Treść public relations: Misja zerowa: komunikat organizacji Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
Redakcja otrzymała treść public relations:
Misja Zerowa Emisja | 18.12 | PSPA | Informacja prasowa
Ponad 1 miliard ton różnego rodzaju ładunków przewozi się rocznie w Warszawie. Kurierzy, dostawcy i przewoźnicy, w samym tylko Śródmieściu wykonują dziennie ponad kilkanaście tysięcy operacji załadunku i rozładunku. Wpływa to na jakość powietrza w stolicy, w której ponad 60 proc. zanieczyszczeń powoduje transport drogowy.
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zainaugurowało projekt badawczy, który sprawdzi, czy logistyka w miastach może być przyjazna środowisku i efektywna ekonomicznie. W ramach MISJI ZEROWEJ EMISJI, dostawy towarów do klientów IKEA i sklepów H&M w Warszawie będą realizowane w 100% elektrycznym Volkswagenem e-Crafterem. W tym czasie analizowana będzie emisja CO2 pojazdu elektrycznego i jego konwencjonalnego odpowiednika, a także całkowite koszty posiadania pojazdów (TCO).
(..)
Treść dołączonego pliku PDF
W stolicy rusza Misja Zerowa Emisja
Dostawy towarów do klientów IKEA i sklepów H&M w Warszawie będą realizowane w 100%
elektrycznym Volkswagenem e-Crafterem. W ramach pilotażu Misja Zerowa Emisja, Polskie
Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zbada, czy logistyka w miastach może być przyjazna
środowisku i efektywna ekonomicznie. Analizowana będzie emisja CO2 oraz całkowite koszty
posiadania (TCO) dostawczego pojazdu elektrycznego.
Ponad miliard ton różnego rodzaju ładunków przewozi się rocznie w Warszawie. Kurierzy, dostawcy i
przewoźnicy, w samym tylko Śródmieściu wykonują dziennie ponad kilkanaście tysięcy operacji
załadunku i rozładunku. Wpływa to na jakość powietrza w mieście, w którym ponad 60 proc.
zanieczyszczeń powoduje transport drogowy.
- Celem projektu Misja Zerowa Emisja jest przeprowadzenie rzetelnej i miarodajnej analizy
porównawczej emisji CO2 oraz całkowitych kosztów posiadania pojazdu elektrycznego w odniesieniu
do pojazdu spalinowego. W tym celu, na ulice Warszawy wyjadą dwa pojazdy: elektryczny e-Crafter i
jego konwencjonalny odpowiednik, Crafter z silnikiem Diesla – mówi Łukasz Witkowski z PSPA.
W badanie zaangażowało się wiele firm. Pojazdy dostarczył Volkswagen, a procesem logistycznym
zarządza lider niskoemisyjnej logistyki w Polsce, firma No Limit. W pierwszej kolejności dostawy będą
realizowane dla marki IKEA. Towary ze sklepów trafiać będą wprost do klientów (B2C) w ramach usługi
home delivery. Następnie realizowane będą dostawy dla H&M. Ładunki z magazynów firmy No Limit
będą transportowane do sieci sklepów w Warszawie (B2B). Badanie przeprowadzone zostanie w
codziennym trybie pracy, na tych samych trasach przez dwa pojazdy, przez okres 3 tygodni dla każdego
z partnerów.
- Dbałość o środowisko naturalne jest priorytetem coraz szerszego grona firm. Przejawia się to
zaangażowaniem w projekty i tworzenie rozwiązań, które łączą efektywność z ekologią. Cieszymy się,
że projekt tej skali, pod patronatem Europejskiego Stowarzyszenia Elektromobilności (AVERE),
możemy realizować jako pierwsi w Polsce – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego
Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, największej w kraju organizacji nakierowanej na promocję
elektromobilności.
Udział w projekcie Misja Zerowa Emisja bierze także Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT), który
we współpracy z PSPA opracował metodologię badania i zajmie się agregacją i analizą danych. Jeden z
największych w Europie dostawców usług Car Fleet Management, badający potencjał elektryfikacji flot,
firma Alphabet, która dostarczyła urządzenia pomiarowe. Największy producent infrastruktury w
Polsce, firma GARO, zapewniła ładowarki na czas realizacji badania, a wsparcie technologiczne
zapewnia koncern energetyczny Engie, światowy lider w zakresie elektromobilności, z niemal 60
tysiącami urządzeń do ładowania EV na całym świecie.
