Komunikat prasowy: "Dobry rok dla Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost"
4 stycznia 2019 r.
INFORMACJA PRASOWA
Dobry rok dla Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost zanotował w ubiegłym roku znaczący (o 24 proc.) wzrost liczby pasażerów. Zielonogórski port odprawił w 2018 r. 21 934 osoby (17 702 w 2017 r.), z czego 20 852 osoby skorzystały z usług polskiego narodowego przewoźnika – PLL LOT. Tegoroczny wynik to przedłużenie dobrej passy z lat 2016 i 2017.
- Cieszy nas tegoroczny wynik zielonogórskiego lotniska – mówi Piotr Rudzki z Biura PR Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze". – Port rozwija się i zwiększa swoje znaczenie w regionie. Mamy nadzieję, że rok 2019 będzie dalej sprzyjał wzrostom, a lotnisko zdobędzie nowe, ciekawe połączenia.
Zarządzany przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" zielonogórski port – przypomnijmy – tak jak wszystkie międzynarodowe porty lotnicze, posiada Certyfikat Lotniska o nr PL/EPZG/001, potwierdzający spełnienie wymagań Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego EASA. Zgodnie z kodem referencyjnym (4C) lotnisko może obsłużyć najpopularniejsze samoloty średniego zasięgu, jak Airbus 320 czy Boeing 737. Możliwa jest także obsługa cięższych maszyn pasażerskich (B757, A330) oraz największych samolotów transportowych na świecie (Antonov 124, B767 cargo).
Dodajmy, że lotnisko może pochwalić się również Certyfikatem Agenta Obsługi Naziemnej AHAC (PL-21H/17), który upoważnia do sprzedaży i tankowania paliwa lotniczego Avgas 100 LL i Jet A1.
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost nie ma ograniczeń środowiskowych i hałasowych. Może operować zarówno w dzień, jak i w nocy. Na lotnisku działa także całodobowe lotnicze przejście graniczne.
***
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL) jest wiodącym podmiotem lotniczej infrastruktury transportowej w Polsce. W zasobach PPL znajduje się m.in. Lotnisko Chopina w Warszawie, największy w Polsce i jeden z większych portów lotniczych w Europie Środkowo–Wschodniej. PPL to również podmiot dominujący Grupy Kapitałowej PPL (GK PPL). Przedsiębiorstwo posiada udziały lub akcje kilkunastu spółek.
Dodatkowych informacji udziela:
Biuro Public Relations
pr(na serw.)polish-airports.com
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 23:44.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0