dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek ekonomisty do Ministra Infrastruktury w sprawie ruchu drogowego

Wniosek ekonomisty do Ministra Infrastruktury

Drogi Panie.

Na BBC czytam o tym że kolejny kraj ograniczył prędkość w terenie zabudowanym. Jako że to ja osobiście muszę Państwu w MI zwracać uwagę na kardynalne błędy w obliczeniach rocznych kosztów wypadków drogowych, to czuję się także uprawniony do poproszenia Pana i przekonania do wprowadzenia bardziej radykalnych limitów prędkości -również w Polsce. 

Proponuję 80 km/h w terenie niezabudowanym oraz ustawowe zmuszenie władz miast do wprowadzenia strefy "tempo 30 km/godz." w centrach miast Polski. 

W Radomiu kierowcy aut nadal pędzą po 80-90 w centrum miasta. Wg mnie nikt normalny i zdolny racjonalnie myśleć w takim mieście nie będzie chciał mieszkać z obawy że sam zostanie potrącony na ulicy i umrze lub pozostanie inwalidą. Wszystkie niemal osoby jakie znałem w Radomiu, uciekły stamtąd- zwykle do innych miast czy poza Polskę. Takich miast jak Radom jest w Polsce wiele. 

Wg mnie jest to opłacalne ekonomicznie aby ograniczać prędkość. Koszty rannych i zmarłych w wypadkach drogowych -rocznie jest to jakieś około 80 mld PLN wg moich własnych obliczeń- można zestawić z kosztami czasu jaki zaoszczędziliby kierowcy. Argumenty ekonomiczne w wielu krajach przekonały polityków. Wystarczy przejechać granicę Polski w Słubicach a trafiamy na strefę Tempo 30 we Frankfurcie. 

Skoro Pana urzędnicy nie są w stanie nawet w sposób pozbawiony elementarnych błędów podać rocznych kosztów wypadków drogowych, to na Pana miejscu nie liczyłbym że poinformują Pana o zmianach prawa poza Polską i uzasadnią ekonomicznie sens tych działań. Sugeruję by sprawdził Pan że Polska była ostatnim krajem regionu który zrezygnował z prędkości 60 km w terenie zabudowanym- bowiem lobby ludobójców w Polsce było- i nadal jest-dość znaczne i wpływowe. 

Pozdrawiam
Adam Fularz, ekonomista


--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra


Posted by Telewizja Opera on 14:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek ekonomisty do Ministra Infrastruktury w sprawie ruchu drogowego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery