Wniosek w sprawie parkowania na chodnikach w jurysdykcji "Rzeczp. Polska"
do MSWiA
Gdy przejeżdża się granicę Polski, od razu w oczy rzuca się fakt zastawienia wszystkich chodników i placów samochodami.
Miasta przygraniczne odstraszają turystów bowiem ich centra są już tylko parkingami. Piesi muszą się przeciskać pod ścianami kamienic w centrach miast. Deptaki są już parkingami, kierowcy masowo parkują na przejściach dla pieszych wjeżdżając na chodnik na "zebrze". Ścieżki rowerowe są zastawione więc koło mojego domu na ul. Towarowej ścieżkę rowerową wygrodzono nawet słupkami.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Przypominam że koszt parkowania na chodnikach to nie tylko te koszty leczenia ofiar śmiertelnych czy koszt potrąceń na chodnikach. Jeśli policzyć roczne koszty wypadków zabójstw pieszych na chodnikach ( 22 osoby zabite, 628 osób rannych rocznie), to korzystając z metodologii unijnej koszty wypadków wynoszą 1,3 miliarda złotych rocznie.
Wg mnie największym kosztem są straty z turystyki. Miasta które mogłyby być atrakcyjne dla turystów, są po prostu morzem parkingów. Kierowcy nie reagują na uwagi. W piątek zwracałem uwagę kierowcy który stanął w przejściu dla pieszych, ten tłumaczył że pozostawił po 2 metry z każdej strony.
Takim zmianom prawa zwykle przeciwstawiają się osoby o osobowości autorytarnej, a taki typ osobowości dominuje w Polsce- są różne badania na ten temat opisujące zależności psychiki i stosunku do przepisów ruchu drogowego. Jak donosi think-tank PIE, "naukowcy MIT zbadali 40 mln decyzji podjętych przez mieszkańców ponad 200 krajów. Francuzi najczęściej ze wszystkich wskazywali na konieczność ratowania osób młodszych kosztem starszych. Polacy nadali najniższy priorytet pieszym ze wszystkich państw UE.
Sam eksperyment dostępny jest pod adresem: http://moralmachine.mit.edu/ Natomiast opracowanie wyników tutaj: https://www.nature.com/articles/s41586-018-0637-6 …
Oto foto z GL z dzisiaj:
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 01:23.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0