dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja dot. rentowności kolei pasażerskiej woj. świętokrzyskiego

Dotyczy: 
Petycja w sprawie zaniżnia rentowności usług kolei regionalnej w trakcji elektrycznej w woj. świętokrzyskim


Do Urzędu Marszałkowskiego w woj. świętokrzyskim

Radni Sejmiku w Woj. Swiętokrzyskim

Szanowni Państwo,

Obserwuję jako wydawca prasy że w woj. świętokrzyskim w sposób specyficznej hipe, rentowność sieci kolei jest bardzo silnie zaniżana. Celowo w Planie Transportowym zawarto zapisy mające uczynić koej regionalną na terenie województwa- silnie nierentowną. 

Wnosze petycję by w sprawie tych zapisów w Planie Transportowym- dokonano zmian. Wnoszę, by zaniechano wyrzadzenia wieludziesięciomilionowych strat na niekorzyść mieszkańców woj. świętokrzyskiego poprzez zapisy w Planie Transportowym które uniemożliwiają prowadzenie usług.przewozów koleją z wyższą rentownością.

Dnia 14 listopada 2018 r. złożyłem propozycję dopuszczenia organizacji pociągów przyspieszonych poprzez następujący wniosek do Sejmiku woj. świętokrzyskiego:

Wniosek do Radnych Sejmiku WŚ

(..)

Jak informuje w liście UMWŚ - pociągi regio pomijające mniejsze stacje pośrednie rzekomo są zakazane prawnie w tym województwie.  Wnoszę wiec o zmianę przepisów lokalnych jakie UMWŚ sporządził. Tego typu usługi transportowe są podstawą sukcesu transportu w regionach.


W prawie całych Niemczech pociągi osobowe przyspieszone to podstawa systemu komunikacji regionalnej. Kursują według taktowanego rozkładu jazdy (w wypadku Frankfurtu co 30 minut). Zazwyczaj mają za zadanie łączyć miasta 50- i 100- tysięczne z resztą sieci kolejowej. Stawiane są im dość wysokie wymagania: prędkość handlowa wyższa niż samochodu osobowego na tej trasie, klimatyzacja, fotele lotnicze, czystość i komfort (wszystko naturalnie w cenie biletu drugiej klasy), jeszcze wyższy komfort w klasie pierwszej. Noszą nazwy handlowe uosabiające wysoką prędkość handlową- na przykład na linii do Frankfurtu nad Odrą kursują pociągi oznaczone jako RegioExpress (RE). W objaśnieniach do systemu kolejowego DB można znaleźć informację, że RE ma stanowić "szybki produkt" łączący kolej dalekobieżną i regionalną w jeden system. Istotnie, pociągi tego typu mają wydłużone relacje i są pociągami osobowymi przyspieszonymi o bardzo wysokim standardzie. Ostatnio wracając z Magdeburga ekspresem regionalnym linii RE1 natknąłem się na zamontowane w wagonach bezprzedziałowych drugiej klasy ekrany ciekłokrystaliczne wyświetlające program telewizji pokładowej pociągu oraz odjazdy autobusów ze stacji posrednich. System ten nazywał się InfoMobil Plus i miał być zastosowany we wszystkich pociągach osobowych przyspieszonych typu IRE i RE. Ekrany pokazują położenie pociągu na trasie, pogodę, zapowiedzi filmów w kinach, krótkie filmy krajoznawcze itd. Sprawdziłem, w całym składzie pociągu składającego się z dwupiętrowych nowoczesnych klimatyzowanych wagonów bezprzedziałowych drugiej i pierwszej klasy znajdowały się ekrany ciekłokrystaliczne. 

Oddzielną kategorię pociągów stanowią RegionalExpress (RE), również osobowe przyspieszone, ale o nieco niższym standardzie i krótszych relacjach. Kursują w stałych częstotliwościach- co 30 lub 60 minut łącząc większe ośrodki regionu. Ich rozkład jazdy wygląda dość interesująco- od jednego większego miasta do drugiego zatrzymują się na każdej stacji, a następnie nie zatrzymują się przez jakieś 50- 30 km, dzięki czemu osiągają wysoką prędkość, równą mniej więcej polskim pociągom pospiesznym. W wypadku Frankfurtu nad Odrą z dwóch pociągów na godzinę jeżdżących do Eisenhuettenstadt jeden zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, a drugi nie zatrzymuje się na stacjach pośrednich, stając się pociągiem pospiesznym, aby na dalszym odcinku relacji stać się na powrót osobowym. Zazwyczaj obsługa mniejszych stacji i przystanków osobowych następuje co godzinę lub dwie, co drugim składem pociągu na danej linii. 

Proponuję ekspresy regionalne na trasie Warszawa- Kielce przez CMK, Katowice-Kielce p. CMK,  Kielce-Ostrów Świętokrzyski, Kielce-Sandomierz. 
__________________________________________________________________________


Moją obserwacją jest brak szybkich połączeń kolejowych regionalnych Kielc z okolicznymi większymi miastami: Warszawą, Łodzią, Radomiem, mimo że istnieje linia kolei dostosowywana aktualnie do 200 km/h.

Uważam ponadto że konieczne są dogłębne reformy kolei w regionie celem skokowego zwiększenia rentowności świadczonych usług. W mojej ocenie jest to możliwe. 

Zmiana organizacyjna

Proponuję- wzorem sąsiedniego woj. mazowieckiego- wprowadzenie połączeń przyspieszonych.

Podwyższenie rentowności połączeń regio

W wielu regionach kraju istnieją wysokorentowne połączenia regionalne korzystające z torowisk szybkiej kolei. Na przykład między Kielcami a Katowicami składy regionalne pędzą linią CMK. W moim województwie część połączeń regio do Poznania pędzi 160 km/h.

Obserwuję że tego typu szybkie połączenia regio- znakomicie "napełniają" pociągi. Szybka prędkość powoduje że podróżni wracają do połączeń regio. 

Połączenia te na części trasy pędzą poza Polską po 200 km/h lub 160 km/h w Polsce - bez zatrzymań, a na części trasy obsługują mniejsze stacje i przystanki. Wnoszę aby w Planie Transportowym dopuścić tego typu połączenia w woj. świętokrzyskim. Obecnie zapisy wymagają by pociągi regio zatrzymywały się na wszystkich stacjach i przystankach. Chodzi mi o wyeliminowanie tego zaposu.

pozdrawiam
Adam Fularz
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra






--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 07:02. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja dot. rentowności kolei pasażerskiej woj. świętokrzyskiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery