dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Grupa Polskie Koleje Państwowe mogła wywołać epidemię raka w Polsce

Adam Fularz z wydawnictwa Merkuriusz Polski oszacował na podstawie ilości kilometrów zlikwidowanych linii kolei (długość sieci kolei spadła z 26,3 tys. km do nieco ponad 17 tys. km) iż monopol Polskich Kolei Państwowych, mających ultra-monopolistyczną pozycję na rynku zarządzania infrastrukturą kolejową, prowadząc likwidację ok. 9-10 tys. km. torowisk w jursydykcji Rzeczpospolita Polska, gdzie posiada prawa monopolisty na rynku zarządzania siecią kolei, zlikwidował ją w ok. 30 % i odniósł przychód ze sprzedaży szyn na złom w wysokości ponad 1 miliard PLN. Przy tym, podmiot ten wprowadził na rynek nie mniej jak 40 000 000 (czterdzieści milionów) używanych podkładów kolejowych, z których znaczna część była sprzedawana jako silnie rakotwórczy opał. Nie jest to regulowane przepisami, a spółka ta nie poniosła odpowiedzialności za epidemię raka jaką wywołała tymi działaniami. Na przykład spółka PKP PLK nie jest rozliczana z utylizacji materiałów niebezpiecznych.

Przy spalaniu podkłady impregnowane kreozotem wydzielają silnie toksyczne substancje rakotwórcze, ponieważ kreozot jest silnym karcerogenem i przy spalaniu wywołuje raka u osób go wdychających. Aleksandr Sołżenicyn w książce Archipelag Gułag odnotował, iż praca w zakładach nasycających podkłady kolejowe kreozotem należała do jednej z najbardziej wyniszczających więźniów sowieckich obozów. 

Spółka PKP z uwagi na liczne kontrowersyjne działania i standardową reakcję na krytykę jest przezywana "Przepraszam kur** przepraszam" w wewnętrznych rozmowach ekonomistów. Wydawca proponuje by grupę PKP po prostu zlikwidować, bo utrzymuje się ona z likwidacji i wyprzedaży majątku i jest gospodarczym pasożytem grabiącym i niszczącym infrastrukturę kolei poprzez jej likwidację. W ostatnich miesiącach spółka zlikwidowała kolejne ok. 250-300 km sieci kolei w Polsce.

opr. na podst. Wikipedii
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Grupa Polskie Koleje Państwowe mogła wywołać epidemię raka w Polsce

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery