dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Treść public relations: Misja zerowa: komunikat organizacji Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych

Redakcja otrzymała treść public relations:


Misja Zerowa Emisja | 18.12 | PSPA | Informacja prasowa

Ponad 1 miliard ton różnego rodzaju ładunków przewozi się rocznie w Warszawie. Kurierzy, dostawcy i przewoźnicy, w samym tylko Śródmieściu wykonują dziennie ponad kilkanaście tysięcy operacji załadunku i rozładunku. Wpływa to na jakość powietrza w stolicy, w której ponad 60 proc. zanieczyszczeń powoduje transport drogowy. 

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zainaugurowało projekt badawczy, który sprawdzi, czy logistyka w miastach może być przyjazna środowisku i efektywna ekonomicznie. W ramach MISJI ZEROWEJ EMISJI, dostawy towarów do klientów IKEA i sklepów H&M w Warszawie będą realizowane w 100% elektrycznym Volkswagenem e-Crafterem. W tym czasie analizowana będzie emisja CO2 pojazdu elektrycznego i jego konwencjonalnego odpowiednika, a także całkowite koszty posiadania pojazdów (TCO).

(..)

Treść dołączonego pliku PDF

W stolicy rusza Misja Zerowa Emisja

Dostawy towarów do klientów IKEA i sklepów H&M w Warszawie będą realizowane w 100%

elektrycznym Volkswagenem e-Crafterem. W ramach pilotażu Misja Zerowa Emisja, Polskie

Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zbada, czy logistyka w miastach może być przyjazna

środowisku i efektywna ekonomicznie. Analizowana będzie emisja CO2 oraz całkowite koszty

posiadania (TCO) dostawczego pojazdu elektrycznego.

Ponad miliard ton różnego rodzaju ładunków przewozi się rocznie w Warszawie. Kurierzy, dostawcy i

przewoźnicy, w samym tylko Śródmieściu wykonują dziennie ponad kilkanaście tysięcy operacji

załadunku i rozładunku. Wpływa to na jakość powietrza w mieście, w którym ponad 60 proc.

zanieczyszczeń powoduje transport drogowy.

- Celem projektu Misja Zerowa Emisja jest przeprowadzenie rzetelnej i miarodajnej analizy

porównawczej emisji CO2 oraz całkowitych kosztów posiadania pojazdu elektrycznego w odniesieniu

do pojazdu spalinowego. W tym celu, na ulice Warszawy wyjadą dwa pojazdy: elektryczny e-Crafter i

jego konwencjonalny odpowiednik, Crafter z silnikiem Diesla – mówi Łukasz Witkowski z PSPA.

W badanie zaangażowało się wiele firm. Pojazdy dostarczył Volkswagen, a procesem logistycznym

zarządza lider niskoemisyjnej logistyki w Polsce, firma No Limit. W pierwszej kolejności dostawy będą

realizowane dla marki IKEA. Towary ze sklepów trafiać będą wprost do klientów (B2C) w ramach usługi

home delivery. Następnie realizowane będą dostawy dla H&M. Ładunki z magazynów firmy No Limit

będą transportowane do sieci sklepów w Warszawie (B2B). Badanie przeprowadzone zostanie w

codziennym trybie pracy, na tych samych trasach przez dwa pojazdy, przez okres 3 tygodni dla każdego

z partnerów.

- Dbałość o środowisko naturalne jest priorytetem coraz szerszego grona firm. Przejawia się to

zaangażowaniem w projekty i tworzenie rozwiązań, które łączą efektywność z ekologią. Cieszymy się,

że projekt tej skali, pod patronatem Europejskiego Stowarzyszenia Elektromobilności (AVERE),

możemy realizować jako pierwsi w Polsce – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego

Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, największej w kraju organizacji nakierowanej na promocję

elektromobilności.

Udział w projekcie Misja Zerowa Emisja bierze także Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT), który

we współpracy z PSPA opracował metodologię badania i zajmie się agregacją i analizą danych. Jeden z

największych w Europie dostawców usług Car Fleet Management, badający potencjał elektryfikacji flot,

firma Alphabet, która dostarczyła urządzenia pomiarowe. Największy producent infrastruktury w

Polsce, firma GARO, zapewniła ładowarki na czas realizacji badania, a wsparcie technologiczne

zapewnia koncern energetyczny Engie, światowy lider w zakresie elektromobilności, z niemal 60

tysiącami urządzeń do ładowania EV na całym świecie.

