwidacji linii kolejowych, akceptował wnioski niespełniające warunków niezbędnych do wydania zgody. Gdy Celiński był prezesem PKP, jednego dnia wycofano pociągi pasażerskie z 1028 km linii kolejowych. Gdy Celiński był prezesem PKP Intercity, spółka dokonała rekordowych cięć swojej sieci połączeń i w rok straciła jedną trzecią pasażerów. Dziś Krzysztof Celiński został doradcą prezesa Urzędu Transportu Kolejowego Ignacego Góry.
BŁĘDNE KOŁA PEKAESÓW
Gdy w minionych dekadach znikały kolejne połączenia kolejowe, zwykle zapewniano społeczności lokalne, że pociągi mogą z powodzeniem zostać zastąpione przez znacznie bardziej efektywną komunikację autobusową. Dziś to PKS-y są w tarapatach: w województwie mazowieckim tylko przez ostatni rok skasowano setki kursów. Swój koniec właśnie ogłosił przewoźnik z Ostrołęki.
WKD NOCĄ? NIE DA SIĘ
20 minut po północy – o tej porze wyrusza z Warszawy ostatni pociąg Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Kto na niego nie zdąży, na następne połączenie musi czekać aż do około godz. 5.00. Społeczności lokalne domagają się nocnych połączeń, a dyrekcja WKD mówi, że potrzebuje nocnej przerwy technologicznej. W Europie koleje dojazdowe takiej przerwy nie potrzebują.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl
"Z Biegiem Szyn" na Facebooku: http://www.facebook.com/
"Z Biegiem Szyn" na Twitterze: http://twitter.com/z_biegiem_
Posted by Telewizja Opera
on 22:32.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0