- Zdecydowaliśmy się wziąć udział w projekcie, ponieważ wykorzystanie niskoemisyjnego transportu
produktów do klientów jest częścią naszej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju. Jednym z jej
priorytetowych obszarów jest przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. W tym celu zobowiązaliśmy
się do 2030 roku zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w ilości większej niż IKEA emituje w całym
swoim łańcuchu wartości. W ramach podejmowanych działań chcemy, aby do 2025 roku 100%
transportu realizowanego w związku z dostawami i usługami dla klientów bazowało na pojazdach
elektrycznych lub innych rozwiązaniach o zerowej emisji spalin. Ciekawi jesteśmy wyników badań oraz
tego, jak sprawdzi się elektryczny samochód ciężarowy w realizacji naszych dostaw – mówi Wiktor
Zaremba, Sustainability Developer IKEA.
- W grupie H&M wierzymy, że zrównoważona moda i design powinny być dostępne dla każdego.
Dlatego bardzo duży nacisk kładziemy na kwestie związane z ochroną klimatu i gospodarką obiegu
zamkniętego. Niskoemisyjny, elektryczny transport od dawna leży w zasięgu naszych zainteresowań, a
dzięki badaniu będziemy mogli sprawdzić, jak działa w praktyce – mówi Michael Schulz Head of CEE
logistics division H&M Polska.
W ramach badania analizie zostanie poddanych wiele parametrów eksploatacyjnych obu Crafterów, w
tym m.in. czas jazdy, pokonywany dystans, średnia prędkość, profil przyśpieszeń, liczba tankowań i
ładowań oraz spalanie i zużycie energii. Zakładając ośmiogodzinny dzień pracy kierowcy, na każdy
parametr przypadnie około 25 tysięcy pomiarów każdego dnia. Dokładność lokalizacji pojazdów
wynosić będzie 1,5-4m, a każdy nadajnik będzie widoczny dla przynajmniej 4 z 24 satelitów. W raporcie
końcowym uwzględnione będą dodatkowo takie parametry, jak cena pojazdu, cena paliwa i energii
elektrycznej, koszty serwisu, a nawet temperatura otoczenia. Premierę raportu zaplanowano na
marzec przyszłego roku, podczas kongresu MOVE (Mobility & Vehicles) w trakcie Poznań Motor Show
2019, który współorganizuje PSPA.
- Rynek pojazdów elektrycznych, tak w zakresie transportu towarów, jak i transportu indywidualnego,
rozwija się w sposób niezwykle dynamiczny. Powstaje wiele zagranicznych publikacji na temat analizy
emisji CO2 i TCO, ale autorzy przyjmują różne założenia i dochodzą do rozbieżnych wniosków. Nasze
badanie dostarczy miarodajne i rzetelne dane w polskich warunkach – dodaje Maciej Mazur z PSPA.
- Jednym z celów marki Volkswagen Samochody Użytkowe jest wyznaczenie kierunków nowocześniej
logistyki miejskiej. Koncentrujemy się na przyszłych obszarach mobilności. Mając na uwadze kwestie
środowiskowe i nowe potrzeby naszych Klientów uzupełniamy gamę modelową o pojazdy elektryczne.
Pierwszym elektrycznym, samochodem dostawczym w ofercie jest e-Crafter, produkowany w Polsce.
W przyszłym roku pojawi się także elektryczny Volkswagen Caddy i Transporter. Wszystkie wymienione
modele są odpowiedzią na pojawiające się nowe ekologiczne zapotrzebowanie naszych klientów i ich
odbiorców. Cieszymy się, że możemy wziąć udział w badaniu i zweryfikować założenia, które
przyświecały nam przy tworzeniu tego samochodu - mówi Patryk Grzeczka z marki Volkswagen
Samochody Użytkowe.
Wyniki badań społecznych przeprowadzonych w ramach inicjatywy FREVUE (Freight Electric Vehicles
in Urban Europe), który jest określany jako flagowy projekt Komisji Europejskiej wspierający
wprowadzanie floty elektrycznych pojazdów na potrzeby logistyki miejskiej, jednoznacznie wskazują,
że zeroemisyjny transport towarów jest bardzo dobrze odbierany przez mieszkańców.
- Dostawcze samochody o napędzie elektrycznym to przyszłościowe rozwiązanie w logistyce miejskiej.
Jesteśmy ciekawi, jak elektryczny e-Crafter sprawdzi się w codziennej eksploatacji i jakie będą wyniki
realizowanego badania. Wnioski z analizy danych na pewno weźmiemy pod uwagę przy kolejnych
inwestycjach flotowych w naszej firmie. Cały projekt to krok naprzód w realizacji naszej ekologicznej
strategii, którą realizujemy od 2015 roku stale inwestując w niskoemisyjne rozwiązania w transporcie.
– mówi Maciej Rybak, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju Home Delivery z NO LIMIT.
koniec treści public relations.
Zachowano formatowanie z pliku pdf.