- Zdecydowaliśmy się wziąć udział w projekcie, ponieważ wykorzystanie niskoemisyjnego transportu

produktów do klientów jest częścią naszej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju. Jednym z jej

priorytetowych obszarów jest przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. W tym celu zobowiązaliśmy

się do 2030 roku zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w ilości większej niż IKEA emituje w całym

swoim łańcuchu wartości. W ramach podejmowanych działań chcemy, aby do 2025 roku 100%

transportu realizowanego w związku z dostawami i usługami dla klientów bazowało na pojazdach

elektrycznych lub innych rozwiązaniach o zerowej emisji spalin. Ciekawi jesteśmy wyników badań oraz

tego, jak sprawdzi się elektryczny samochód ciężarowy w realizacji naszych dostaw – mówi Wiktor

Zaremba, Sustainability Developer IKEA.


- W grupie H&M wierzymy, że zrównoważona moda i design powinny być dostępne dla każdego.

Dlatego bardzo duży nacisk kładziemy na kwestie związane z ochroną klimatu i gospodarką obiegu

zamkniętego. Niskoemisyjny, elektryczny transport od dawna leży w zasięgu naszych zainteresowań, a

dzięki badaniu będziemy mogli sprawdzić, jak działa w praktyce – mówi Michael Schulz Head of CEE

logistics division H&M Polska.

W ramach badania analizie zostanie poddanych wiele parametrów eksploatacyjnych obu Crafterów, w

tym m.in. czas jazdy, pokonywany dystans, średnia prędkość, profil przyśpieszeń, liczba tankowań i

ładowań oraz spalanie i zużycie energii. Zakładając ośmiogodzinny dzień pracy kierowcy, na każdy

parametr przypadnie około 25 tysięcy pomiarów każdego dnia. Dokładność lokalizacji pojazdów

wynosić będzie 1,5-4m, a każdy nadajnik będzie widoczny dla przynajmniej 4 z 24 satelitów. W raporcie

końcowym uwzględnione będą dodatkowo takie parametry, jak cena pojazdu, cena paliwa i energii

elektrycznej, koszty serwisu, a nawet temperatura otoczenia. Premierę raportu zaplanowano na

marzec przyszłego roku, podczas kongresu MOVE (Mobility & Vehicles) w trakcie Poznań Motor Show

2019, który współorganizuje PSPA.

- Rynek pojazdów elektrycznych, tak w zakresie transportu towarów, jak i transportu indywidualnego,

rozwija się w sposób niezwykle dynamiczny. Powstaje wiele zagranicznych publikacji na temat analizy

emisji CO2 i TCO, ale autorzy przyjmują różne założenia i dochodzą do rozbieżnych wniosków. Nasze

badanie dostarczy miarodajne i rzetelne dane w polskich warunkach – dodaje Maciej Mazur z PSPA.

- Jednym z celów marki Volkswagen Samochody Użytkowe jest wyznaczenie kierunków nowocześniej

logistyki miejskiej. Koncentrujemy się na przyszłych obszarach mobilności. Mając na uwadze kwestie

środowiskowe i nowe potrzeby naszych Klientów uzupełniamy gamę modelową o pojazdy elektryczne.

Pierwszym elektrycznym, samochodem dostawczym w ofercie jest e-Crafter, produkowany w Polsce.

W przyszłym roku pojawi się także elektryczny Volkswagen Caddy i Transporter. Wszystkie wymienione

modele są odpowiedzią na pojawiające się nowe ekologiczne zapotrzebowanie naszych klientów i ich

odbiorców. Cieszymy się, że możemy wziąć udział w badaniu i zweryfikować założenia, które

przyświecały nam przy tworzeniu tego samochodu - mówi Patryk Grzeczka z marki Volkswagen

Samochody Użytkowe.

Wyniki badań społecznych przeprowadzonych w ramach inicjatywy FREVUE (Freight Electric Vehicles

in Urban Europe), który jest określany jako flagowy projekt Komisji Europejskiej wspierający

wprowadzanie floty elektrycznych pojazdów na potrzeby logistyki miejskiej, jednoznacznie wskazują,

że zeroemisyjny transport towarów jest bardzo dobrze odbierany przez mieszkańców.

- Dostawcze samochody o napędzie elektrycznym to przyszłościowe rozwiązanie w logistyce miejskiej.

Jesteśmy ciekawi, jak elektryczny e-Crafter sprawdzi się w codziennej eksploatacji i jakie będą wyniki

realizowanego badania. Wnioski z analizy danych na pewno weźmiemy pod uwagę przy kolejnych

inwestycjach flotowych w naszej firmie. Cały projekt to krok naprzód w realizacji naszej ekologicznej

strategii, którą realizujemy od 2015 roku stale inwestując w niskoemisyjne rozwiązania w transporcie.

– mówi Maciej Rybak, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju Home Delivery z NO LIMIT.


koniec treści public relations.

Zachowano formatowanie z pliku pdf. 


Posted by Telewizja Opera on 02:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Treść public relations: Misja zerowa: komunikat organizacji Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery